Påsketraditioner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.723 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. marts 2010

TbCp

Har i sådan nogle i jeres familie? BÅde jer voksne men også for børnene?

Jeg har en ide om at jeg gerne vil starte en tradition med Liva, noget med hun skal i haven og lede efter et æg.... men er det så på søndag, påskedag man gør det? Eller er der slet ingen traditioner for den slags?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2010

Vingummien

HEr er det bare en tradition at få et påskeæg fra familien og så sende gækkebreve ud

Nu Emil er så lille får han penge i stedet fra nogle af familien da det ellers ville blive for meget chokolade.

I fredags havde de jo besøg af påske haren i vuggestuen, så der sad de rigtig og guflede chokolade, så der fik han jo også

Så der hvor han får penge køber vi noget andet eller ryger på børne opsparingen.

Er det ikek søndag morgen i skal i haven? Det mener jeg, men er ikke sikker.

MEn hun vil da blive vildt glad

Anmeld

30. marts 2010

L.J.L

Da vi var små havde påske morgenbord første påskedag altså skær-torsdag. Det betød at vi fik lov til at puste æg og bagefter sad vi og malede dem ved morgenbordet. Den der lavede det flotteste vandt et påskeæg, men vi fik jo som regel alle et påskeæg, da min mor ikke ville gøre forskel

Det var en super dejlig tradition, som desværre ikke bliver holdt mere.

Anmeld

30. marts 2010

3drenge

jeg er selv vokset op med, at min mor altid dækkede et rigtig påskemorgenbord påskesøndag. Vi kunne næsten ikke vente med at se det og så var der en påskehare til os alle + i æggebægerne var der også chokolade. Kan lige så tydlig huske det og derfor har jeg også gjort sådan efter jeg selv er blevet mor og bagefter morgenmaden skal ungerne ud og lede efter æg i haven.

De har spurgt i lang tid nu, hvornår det er, da de snart ikke kan vente mere og de kan huske alle detaljerne fra sidste år, så gud nåde og trøste mig, hvis det ikke bliver sådan i år også

Synes det er en hyggelig påsketradition

Anmeld

30. marts 2010

TbCp

3drenge skriver:

jeg er selv vokset op med, at min mor altid dækkede et rigtig påskemorgenbord påskesøndag. Vi kunne næsten ikke vente med at se det og så var der en påskehare til os alle + i æggebægerne var der også chokolade. Kan lige så tydlig huske det og derfor har jeg også gjort sådan efter jeg selv er blevet mor og bagefter morgenmaden skal ungerne ud og lede efter æg i haven.

De har spurgt i lang tid nu, hvornår det er, da de snart ikke kan vente mere og de kan huske alle detaljerne fra sidste år, så gud nåde og trøste mig, hvis det ikke bliver sådan i år også

Synes det er en hyggelig påsketradition

Århh det lyder også rigtig rigtig hyggeligt

Anmeld

30. marts 2010

ekzunz

Vi startede i år med at lede efter æg. Vi gjorde det i søndags, da det var dér min mor holdt den årlige påskefrokost.

Så min søster og jeg gemte en masse æg i haven, og det tog de 6 børn ca. 5 min. at finde dem.... Når man bagefter får bemærkninger som "næste år skal i gemme dem lidt bedre" og "i kan da gemme dem en gang til hvis det er" - så ved man at man ikke har gjort det helt godt nok.... Men de små hyggede sig, og næste år kommer der flere æg, større have og meeeeget bedre gemmesteder

Vi synes nemlig at vi mangler nogle traditioner i familien, så vi prøver at indføre lidt rundt omkring...

Anmeld

30. marts 2010

TbCp

Znuzke skriver:

Vi startede i år med at lede efter æg. Vi gjorde det i søndags, da det var dér min mor holdt den årlige påskefrokost.

Så min søster og jeg gemte en masse æg i haven, og det tog de 6 børn ca. 5 min. at finde dem.... Når man bagefter får bemærkninger som "næste år skal i gemme dem lidt bedre" og "i kan da gemme dem en gang til hvis det er" - så ved man at man ikke har gjort det helt godt nok.... Men de små hyggede sig, og næste år kommer der flere æg, større have og meeeeget bedre gemmesteder

Vi synes nemlig at vi mangler nogle traditioner i familien, så vi prøver at indføre lidt rundt omkring...

Jeg kan huske at vi altid var i vores genbos have og finde æg...det var påskeharen... eller hønen... eller noget... som havde gemt dem

Anmeld

30. marts 2010

oo

da vi var børn boede vi i lejlighed og der gemte min mor vores påskeæg og så sang vi "der har været en lille påskehare og den har lagt et æg, og jeg ved lige præcis hvor den har lagt det, for den har nemlig sagt det. kig oppe, kig nede, du skal bare lede, kig ude, kig inde, se om du kan finde, et lille påskeæg" og så sang vi højere eller lavere alt efter om man var tæt på sit æg eller langt fra

jeg vil selv gerne starte en tradition med at man skal finde påskeæg i haven, og så vil jeg også gerne "trille æg" når der er flere større børn i familien.

vi har ikke fast tradition med påskefrokost, for tre år siden holdt min mor og hendes mand en, men der går altid lidt druk i den med hans familie. i år kommer mine søstre og deres mænd og Carla her og så laver vi påskebord om lørdagen og om søndagen skal Carla finde æg (jeg tror jeg skal hænge nogen i æbletræet, så hun tror der gror påskeæg hjemme hos moster )

nåhjo, vi har også altid gjort det meget i at sende gækkebreve og vi har altid fået påskeæg af de voksne

Anmeld

30. marts 2010

Klumpe-dumpe

Tjuhl skriver:

da vi var børn boede vi i lejlighed og der gemte min mor vores påskeæg og så sang vi "der har været en lille påskehare og den har lagt et æg, og jeg ved lige præcis hvor den har lagt det, for den har nemlig sagt det. kig oppe, kig nede, du skal bare lede, kig ude, kig inde, se om du kan finde, et lille påskeæg" og så sang vi højere eller lavere alt efter om man var tæt på sit æg eller langt fra

jeg vil selv gerne starte en tradition med at man skal finde påskeæg i haven, og så vil jeg også gerne "trille æg" når der er flere større børn i familien.

vi har ikke fast tradition med påskefrokost, for tre år siden holdt min mor og hendes mand en, men der går altid lidt druk i den med hans familie. i år kommer mine søstre og deres mænd og Carla her og så laver vi påskebord om lørdagen og om søndagen skal Carla finde æg (jeg tror jeg skal hænge nogen i æbletræet, så hun tror der gror påskeæg hjemme hos moster )

nåhjo, vi har også altid gjort det meget i at sende gækkebreve og vi har altid fået påskeæg af de voksne

Frk. Glæde vil gerne hjem til tante Grøn og finde påskeæg i æbletræet

Anmeld

30. marts 2010

oo

malucca09 skriver:

Frk. Glæde vil gerne hjem til tante Grøn og finde påskeæg i æbletræet

Frk Glæde er mere end velkommen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.