Hvordan siger du ordene? Som de staves eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Herhjemme er det også hongklæder - majetærsker i stedet for mejetærsker..

Manden kalder det at punktere for; pumtere..

Er selv søndejyde så her bruger vi også søndejyske udtryk som dejle.. Ting i flertal bliver som regl også lige lavet om eks, er alle bile (biler) væk - hvor er cykel (cyklerne) henne? osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

TbCp

Znuzke skriver:

Nu er jeg jo oprindeligt fra Sydsjælland, så når jeg fx. kommer på arb. så tager jeg mig en kop kaff, henter en mapp og spiser måske et æææææææææææg til frokost. Af og til drikker jeg også te-ee.

Ellers er det mest Klara som har sit eget sprog og hun kan godt lide at sige noget med lille....så det er lillestik (elastik) lillefant, lillekris osv....

Hvor skægt.... Liva siger også lillefant 
Og også lillekop (edderkop)

Anmeld

5. april 2010

Mira0911

Istedet for traktor siger vi traudor...

Anmeld

8. april 2010

Mira0911

Havde lige en på tungen, nu kan jeg simpelthen ikke få den frem igen...

Anmeld

8. april 2010

Low

Dobberman der udtaler jeg det nok mere med å, en lidt blandning af o og å. Jeg kender en som udtaler det som o, det lyder sjovt synes jeg

Jeg havde engang en kæreste som kom fra billund og hvis han skulle spørge hvad klokken var så spurgte han: Hva` klok er det? Hvor jeg ville sige: Hva` er klokken?

Jeg er en rigtig AMAGERkaner

Anmeld

8. april 2010

Mira0911

Low skriver:

Dobberman der udtaler jeg det nok mere med å, en lidt blandning af o og å. Jeg kender en som udtaler det som o, det lyder sjovt synes jeg

Jeg havde engang en kæreste som kom fra billund og hvis han skulle spørge hvad klokken var så spurgte han: Hva` klok er det? Hvor jeg ville sige: Hva` er klokken?

Jeg er en rigtig AMAGERkaner

Det bruger vi også...

Anmeld

8. april 2010

Fenris

HA HA HA en sjov tråd og læse....Da jeg var lille kan jeg huske min mormors og morfars bil fordi der var sådan en sej løve på mærket- også stod der " PE-U-GE-OT" udtalte det præcis sådan...det var først i mine ældre år jeg opdagede det var fransk udtalelse...hmmmm

Men kom i tanke om to sjove oversættelser fra min tid i usa "phonebox" (phonebooth)-telefonbox....folk skreg af grin da jeg sagde det- hvad skal du sidde i en kasse og ringe eller hvad?

Eller "grapes with no stones" ha ha ha- de putter sku da ikke mursten i vindruerne!!! (seedless grapes)-det var lige nogen som altid vil ligge i min hukommelse

Anmeld

8. april 2010

ivfmarie

MoarJ skriver:

Havde lige en på tungen, nu kan jeg simpelthen ikke få den frem igen...

En traudor!!??

Det kalder vi det i øvrigt også.

Anmeld

8. april 2010

otlitrom

MoarJ skriver:

Min kæreste siger Tungnem i stedet for - Er det >Tungdøv? Nogen der kan huske hvad man siger i stedet for?

Tunghør?

Anmeld

9. april 2010

Mira0911

kitty skriver:

Tunghør?

Det ved jeg ikke lige om det er... Har aldrig hørt ordet tungnem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.