Stakkels børnehoveder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2010

Bare mig..

Jeg synes bestemt heller ikke du er snerpet.. !

Når vi engang skal til og cykle med vores datter, så kommer hjelmen på os ALLE! Vi har ikke nogen cykel nu, men havde vi, ville vi også have hjelm på nu, selvom vi ingen børn har før om en mdr ca.

Jeg synes det er vildt, at man kommer hjelmen på sine børn men ikke sig selv. Det sender et vildt dårligt signal til barnet, og jeg synes det er en del af opdragelsen, at man har cykelhjelm på. Noget helt andet er, at jeg mener det er vildt risikabelt, for der kan sgu ske så meget, og skal min datter så undværer en mor eller far, bare fordi de ikke havde cykelhjelm på?? -NEJ! (jeg ved det kan ske alligevel, men sandsynligheden for hjelmen havde hjulpet er større end uden)

Hvis jeg havde glemt cykelhjelmen i børnehaven eller hvor det nu er, var der bare ikke noget der hed at cykle, før den var kommet tilbage.. Den skulle trækkes så.. Så må man jo gå hjemmefra noget før for at nå det hele.

Det er min mening.. Så synes bestemt ikke du er snerpet, det er måske mere mig der er det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2010

karina1980

Jeg syntes jeg oftere ser cyklende forældre med ungerne bagpå, hvor barnet IKKE har cykelhjelm på. Kan huske at jeg for nogle år siden blev forarget over den manglende hjelm, men dengang ikke oplevede det så ofte. Nu syntes jeg at jeg ser den manglende hjelm et par gange om ugen.

Andre som oplever det samme? Er jeg bare "snerpet" eller hvad?  

Og er der forskel på princippet ved den manglende hjelm ud fra om barnet sidder bagpå cyklen eller i en ladcykel? Okay, der er selvfølgelig størst risiko for fald ved en almindelig cykel og hastigheden med en ladcykel er lavere men jeg tænker på at trafikulykker med bilister involveret jo ALTID er en risiko....

Cykler i øvrigt altid selv med hjelm med ungen bagpå som selvfølgelig også har hjelmen fastspændt  OG jeg fik min mand og min søster til at bruge hjelm, deres hoveder er sq vigtige for mig.

niks har stået i en situation idag hvor jeg sank en ekstra gang,

før historien lige kommer skal jeg lige fortælle at min mand køre mange cykelløb og det samme gør min svigerfar, som havde ikke haft hjelm på havde vi mistet ham sidste år

nå men min datter har en legekammerat på besøg og de får lov at cykle i haven,  min datter ved at lige meget hvor man cykler så har man hjelm på,(det ikke til diskution hos os)

men hendes ven kigger underligt på mig og siger : sådan en skal jeg da ikke have på, det kun for tøser og pattebørn,

min mand kigger så på ham og siger: enten har du hjelm på eller så cykler du ingensteder her,

hendes ven tager den på og 3 min seenere kommer han drønene om og råber: hey ved du hvad, den er ret smart, man køre jo meget hurtigere med den på

det viser hvor lidt der skal til før børn tager den på.

men ja jeg bliver foraget over at man vælger at sætte sig op på en cykel uden at spænde en hjelm på, i de fleste tilfælde fordi det ødelægger håret,  for skidt da med alt det der sidder uder håret

Anmeld

3. april 2010

Chalala85

Jeg kunne aldrig sætte min søn opå cyklen uden hjelm og heller ikke mig selv. Jeg ser det også rigtig tit desværre, synes det er så uansvarligt.

Jeg blev kørt ned oktober 2008 og der reddet hjelmen mit liv, røg med hovedet ned i kantstenen og røg på riget. Var uden bevidsthed i nogle timer. Lægerne vidste mig hjelmen og sagde at have jeg ikke haft den på så havde jeg ikke været her idag.

HUSK HJELMEN HVIS DU HAR DIT BARNS OG DIT EGET LIV KÆRT!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.