Gode fif hvis kagen " sveder"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.969 visninger
17 svar
0 synes godt om
2. april 2010

birgitte

Hej kageentusiaster

Jeg lavede en påskekage til familiefest i går men da jeg tog den ud af køleskabet for at pynte den var den lidt fugtig i sugapasten og det har jeg aldrig prøvet før så jeg aner ikke hvad jeg har gjort galt???  Kan i give gode råd til om det er moussen der var for våd eller om smørcremen skal være på en bestemt måde eller måske har jeg opbevaret den forkert.

Jeg havde den betrukkede kage i køleskabet i en nat let dækket med plastfilm... skal de være i en kageklokke eller hvordan opbevarer man dem egentlig bedst!

Håber nogle af i andre har gjort jer erfaringer og kan hjælpe så ville jeg blive glad.

Hæfter lige et billede ved så i også kan se den!

Ps den er også i en anden tråd men der er lissom ikke nogen der har svaret  så jeg håber i ser denne og kan hjælpe skal nemlig snart lave en bryllupskage og er blevet lidt skræmt af det her

knus Birgitte

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2010

L-Mortil3

Wa wa wa wuuuum Er du noiern hvor er den bare flot!!!

Kan desværre ikke hjælpe med sveden, men jeg tænker det er ganske normalt da kagen jo har rumtemperatur når du putter film på, og så ind i køleren, så kommer der jo kondens...

Men hvordan man undgår det ved jeg ikke, jeg MÅTTE bare lige beundre den meget lækre kage!

Anmeld

2. april 2010

birgitte

Tak skal du have, det var sødt sagt.  kan egentlig godt være at den ikke må være dækket til pga kondens hmmmmm

Knus

Anmeld

2. april 2010

Dot D

birgitte skriver:

Hej kageentusiaster

Jeg lavede en påskekage til familiefest i går men da jeg tog den ud af køleskabet for at pynte den var den lidt fugtig i sugapasten og det har jeg aldrig prøvet før så jeg aner ikke hvad jeg har gjort galt???  Kan i give gode råd til om det er moussen der var for våd eller om smørcremen skal være på en bestemt måde eller måske har jeg opbevaret den forkert.

Jeg havde den betrukkede kage i køleskabet i en nat let dækket med plastfilm... skal de være i en kageklokke eller hvordan opbevarer man dem egentlig bedst!

Håber nogle af i andre har gjort jer erfaringer og kan hjælpe så ville jeg blive glad.

Hæfter lige et billede ved så i også kan se den!

Ps den er også i en anden tråd men der er lissom ikke nogen der har svaret  så jeg håber i ser denne og kan hjælpe skal nemlig snart lave en bryllupskage og er blevet lidt skræmt af det her

knus Birgitte

Hold op en flotkage, WAUW. jeg har også prøvet det en enkelt gang, at mine kager svedte, der overnattede de i køleskabet i vores forsamlingshus, jeg tror det var fordi der var meget kondens i køleskabet, men ved det jo ikke helt. Jeg bruger færdig fondant og har ikke rigtigt haft flere problemer, så jeg ved ikke helt hvad man ellers kan gøre. Holder mig til her, hvis der kommer nogle gode svar man kan jo komme i problemer, når man mindst venter det

Anmeld

2. april 2010

Soap

WAUW jeg er SÅ imponeret over i kage damer herinde 

Anmeld

2. april 2010

propogberta

Wauw...sikke en flot kage!

Grunden til den var fugtig er at du har lagt film omkring den...det må du aldrig gøre da det netop kan danne kondens! Så bare i køleskabet med den som den er så skulle det være løst!

Anmeld

2. april 2010

birgitte

TAK  tak tak                                                                                

hvor er det godt man kan spørge andre til råds og at i gider bruge tid på at svare! kunne bare lige se at man stod der til brylluppet med en kage der bare løb og man ikke kunne gøre noget. er bare så lettet nu

knus

Anmeld

2. april 2010

propogberta

Jamen men det var skam så lidt! Forummet er vel til at man kan spørge om hjælp bl.a. og så er det sq træls hvis man ik får svra på sit spørgsmål!

God fornøjelse med dit næste projekt

Anmeld

2. april 2010

Jordbærpigen

Jer der laver kage i flere lag, putter i også MMf på hele den nederste bund, eller lægger i bare ét stort stykke ud over hele kagen når den er sat ovenpå hinanden?

Anmeld

2. april 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg har fået afvide, at man helst ikke skal stille kagen i køleskab efter Fondanten er kommet på. Så hvis du har et køligt rum, f.eks. kælder er det meget bedre. Den skal ikke dækkes til med film etc.  Et let klæde burde være nok. Sådan har jeg opbevaret kager før, og det gik fint.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.