Mine ribben..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Ja øh her holdt det først op da han kom....

Her lå han på tværs gennem hele graviditeten, så var ikke mange mdr henne før jeg måtte side på skå i og på alt. Han's nusme lå ved min venstre hofte og hans hoved + fødder ved og under mine riben i højre side. Så hver gang jeg bukked mig bare lidt, kunne jeg mærke hans hoved smutte på de nederste riben.

Han har aldrig som sådan slået koldbøtter eller vendt sig, så han kom ud ved pks.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2010

smokin

Frederic's moar skriver:

Ja øh her holdt det først op da han kom....

Her lå han på tværs gennem hele graviditeten, så var ikke mange mdr henne før jeg måtte side på skå i og på alt. Han's nusme lå ved min venstre hofte og hans hoved + fødder ved og under mine riben i højre side. Så hver gang jeg bukked mig bare lidt, kunne jeg mærke hans hoved smutte på de nederste riben.

Han har aldrig som sådan slået koldbøtter eller vendt sig, så han kom ud ved pks.

Jeg ville hellere have pks end aks - jeg er så hunderæd for aks. Det tror jeg slet slet ikke jeg kan rumme hvis det skulle ske....

Anmeld

31. marts 2010

Zette skriver:

Jeg ville hellere have pks end aks - jeg er så hunderæd for aks. Det tror jeg slet slet ikke jeg kan rumme hvis det skulle ske....

De forsøgte også at vende ham uden held.

Men det havde heller ikke været bedre hvis han lå i uk, da de stærkt fraråder førstegangs fødende at føde barn i uk.

Og få ham ud på tværs - ja det tror jeg ikke nogen er bygget til. Selvom han kom ud ved pks, måtte de bruge en del energi på at få gravet ham fri fra mine riben... Pyh det føltes underligt.

Anmeld

31. marts 2010

smokin

Frederic's moar skriver:

De forsøgte også at vende ham uden held.

Men det havde heller ikke været bedre hvis han lå i uk, da de stærkt fraråder førstegangs fødende at føde barn i uk.

Og få ham ud på tværs - ja det tror jeg ikke nogen er bygget til. Selvom han kom ud ved pks, måtte de bruge en del energi på at få gravet ham fri fra mine riben... Pyh det føltes underligt.

Jeg kan umuligt forestille mig at det har været en rar fødsel. Jeg håber og tror på at prinsessen bare ligger som hun skal og det kun tager et par timer (det er jo rent drømmesenarie).

Men det er da skønt at han kom ud og er vokset sig stor og stærk...

Anmeld

31. marts 2010

Zette skriver:

Jeg kan umuligt forestille mig at det har været en rar fødsel. Jeg håber og tror på at prinsessen bare ligger som hun skal og det kun tager et par timer (det er jo rent drømmesenarie).

Men det er da skønt at han kom ud og er vokset sig stor og stærk...

Det er en hver førstegangs fødende's drøm tror jeg...

Det havde jeg også håbet, men for hver undersøgelse - jm - læge - scaninger (ekstra og alm) svandt håbet ind... Så blev ret hurtigt klar over at chancerne for at føde normalt ikke var muligt.

Ja han er herlig den dag idag og ud det skulle han.

Ja, hun kan lige have fundet på at lave lidt påske sjov med dig..

Anmeld

31. marts 2010

MyBaby

Rosa skriver:

Vil du ikke komme hjem til  mig og forklare min mave og Jonathan det? Jeg er 36+3 nu og hans fusser sidder helt oppe i ribbenene det meste af dagen, så jeg må ligge eller sidde tilbagelænet i sækkestol hvis jeg skal holde det ud om aftenen...

Uh - så lovede jeg vist for meget!!!  Sorry! Det er jo desværre endnu en eksempel på den forskel, der er i vores graviditeter, maver og babyer!

Håber det kommer til at lette hos dig på et tidspunkt - for jeg kan godt huske, hvor træls det var!  

Anmeld

31. marts 2010

lululupo

uhhhh ja da, det er jo nærmest som om der er en særlig tiltrækningskraft mod de ribben, og det gør sååå nas!!! Med hensyn til dt med maver, er jeg hende med største, hmmmmm verden er forunderlig!!

Anmeld

31. marts 2010

smokin

lululupo skriver:

uhhhh ja da, det er jo nærmest som om der er en særlig tiltrækningskraft mod de ribben, og det gør sååå nas!!! Med hensyn til dt med maver, er jeg hende med største, hmmmmm verden er forunderlig!!

Der er nu ikke noget galt i at være "størst i klassen" haha.

Jeg blev bare sådan helt da vi sad rundt om bordet og hende med den største mave sagde "jeg er i 26. uge"...

Ja jeg er så i 30. uge og har bare en lille bold.

Men ja, nu har man da officielt en grund til at flade ud på sofaen...

Anmeld

31. marts 2010

Bare mig..

Zette skriver:

Der er heller ingen der sparker mig deroppe, måske lidt længere ude i siden (jeg ved hun ligger med hovedet nedaf) men jeg har aldrig mærket det sådan rigtig i ribbenene. Jeg "tror" jeg har mærket hikke - men jeg er langt fra sikker.. for de siger jo det føles som bump i maven, men tænker at hun konstant laver bump derinde... jeg ligger ned om aftenen men der er mine ribben så ØMME. I skolen sagde læreren jeg bare kunne nappe en halv time i frikvarteret på sofaen i foyeren, men hvem gør lige det med en halv skole der glor på én.

Hvor sjovt du siger det, for det er lige præcis mig.. Det hele.. Jeg er også sikker på jeg har mærket min pige hikke, for der kommer sådan nogen gange en konstant, ja, hikkende fornemmelse i maven nogen gange.. Og hun ligger også med hovedet ned af, og det er nede omkring min lysken jeg kan mærke det, når jeg kan mærke de her hikkende bump. (ja ved sgu ikke lige hvordan jeg ellers forklare det)

Med hensyn til ribbenene, er det noget af det jeg døjer MEGET med, og jeg har fët tilbudt en seng, som jeg kan ligge mig på, når det bliver for meget, på gymnasiet.. - Men også pga af ryggen...
Men jeg takkede pænt nej, for hvor pinligt er det ikke lige og ligge på en seng i gymnasiet hvor der er 800 andre unge mennesker.. Nej sgu, de glor i forvejen alt for meget.. haha

Anmeld

31. marts 2010

lululupo

Zette skriver:

Der er nu ikke noget galt i at være "størst i klassen" haha.

Jeg blev bare sådan helt da vi sad rundt om bordet og hende med den største mave sagde "jeg er i 26. uge"...

Ja jeg er så i 30. uge og har bare en lille bold.

Men ja, nu har man da officielt en grund til at flade ud på sofaen...

uhhh ja op på sofaen og frem med romkuglerne, de virker

Hmmm der er vel bare stor forskel på hvordan alle vores kroppe er indrettet, og er ikk så nervøs over vægten, alle i min familie har taget meget på og tabt det hurtigt igen, hvis ikke mere til!!! Er dog håbløs træt at alle de smarte bemærkninger om " der er da mere end en hva " osv....................

Bare elsk din mave ligegyldigt om den er stor el lille!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.