Idun jordbærkagen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
KaMa skriver:

Ja, det bliver dejligt at se hende snart. Tiden flyver afsted. Tænk bare på os to: 19. uge lige om lidt 

Lige om snart ligger vi og puster og stønder og presser små ønskebørn ud.

Ja, det er virkelig vildt at det er gået så hurtigt. Jeg kan heller ikke forstå at jeg er 18+0 på søndag Så er det tid for nyt mavebillede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Hvor ser den fin ud!

Shit man, jeg bliver helt lækker sulten af at kigge på billederne

Anmeld

2. april 2010

mariamiss6

Den er sgu flot Zafir

Anmeld

2. april 2010

qp

Super fin kage Og tillykke med hende....

Men jeg er nødt til, at spørge... det der fondant, smager det ik lidt *øv*? ....

Jeg var til bryllup i julen og der står jo den lækreste og flotteste kage med roser osv osv... fuck jeg blev skuffet da jeg virkelig syntes, at smagen af det fondant overskyggede alt det andet der var i kagen.

Anmeld

2. april 2010

Moderator

qp skriver:

Super fin kage Og tillykke med hende....

Men jeg er nødt til, at spørge... det der fondant, smager det ik lidt *øv*? ....

Jeg var til bryllup i julen og der står jo den lækreste og flotteste kage med roser osv osv... fuck jeg blev skuffet da jeg virkelig syntes, at smagen af det fondant overskyggede alt det andet der var i kagen.

Altså - jeg syntes fondant smager ok. Jeg syntes det smager endnu bedre, hvis man putter essens i, i stedetfor vand fx...

Hvis man gerne vil have marcipiansmagen, så kan man ligge marcipan inden under det er rigtig mums. Men jeg kan ikke spise fondant i samme mængder som marcipan...

Det er da trist, hvsi du har fået en kage, hvor det overskygger smagen i kagen, så kan kagen da kun have været lidt kedelig hva?

Anmeld

2. april 2010

qp

Zafir skriver:

Altså - jeg syntes fondant smager ok. Jeg syntes det smager endnu bedre, hvis man putter essens i, i stedetfor vand fx...

Hvis man gerne vil have marcipiansmagen, så kan man ligge marcipan inden under det er rigtig mums. Men jeg kan ikke spise fondant i samme mængder som marcipan...

Det er da trist, hvsi du har fået en kage, hvor det overskygger smagen i kagen, så kan kagen da kun have været lidt kedelig hva?

Ja jeg har jo ikke forstand på dette kageri i har kørende, men kigger da i trådene engang imellem og blir imponeret.

Ja jeg ved det ikke, men den kage smagte ik godt.. måske også fordi jeg virkelig troede det var marcipan.... hehe

Anmeld

2. april 2010

Moderator

qp skriver:

Ja jeg har jo ikke forstand på dette kageri i har kørende, men kigger da i trådene engang imellem og blir imponeret.

Ja jeg ved det ikke, men den kage smagte ik godt.. måske også fordi jeg virkelig troede det var marcipan.... hehe

Hehe ja, hvis man tror det er marcipan, så smgaer det ikke godt. Men sådan er det jo med alting Hvis man tror det er noget andet, så smager det FRYGTELIGT, selvom man måske godt kan lide det

Tilgengæld er det smart fordi nødde/mandel allergikere også kan spise det, hvilket min mand er glad for

Anmeld

2. april 2010

qp

Zafir skriver:

Hehe ja, hvis man tror det er marcipan, så smgaer det ikke godt. Men sådan er det jo med alting Hvis man tror det er noget andet, så smager det FRYGTELIGT, selvom man måske godt kan lide det

Tilgengæld er det smart fordi nødde/mandel allergikere også kan spise det, hvilket min mand er glad for

Ja måske er det derfor jeg ik brød mig om det - fordi det jo netop snød mit øje

Anmeld

3. april 2010

B&J

Zafir skriver:

Idun havde bestilt jordbær kage. Ikke en voksenversion med gelé osv, men en fondant-kage i RØD, som et hjerte og med fondant.

Den var mega mega lækker, selvom Idun jo stortset slet ikke er til kage, når det kommer til stykket hehe. Men alle andre, var VILDE med den.

Jeg havde puttet lidt husblas i vanilieflødecremen og det gjorde at kagen var nemmere at forme. Det var simpelthen den flotteste hjertekage jeg har lavet. Bare ærgeligt at jeg ikke havde tid til at pynte den ordenligt, med alt det andet jeg lavede til fødselsdagen. Men den var LÆKKER og havde en fin finish - bortset fra lidt transportskader på vejen - som det mest var mig der opdagede

Men den var SINDSYGT lækker... og kan helt klart anbefales. Det var drømmekagebunde og 2 lag med vanilieflødecreme og jordbær. Smurt op med palminsmørcreme med mandelessens i. Enkel og LÆKKER!!

Hej jeg er helt ny til alt det her kage og vil gerne høre dig hvordan du har lavet det fyld med hele jordbær

Anmeld

3. april 2010

Moderator

B&J skriver:

Hej jeg er helt ny til alt det her kage og vil gerne høre dig hvordan du har lavet det fyld med hele jordbær

Jeg brugte den der vanilieflødecreme (othello agtig cremen, som der er en der har skrevet om herinde), hvor man tager halv flødeskum med 2 spsk vaniliesukker blandet med halv af det dersens pose-vaniliecreme. Så gjorde jeg bare det (fordi ejg lavede en prøve kage den anden dag), at jeg ville have cremen lidt mere stiv-agtig, så jeg smeltede 4 blade husblas og blandede i. Så var den mere medgørlig Og lettere at forme

Også stoppede jeg bare jordbær indeni nam nam.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.