Jordmoder på besøg hjemme igår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

978 visninger
16 svar
0 synes godt om
30. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi havde som overskirften antyder besøg af jordmoderen herhjemme i går, og hvis jeg var tvivlende i starten så er jeg da helt solgt nu - hun er bare supersød!

Min mor som jo skal med til hjemmefødslen som fotograf/kameramand var også med til mødet i går, og havde medbragt de lækreste muffins og en jordbærtærte - mums! Så vi hyggede og sludrede om fødslen og kiggede fødekarret an som Niklas og min bedste ven Anders hentede hjem i lørdags - nu står det inde i spisestuen ved siden af den nyindkøbte kravlegård.

Så lagde jeg mig på sofaen og hun, jordmoderen, mærkede på maven og spurgte til liv og aktivitet - han står ikke helt fast endnu men næsten og jeg behøver ikke kaste mig ned  hvis vandet går Og så fik Pappa og Mormor lov at lytte til hjertet gennem trædoptonen - det var sååå hyggeligt!!!

Jeg GLÆDER mig!!!! Også selvom det ligeså vel kan ende i et akut kejsersnit for os som for alle andre, så er tanken om denne dejlige rolige hjemmefødsel bare helt perfekt!!!

Kh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2010

Corn

Uhhh... Hvor lyder det godt..

Kan slet ikke vente til mit næste jm-besøg, hvor vi får flere detaljer på plads

Anmeld

30. marts 2010

mamalicious

Rosa skriver:

Vi havde som overskirften antyder besøg af jordmoderen herhjemme i går, og hvis jeg var tvivlende i starten så er jeg da helt solgt nu - hun er bare supersød!

Min mor som jo skal med til hjemmefødslen som fotograf/kameramand var også med til mødet i går, og havde medbragt de lækreste muffins og en jordbærtærte - mums! Så vi hyggede og sludrede om fødslen og kiggede fødekarret an som Niklas og min bedste ven Anders hentede hjem i lørdags - nu står det inde i spisestuen ved siden af den nyindkøbte kravlegård.

Så lagde jeg mig på sofaen og hun, jordmoderen, mærkede på maven og spurgte til liv og aktivitet - han står ikke helt fast endnu men næsten og jeg behøver ikke kaste mig ned  hvis vandet går Og så fik Pappa og Mormor lov at lytte til hjertet gennem trædoptonen - det var sååå hyggeligt!!!

Jeg GLÆDER mig!!!! Også selvom det ligeså vel kan ende i et akut kejsersnit for os som for alle andre, så er tanken om denne dejlige rolige hjemmefødsel bare helt perfekt!!!

Kh

Rosa

Ååååh hvor vil jeg OGSÅ !!!!... Det lyder super hyggeligt.... Glæder mig vildt til at læse din fb, når du når dertil !!

Mamalicious

Anmeld

30. marts 2010

FruEllingsen

Synes det lyder rigtig spændene med en hjemmefødsel

Dejligt at jordmoderbesøget gik så godt hvor bliver det altså spændene

Anmeld

30. marts 2010

Trolde_mor

Hvor lyder det bare til at have været en god oplevelde Super dejligt, og at din jordmoder er så sød, må virkelig også give noget ro og tryghed

Din mor og pappa må da have været helt solgt da de hørte det lille hjerte slå..

Syntes tiden går så stærkt, kan huske da du kun havde en lille mave på, og man kun kunne ane graviditeten, og nu er fødsel lige om hjørnet. Ihh hvor er det bare spændende.

Tror helt bestemt det bliver en fantastisk fødsel, i rolige omgivelser i jeres hjem. Glæder mig helt enormt til at læse FB

Anmeld

30. marts 2010

oo

åååh! jeg kan slet ikke slippe drømmen om en hjemmefødsel! så NU har vi besluttet at tale med jordmor om det og Søren har sagt, at selvom han synes det er bindegalt ikke at føde på hospital, så overgiver han sig fuldt ud hvis jordmor siger at det er der ingen ben og intet at være bange for

Anmeld

30. marts 2010

Soap

Hvad er egenligt "kritierene" for at må føde hjemme altså bortset fra ønsket om det ? 

Anmeld

30. marts 2010

Bavianis

Hvor er det bare dejligt for dig Rosa. Jeg håber det bliver en fantastisk fødsel

Kærligst Susanne

Anmeld

30. marts 2010

mariamiss6

Soap skriver:

Hvad er egenligt "kritierene" for at må føde hjemme altså bortset fra ønsket om det ? 

Kort sagt, at der ikke er nogen komplikationer forudset, ved både graviditeten i sig selv, og ved diverse scanninger. hvis babyen umiddelbart virker for stor til at du kan føde den eller for lille til at klare sig selv, så får man vidst ikke lov.
Og så selvfølgelig hvis der er diverse sygdomme ind over...

Meeeen jeg har ikke helt undesøgt det, så man kan ikke lige tage mine ord for 120% gode varer

Anmeld

30. marts 2010

mariamiss6

Rosa skriver:

Kh

Rosa

Fantastisk. glæder mig til fødselsberetningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.