Er begyndt at tænke over...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.130 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. april 2010

Lotus86

Om jeg måske kan være gravid..

Har skrevet herinde i sidste uge omkring mærkelig ting der sker med min krop, men det var mere iht. ægløsning. Det er første måned jeg ikke er på p-piller, så det hele er meget nyt, og jeg ved ikke særlig meget, men efter jeg er begyndt at læse lidt herinde, er tankerne begyndt at flyve lidt.. Jeg har haft mensstrautionslignende smerter i snart 2 uger, får jag i underlivet ved æggestokkene, har haft meget ømme og følsomme dutter, kan til tider ikke altid lige helt kende mit humør, og jeg er begyndt at blive øm i lænden¨, og har til tider en fornemmelse af sommerfugle i maven.

Jeg forventer egentlig overhovedet ikke at jeg er det, men tankerne har strejfet mig, men jeg er bange for, at jeg skal ende med, at være en af dem som konstant får symptomer, uden at det er noget fordi man tænker for meget over det, men det synes jeg bare ikke jeg gør, eller jeg tænker meget over det, og jeg glæder mig rigtig meget, men vi er jo lige startet, så det er ikke noget der bare skal NU.. Altså, ikke at jeg ville blive ked at af det skete nu, overhovedet, men jeg forventer det ikke, og det gør ikke spor, at der som oftest, går lidt tid...

Ved egentlig ikke lige hvor jeg ville hen med det her, det er bare meget rart at få sine tanker ud, for har ikke rigtig lyst til at fortælle min kæreste det, der er ingen grund til, at han går og tror, hvis der ikke er noget, som der sikkert ikke er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2010

Lotus86

Kan se der er flere inde og kigge.... Er der ingen af jer der har prøvet det samme..?? Og i så fald, hvad endte det ud med?

Anmeld

3. april 2010

Lotus86

Hmm... Ja det fik jeg ikke meget ud af... Havde ellers håbet på noget feedback, synes generelt det ser ud til, at folk er gode til at kommentere på hinandens tråde, men måske jeg har skrevet noget forkert, ikke har formuleret mig godt nok, eller der bare ikke er en eneste der har prøvet noget lignende...???

God påske til jer alle...

Anmeld

3. april 2010

VNB

npn skriver:

Om jeg måske kan være gravid..

Har skrevet herinde i sidste uge omkring mærkelig ting der sker med min krop, men det var mere iht. ægløsning. Det er første måned jeg ikke er på p-piller, så det hele er meget nyt, og jeg ved ikke særlig meget, men efter jeg er begyndt at læse lidt herinde, er tankerne begyndt at flyve lidt.. Jeg har haft mensstrautionslignende smerter i snart 2 uger, får jag i underlivet ved æggestokkene, har haft meget ømme og følsomme dutter, kan til tider ikke altid lige helt kende mit humør, og jeg er begyndt at blive øm i lænden¨, og har til tider en fornemmelse af sommerfugle i maven.

Jeg forventer egentlig overhovedet ikke at jeg er det, men tankerne har strejfet mig, men jeg er bange for, at jeg skal ende med, at være en af dem som konstant får symptomer, uden at det er noget fordi man tænker for meget over det, men det synes jeg bare ikke jeg gør, eller jeg tænker meget over det, og jeg glæder mig rigtig meget, men vi er jo lige startet, så det er ikke noget der bare skal NU.. Altså, ikke at jeg ville blive ked at af det skete nu, overhovedet, men jeg forventer det ikke, og det gør ikke spor, at der som oftest, går lidt tid...

Ved egentlig ikke lige hvor jeg ville hen med det her, det er bare meget rart at få sine tanker ud, for har ikke rigtig lyst til at fortælle min kæreste det, der er ingen grund til, at han går og tror, hvis der ikke er noget, som der sikkert ikke er

Hej  

jeg vil da godt prøve og se om jeg kan svare dig lidt...

