Til Pædagogerne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

803 visninger
18 svar
0 synes godt om
4. april 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej piger.

Jeg har pædagogudd. i søgelyset og ville i den forbindelse bare høre, hvad i arbejder med af forskellige ting?

Måske har nogen af jer læst videre, eller?

Kunne være spændende at få lidt krydderier på mulighederne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Alexis skriver:

Hej piger.

Jeg har pædagogudd. i søgelyset og ville i den forbindelse bare høre, hvad i arbejder med af forskellige ting?

Hejsa

Jeg er pædagogstuderende, og derfor ikke uddannet endnu. Min plan med uddannelsen har hele tiden været, at jeg vil bruge det som springbræt videre, og enten læse til psykoterapeut eller pædagogisk-psykologi på DPU.

Under alle omstændigheder er der mange muligheder - man behøver ikke kun have med børn at gøre som uddannet

Anmeld

4. april 2010

Mathildesmor skriver:

Hejsa

Jeg er pædagogstuderende, og derfor ikke uddannet endnu. Min plan med uddannelsen har hele tiden været, at jeg vil bruge det som springbræt videre, og enten læse til psykoterapeut eller pædagogisk-psykologi på DPU.

Under alle omstændigheder er der mange muligheder - man behøver ikke kun have med børn at gøre som uddannet

Det lyder som nogle virkelig spændende planer. Det er også den umiddelbare variation af muligheder jeg godt kan lide ved udd.

Ved allerede at jeg ikke skal arbejde i institutioner, da det ikke har min store interesse, men kan jo læse mig til, at der er mange muligheder.

Bare fedt at høre om de mange forskellige ting folk laver eller drømmer om, så jeg måske kan få endnu flere ideer.

Anmeld

4. april 2010

Kala

Alexis skriver:

Hej piger.

Hejsa

Jeg er uddannet pædagog og arbejder (når jeg ikke er på barsel) på en døgninstitution for voldelige og selvskadende autister. Min arbejdsdag går ud på at hjælpe dem med almindelige dagligdags ting som bad, påklædning, spise, lave diverse aktiviteter med dem, sørge for at de får en god dag uden for meget vold og selvskaderi. Vi arbejder meget struktureret for på den måde kan vi nedbringe den uhensigtsmæssige adfærd.

Der er dog også praktiske opgaver uden beboer-deltagelse som rengøring, vasketøj, indkøb, madlavning, osv.

Jeg er rigtig glad for mit arbejde :-)

Karina

Anmeld

4. april 2010

Alexis skriver:

Det lyder som nogle virkelig spændende planer. Det er også den umiddelbare variation af muligheder jeg godt kan lide ved udd.

Ved allerede at jeg ikke skal arbejde i institutioner, da det ikke har min store interesse, men kan jo læse mig til, at der er mange muligheder.

Bare fedt at høre om de mange forskellige ting folk laver eller drømmer om, så jeg måske kan få endnu flere ideer.

Sådan har jeg det også. Jeg er heller ikke typen, der vil kunne trives i en børnehave. Jeg kan godt lide børn, og elsker min egen, men kunne bestemt ikke tænke mig at arbejde med børn i det daglige!

Umiddelbart tænker jeg også, at en døgninstitutionen for psykisk ustabile unge mennesker også kunne være rigtig spændende.

Anmeld

4. april 2010

Kala skriver:

Hejsa

Jeg er uddannet pædagog og arbejder (når jeg ikke er på barsel) på en døgninstitution for voldelige og selvskadende autister. Min arbejdsdag går ud på at hjælpe dem med almindelige dagligdags ting som bad, påklædning, spise, lave diverse aktiviteter med dem, sørge for at de får en god dag uden for meget vold og selvskaderi. Vi arbejder meget struktureret for på den måde kan vi nedbringe den uhensigtsmæssige adfærd.

Der er dog også praktiske opgaver uden beboer-deltagelse som rengøring, vasketøj, indkøb, madlavning, osv.

Jeg er rigtig glad for mit arbejde :-)

Karina

Det lyder som et smadder spændende og udfordrende job du har!

Må jeg være så fræk at spørge, hvad din løn er på i måneden, når du arbejder på døgn institutionen?

Anmeld

4. april 2010

Kala

Mathildesmor skriver:

Det lyder som et smadder spændende og udfordrende job du har!

Må jeg være så fræk at spørge, hvad din løn er på i måneden, når du arbejder på døgn institutionen?

Ja, det må du gerne. Jeg er ikke helt sikker på det præcise beløb men jeg får ca. 24.000 + aften/weekend/nat-tillæg før skat. Så lønnen er ganske god :-) 

Og ja. Super spændende arbejde :-)

Anmeld

4. april 2010

Jeg har overvejet at bruge den til at uddanne mig videre inde for noget konsulent/vejl. af en art...  Eller læse sociologi, evt. sociologi og kulturanalyse som også er en af de ting jeg brænder for. Men der er det nok lidt mere tricky at komme ind.  Men mon ikke det kan lykkes med lidt snilde, og de rigtige valg undervejs.

Anmeld

4. april 2010

Jordbærpigen

Der er så mange muligheder når man er pædagog - vuggestue, børnehave, SFO, døgninstitutioner, plejehjem, sygehus, hjemmevejleder osv. osv.

Anmeld

4. april 2010

MissSmile26 skriver:

Der er så mange muligheder når man er pædagog - vuggestue, børnehave, SFO, døgninstitutioner, plejehjem, sygehus, hjemmevejleder osv. osv.

Ja det er også det jeg tænker kan give mig oceaner af muligheder. Er nemlig lidt i tvivl om præcis hvad jeg vil, men det bliver nok noget vejleder eller lign. på sigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.