Mindre lyst til sex?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.026 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. marts 2010

Anonym trådstarter

Ja jeg skriver lige fordi jeg efter jeg har født har fået mindre lyst til sex. Der går 2-3 uger imellem vi har sex og det synes jeg er lang tid. Kæresten nusser mig meget og viser mig han har lyst men oftest har jeg bare lyst til at han går væk fordi jeg kan mærke han gerne vil have sex med mig og jeg har overhovedet ikke lyst til det..... Er der andre herinde der har det på samme måde? Hvad gør I for at finde lysten frem? I kan svare ano.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2010

CarinaSB

Jeg må indrømme min lyst til sex var lige så stor lige efter jeg fødte .. men vi ventede 1½ mdr efter jeg havde født .. per var så sød og nusse og kæle med mig når vi ikk kunne dyrke sex .. og det var os ham der syntes at vi skulle vente da han ville have at min oplevelse med sex efter jeg havde født skulle være dejligt og ikk at jeg lå og skreg af smerte .. 

vi gjorde det at vi kælede og nussede en hel del og tog det dag til dag .. ikk noget med at haste frem for det .. for vi havde jo masser af tid til at kroppen kom sig oven på fødslen :)

Anmeld

30. marts 2010

L.J.L

Anonym skriver:

Ja jeg skriver lige fordi jeg efter jeg har født har fået mindre lyst til sex. Der går 2-3 uger imellem vi har sex og det synes jeg er lang tid. Kæresten nusser mig meget og viser mig han har lyst men oftest har jeg bare lyst til at han går væk fordi jeg kan mærke han gerne vil have sex med mig og jeg har overhovedet ikke lyst til det..... Er der andre herinde der har det på samme måde? Hvad gør I for at finde lysten frem? I kan svare ano.

Du er absolut ikke den eneste med den følelse. Tror der er rigtig mange kvinder der efter en fødsel kan synes at miste lysten til sin partner, og jeg tror også det er ganske normalt at man har det sådan. Man har jo lige ligget og presset en baby ud og nu ammer man, så det er jo ikke ligefrem fordi man føler sig ultra lækker og sexet

Baby optager dine bryster, som før var en af de sexuelle ting ved dig, nu er de bare en fodermaskine.

Nu ved jeg ikke hvornår du har født, men for mit vedkommende har jeg stadig ikke fået sexlysten tilbage, og min søn er 4 mdr. Vi har dog været sammen et par gange, men der skal også rigtig meget til fra min mands side, for at jeg får lyst.

Men jeg er da helt sikker på at det nok skal komme igen, du må bare sørge for at fortælle din kæreste hvordan du har det med det lige nu, de fleste mænd forstår så udemærket!

Du er absolut ikke alene

Anmeld

30. marts 2010

Halbschön

Anonym skriver:

Hejsa,

jeg har det lidt på samme måde, men det er heldigvis blevet meget bedre. Vi havde sex første gang efter fødslen, dagen før 8ugers undersøgelsen ved lægen... Det gjorde lidt ondt pga de rifter jeg havde fået under fødslen, hvor min søn kradsede mig.. Og ja, så gik der vist også 2-3 uger før vi havde igen... Nu er jeg kommet på p-piller igen, og jeg har fået overskud til min kæreste igen, så nu sker det meget oftere(et par gange i ugen). Før jeg fødte havde vi sex min. 1 gang om dagen - indtil to dage før jeg fødte..

Hvad jeg har gjort for at få lysten frem, det ved jeg faktisk ikke.. Tror bare vi har taget det stille og roligt. Fortæl din kæreste at du ikke er helt klar til sex endnu, og så bare ta den stille og roligt.. Jeg fortalte min kæreste at grunden til at jeg ikke var klar til det endnu, var at jeg følte mig ulækker og uattraktiv efter fødslen... Men efter uger hvor han har sagt at jeg er smuk og lækker som jeg har altid har været osv., så har det fået min selvtillid tilbage - og dermed også lysten til sex igen...

Det er nu lidt over 5mdr siden jeg fødte... Hvor længe siden er det du fødte?

Knus

Anmeld

30. marts 2010

Anonym

Anonym skriver:

Sådan er det også her.