Alle de symptomer som du beskriver har jeg også mærket i denne måned (og har jo så lige fundet ud af at jeg er gravid - og TAK for din hilsen derinde ) Men synes det er svært at sige om det også kan være det samme i dit tilfælde... Jeg har i de år vi har prøvet at blive gravid gået MANGE gange og synes jeg kunne føle alle disse tíng... hvor det jo så desværre ikke var fordi jeg var gravid, men nærmere min trang til det som spillede mig et puds..

og da du kun lige er stoppet med p-piller skal din krop jo finde sin egen rytme... men du KAN jo godt være gravid... det sker jo at folk får en positiv test i første huk

Så mit bedste råd er nok at tage en test så snart du kan.

Glæder mig til at høre hvad resultatet er

Knus Vinni.

Anmeld

3. april 2010

Dia

Selvfølgelig kan du være en af de heldige, der er blevet gravid den første måned efter, at du har smidt p-pillerne. Jeg oplevede præcis samme symptomer som dig de første 1-2 måneder efter, at jeg stoppede på p-pillerne. Jeg havde de sygeste humørsvingninger, ondt i underlivet, specielt i de to sider, hovedpine og MEGET ømme bryster. Men det er desværre meget almindeligt at have i et stykke tid efter, at man er stoppet på sine p-piller. Men jeg krydser fingre for dig

Anmeld

3. april 2010

MyBaby

Jeg krydser i hvert fald fingre for, at du er gravid. Det ville da være helt fantastisk! Da jeg forsøgte at blive gravid skete det i 2. forsøg - men ved 1. forsøg havde jeg virkelig også mange symptomer på graviditet, selvom jeg jo så ikke var det! Jeg tror nogle gange, psyken kan styre kroppen og man kan blive helt rundt på gulvet af at fokusere for meget på det! Det er dog lettere sagt end gjort - ikke at fokusere for meget på det!

Men altså - jeg tror, det kan være svært at afgøre, om man er gravid eller ej på grundlag af symptomer (sådan var det i hvert fald hos mig). Så du må nok væbne dig med tålmodighed og teste, når du kan det!

Jeg går netop og venter på, at min fødsel skal gå igang (havde termin i torsdags), så jeg lægger også mærke til ethvert lille tegn min krop laver og så bliver det ellers analyseret og vurderet om det mon er starten på fødslen - endnu har det dog ikke været det, selvom jeg har troet det et par gange...  Jeg må også bare væbne mig med tålmodighed og vente!

Håber, du kunne bruge mit svar til noget!

Nina

Anmeld

4. april 2010

Lotus86

Tusind tak for jeres svar, det har da hjulpet mig lidt. Har i hvert fald droppet tanken om, at jeg kan være gravid, det lyder meget mere rigtigt, at det er min krops måde at reagerer på, fordi jeg er stoppet med p-piller. Nu har jeg ikke alle de tanker og spekulationer i hovedet mere, og det er virkelig rart, så tak fordi i gad tage jer tid til at svare

Anmeld

4. april 2010

grinny

Jeg er selv i gang med den første cyklus efter mit p-pille stop og jeg har også alle symptomerne. Ømme bryster, jag i maven og følelsen af at der er noget derinde, men tror nu bare det er måden min krop reagere. Håber da selvfølgelig at jeg tager fejl og håber også for dig, at det er mere end bare kroppen der driller.

Men hvis det bliver ved så synes jeg du skal tage en test den dag du forventer din mens skal komme, bare for en sikkerheds skyld

Anmeld

4. april 2010

Pige2009

Jeg har godt nok ikke selv prøvet det, da jeg blev gravid på P-piller, men jeg har hørt fra mange som har haft samme symptomer efter stop med P-piller.

Når det er sagt skader det dog ikke at tage en test, hvis du går et par uger over tiden med mens. at du er gravid

K.h. Linda

Anmeld

4. april 2010

Lotus86

Jeg aner slet ikke hvornår jeg kan teste, da jeg ikke endnu kender min cyklus, så det tror jeg bare helt jeg lader være med, med mindre der går laaang tid og mens stadig ikke er kommet.. Men som sagt, så tror jeg ikke der er noget, så nu tager jeg det bare stille og roligt, jeg gider ikke fokusere så meget på det, så bliver jeg bare skør i bolden, det der med tålmodighed, det er jeg nemlig ikke altig lige så god til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.