Uger eller måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.240 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. april 2010

Lærke90

Håber at jeg kan få lidt hjælp

Er 4 uger = 1 måned eller tæller man hele måneder fx. den 12 til den 12 hvad angår barnets udvikling.

Synes det er så svært når der fx står 4 måneder. om det så er 16 uger eller om man skal tælle fra den dag barnet blev født.  og kan ikke vente til på onsdag hvor jeg skal se min jordemoder ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2010

Diana...

Jeg bruger fra 21 til 21 det en måned her. nå man skal tælle måneder så det sådan for ellers er det uger det heder synes jeg 

Anmeld

3. april 2010

JustAnotherName

Jeg gør som de andre - tæller måneder på dato, ikke på uger.

Så min datter fra 22 maj er 10 mdr ....indtil 22 april, hvor hun er 11 mdr.
Jeg aner faktisk ikke engang, hvor mange uger hun er. Det kan jeg slet ikke holde styr på. Det var kun i den første spæde tid, jeg havde overblik over det

Anmeld

3. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi bruger også fra den dato han er født og regner ud fra.

Så idag fylder han 19 mdr...

Anmeld

3. april 2010

mor-til-vanessa

Håber at jeg kan få lidt hjælp

Er 4 uger = 1 måned eller tæller man hele måneder fx. den 12 til den 12 hvad angår barnets udvikling.

Synes det er så svært når der fx står 4 måneder. om det så er 16 uger eller om man skal tælle fra den dag barnet blev født.  og kan ikke vente til på onsdag hvor jeg skal se min jordemoder ..

jeg vil sige når det er barnets alder så er det fra måned til måned. altså den 12 til den 12. sådan tæller jeg i hver fald når barnet er ude.

men under en graviditet vil jeg tæller uger altså 4 uger = 1 måned. sådan tæller de det også inde på libero.dk(tror jeg den hedder den side)

Anmeld

3. april 2010

MorTilGustav

Har selv tænkt en del over det!
Jeg har længe talt Gustavs alder i uger (20 uger = 5 mdr) og tror mange gør det når de er helt små. Nu er han også født d. 30. (okt) og så er det jo lidt "synd" når der ikke er en 30. i februar måned  Så jeg har talt fra fredag til fredag og altså regnet i uger.. Selvom de fleste vist bare tager fra dato til dato.
Gustav er altså "officielt" lige blevet 5 mdr. selvom han "i min verden" er 5½ mdr (22 uger)..

Anmeld

3. april 2010

Mette+Mathias

MorTilGustav skriver:

Har selv tænkt en del over det!
Jeg har længe talt Gustavs alder i uger (20 uger = 5 mdr) og tror mange gør det når de er helt små. Nu er han også født d. 30. (okt) og så er det jo lidt "synd" når der ikke er en 30. i februar måned  Så jeg har talt fra fredag til fredag og altså regnet i uger.. Selvom de fleste vist bare tager fra dato til dato.
Gustav er altså "officielt" lige blevet 5 mdr. selvom han "i min verden" er 5½ mdr (22 uger)..

Du kan jo ikke regne på den måde, for så vil han jo være 13 mdr. når han er 1 år!

1 måned er 4 uger og 2-3 dage, - og hvis man skal regne børnenes alder i mdr. regner man naturligvis til og fra den samme dato, og mht. februar, - herregud, - så siger du da bare at han er 4 mdr. den 1. marts, - sværere er det ikke

Anmeld

3. april 2010

Ni-ko-li-ne

Mette+Mathias skriver:

Du kan jo ikke regne på den måde, for så vil han jo være 13 mdr. når han er 1 år!

1 måned er 4 uger og 2-3 dage, - og hvis man skal regne børnenes alder i mdr. regner man naturligvis til og fra den samme dato, og mht. februar, - herregud, - så siger du da bare at han er 4 mdr. den 1. marts, - sværere er det ikke

jeg ved godt du har sat en smiley, men det er da lidt op til folk selv hvordan de regner....

synes du taler lidt ned her...

Anmeld

3. april 2010

Mette+Mathias

ka-ri-na skriver:

jeg ved godt du har sat en smiley, men det er da lidt op til folk selv hvordan de regner....

synes du taler lidt ned her...

Jamen for søren, det er jo ikke rigtigt som hun regner?! Og det vil jo blive mere og mere forkert som tiden går, - og ja, man kan jo selv bestemme hvad man svarer, når man bliver spurgt om sit barns alder, - men det er nu altså ikke op til folk selv, hvordan de regner - det findes der regler for

Anmeld

3. april 2010

Ni-ko-li-ne

Mette+Mathias skriver:

Jamen for søren, det er jo ikke rigtigt som hun regner?! Og det vil jo blive mere og mere forkert som tiden går, - og ja, man kan jo selv bestemme hvad man svarer, når man bliver spurgt om sit barns alder, - men det er nu altså ikke op til folk selv, hvordan de regner - det findes der regler for

selvom der er regler for dette, så behøver man ikke at tale ned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.