Og jeg vil sige jeg har prøvet en del. Har også prøvet at have sex selvom jeg ikke havde lyst, da jeg fik det som et godt råd. Men syntes det gjorde det meget være så det gjorde jeg ikke igen. Da jeg fik det mega skidt med det bagefter.

Mnge der har sagt at jeg skulle få hjælp, men tror ikke det vil hjælpe mig da jeg vil syntes de tvar meget underligt at sidde og snakke om det, for mig er det en privat ting.

Her har det været sådan i snart 2 år

Anmeld

30. marts 2010

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har det på samme måde...og er faktisk rigtig ked af at jeg har det sådan. Vi har haft sex 2 gange siden jeg fødte for 9mdr siden ca. og jeg syntes ikke det var rart. 2. gang vi havde sex græd jeg bagefter fordi det føltes så forkert jeg synes bare det er så svært både at være mor og sexet kæreste!!!! Jeg kan slet ikke finde ud af det og jeg har bare SÅ dårlig samvittighed overfor min kæreste! Jeg har bare slet ikke lyst! ØV.

Så ingen gode råd herfra...vil bare sige at du ikke er alene.

Anmeld

30. marts 2010

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har det på samme måde...og er faktisk rigtig ked af at jeg har det sådan. Vi har haft sex 2 gange siden jeg fødte for 9mdr siden ca. og jeg syntes ikke det var rart. 2. gang vi havde sex græd jeg bagefter fordi det føltes så forkert jeg synes bare det er så svært både at være mor og sexet kæreste!!!! Jeg kan slet ikke finde ud af det og jeg har bare SÅ dårlig samvittighed overfor min kæreste! Jeg har bare slet ikke lyst! ØV.

Så ingen gode råd herfra...vil bare sige at du ikke er alene.

Jeg har også prøvet at græde bagefter. Er virklig ubehageligt

Anmeld

30. marts 2010

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Mit barn er dog 8mdr nu så jeg har ikke lige født. Er ked af det fremgik af det jeg skrev. Jeg ammer heller ikke mere. Det har jeg ikke gjort de sidste par måneder. Men det kan godt være vi bare skal prøve at nusse og aftale at vi kun skal nusse og at vi ikke må have sex og jeg så på den måde bedre kan slappe af.... Synes bare jeg render rundt med dårlig samvittighed for det er hårdt at afvise ham hele tiden.... Jeg elsker ham jo, men lysten er bare ikke så stor som før.

Anmeld

30. marts 2010

Fines mor

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar. Mit barn er dog 8mdr nu så jeg har ikke lige født. Er ked af det fremgik af det jeg skrev. Jeg ammer heller ikke mere. Det har jeg ikke gjort de sidste par måneder. Men det kan godt være vi bare skal prøve at nusse og aftale at vi kun skal nusse og at vi ikke må have sex og jeg så på den måde bedre kan slappe af.... Synes bare jeg render rundt med dårlig samvittighed for det er hårdt at afvise ham hele tiden.... Jeg elsker ham jo, men lysten er bare ikke så stor som før.

Jeg ved ikke om du kunne tænke dig at læse en bog der hedder Ikke i aften, skat?? Den er skrevet af en Kirsten Ahlburg og kan lånes på biblioteket. Måske du kan finde lidt guldkorn og hjælp i den.;-) Men du er ikke den eneste!!!!

Anmeld

30. marts 2010

XXSS

Hejsa

Jeg tror også, at der er mange der har det som dig, desværre. jeg selv er en af dem, min datter er 14 måneder og det når på ingen måder de højder som det havde før hun blev født, men nu er jeg også gravid igen, hvilket ikke gør det bedre vil jeg sige, men i al den tid fra fødslen og frem, har jeg haft rigtig svært ved at finde lysten frem. Jeg ved ikke hvorfor - jeg elsker min mand og vi har det rigtig godt sammen både på den ene og den anden måde. Men det er som om, at behovet hos mig ikke længere er det samme. Jeg håber stadig på at det ændre sig, så det krydser jeg fingre for. .. Men det hjælper lige at få lidt enetid, eksempelvis tog vi til vejle på spaophold og blev smask forkælet - så finder man igen noget af den gamle romance op igen og det var dejligt.

Håber det lykkedes os at få vendt lysten

Tanja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.