da vi var børn boede vi i lejlighed og der gemte min mor vores påskeæg og så sang vi "der har været en lille påskehare og den har lagt et æg, og jeg ved lige præcis hvor den har lagt det, for den har nemlig sagt det. kig oppe, kig nede, du skal bare lede, kig ude, kig inde, se om du kan finde, et lille påskeæg" og så sang vi højere eller lavere alt efter om man var tæt på sit æg eller langt fra 
jeg vil selv gerne starte en tradition med at man skal finde påskeæg i haven, og så vil jeg også gerne "trille æg" når der er flere større børn i familien.
vi har ikke fast tradition med påskefrokost, for tre år siden holdt min mor og hendes mand en, men der går altid lidt druk i den med hans familie. i år kommer mine søstre og deres mænd og Carla her og så laver vi påskebord om lørdagen og om søndagen skal Carla finde æg (jeg tror jeg skal hænge nogen i æbletræet, så hun tror der gror påskeæg hjemme hos moster
)
nåhjo, vi har også altid gjort det meget i at sende gækkebreve og vi har altid fået påskeæg af de voksne 
Anmeld