Påsketraditioner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2010

TbCp

Tjuhl skriver:

da vi var børn boede vi i lejlighed og der gemte min mor vores påskeæg og så sang vi "der har været en lille påskehare og den har lagt et æg, og jeg ved lige præcis hvor den har lagt det, for den har nemlig sagt det. kig oppe, kig nede, du skal bare lede, kig ude, kig inde, se om du kan finde, et lille påskeæg" og så sang vi højere eller lavere alt efter om man var tæt på sit æg eller langt fra

jeg vil selv gerne starte en tradition med at man skal finde påskeæg i haven, og så vil jeg også gerne "trille æg" når der er flere større børn i familien.

vi har ikke fast tradition med påskefrokost, for tre år siden holdt min mor og hendes mand en, men der går altid lidt druk i den med hans familie. i år kommer mine søstre og deres mænd og Carla her og så laver vi påskebord om lørdagen og om søndagen skal Carla finde æg (jeg tror jeg skal hænge nogen i æbletræet, så hun tror der gror påskeæg hjemme hos moster )

nåhjo, vi har også altid gjort det meget i at sende gækkebreve og vi har altid fået påskeæg af de voksne

Trine jeg tror altså det er påskeHØNEN der lægger æg

Hvad søren er "at trille æg" .... altså at trille med et æg? Men hvordan og hvad går det ud på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2010

oo

TbCp skriver:

Trine jeg tror altså det er påskeHØNEN der lægger æg

Hvad søren er "at trille æg" .... altså at trille med et æg? Men hvordan og hvad går det ud på?

ja jeg ved godt det sådan officielt er påskehønen der LÆGGER dem, men påskeharen lægger dem nogle gange hemmelige steder bagefter

eller...noget...

trille æg går ud på, at man koger en masse æg (hårdkogte) og så går man ud til en god bakke og hver person får et æg som de skal trille ned af bakken. man må gerne slå de andres af banen! og den der triller længst/bedst vinder et påskeæg. bagefter går man hjem til påskefrokost og spiser æggene 8man kan evt droppe det sidst, hvis man synes det er for uhygiejnisk!)

Anmeld

30. marts 2010

Stumpen

Vi har ingen påsketraditioner -udover lidt pynt hist og her...

Anja

Anmeld

30. marts 2010

TbCp

Tjuhl skriver:

ja jeg ved godt det sådan officielt er påskehønen der LÆGGER dem, men påskeharen lægger dem nogle gange hemmelige steder bagefter

eller...noget...

trille æg går ud på, at man koger en masse æg (hårdkogte) og så går man ud til en god bakke og hver person får et æg som de skal trille ned af bakken. man må gerne slå de andres af banen! og den der triller længst/bedst vinder et påskeæg. bagefter går man hjem til påskefrokost og spiser æggene 8man kan evt droppe det sidst, hvis man synes det er for uhygiejnisk!)

Heh Sjovt!

Hmmm... nærmeste store bakke her ender vist i en sø

Anmeld

30. marts 2010

oo

TbCp skriver:

Heh Sjovt!

Hmmm... nærmeste store bakke her ender vist i en sø

vi har vist en mindre bakke i haven der kan bruges, men ellers er der en god stejl bakke nede ved "udsigten" (udsigt over Fynshav og Bjørnø og alting), men den ender nede på jernbanen, så man skal liiige huske at tjekke veterantogets køreplan først  eller....jeg tror faktisk der er en andedam imellem nu hvor jeg tænker mig om...hmmm!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.