Jeg syntes jeg oftere ser cyklende forældre med ungerne bagpå, hvor barnet IKKE har cykelhjelm på. Kan huske at jeg for nogle år siden blev forarget over den manglende hjelm, men dengang ikke oplevede det så ofte. Nu syntes jeg at jeg ser den manglende hjelm et par gange om ugen.
Andre som oplever det samme? Er jeg bare "snerpet" eller hvad? 
Og er der forskel på princippet ved den manglende hjelm ud fra om barnet sidder bagpå cyklen eller i en ladcykel? Okay, der er selvfølgelig størst risiko for fald ved en almindelig cykel og hastigheden med en ladcykel er lavere men jeg tænker på at trafikulykker med bilister involveret jo ALTID er en risiko....
Cykler i øvrigt altid selv med hjelm med ungen bagpå som selvfølgelig også har hjelmen fastspændt
OG jeg fik min mand og min søster til at bruge hjelm, deres hoveder er sq vigtige for mig.
niks har stået i en situation idag hvor jeg sank en ekstra gang,
før historien lige kommer skal jeg lige fortælle at min mand køre mange cykelløb og det samme gør min svigerfar, som havde ikke haft hjelm på havde vi mistet ham sidste år
nå men min datter har en legekammerat på besøg og de får lov at cykle i haven, min datter ved at lige meget hvor man cykler så har man hjelm på,(det ikke til diskution hos os)
men hendes ven kigger underligt på mig og siger : sådan en skal jeg da ikke have på, det kun for tøser og pattebørn,
min mand kigger så på ham og siger: enten har du hjelm på eller så cykler du ingensteder her,
hendes ven tager den på og 3 min seenere kommer han drønene om og råber: hey ved du hvad, den er ret smart, man køre jo meget hurtigere med den på
det viser hvor lidt der skal til før børn tager den på.
men ja jeg bliver foraget over at man vælger at sætte sig op på en cykel uden at spænde en hjelm på, i de fleste tilfælde fordi det ødelægger håret, for skidt da med alt det der sidder uder håret