Fester. børn og alkohol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2010

Pia.

Anonym skriver:

Hvad med dine forældres fødselsdage feks?

Min mor har lige holdt stor fest da hun blev 52 (bare fordi hun havde lyst) og der var børnene ikke med - hun valgte der imod at invitere alle børnebørnene på selve hendes fødselsdag til børnefest - hun vidste godt at dem der kom til hendes fest kunne være folk der drak sig fulde, så vi valgte i sammenråd, mig og min mor at børnene ikke skulle med, men i stedet passes ude...

Da min far blev 50 år startede det fra morgen stunden og der var folk ikke fulde da min mor blev 50 år var børnene med, men da lagkagen var spist og kaffen var drukket, tog Jim hjem med børnene hos mine forældre, den aftale havde vi lavet inden vi kom, der var nok et par stykker der var beruset men ikke rigtig fulde..

Men i bund og grund, ser jeg helst mine børn ikke skal være sammen med fulde mennesker...

.... Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

Anonym trådstarter

Pia. skriver:

Min mor har lige holdt stor fest da hun blev 52 (bare fordi hun havde lyst) og der var børnene ikke med - hun valgte der imod at invitere alle børnebørnene på selve hendes fødselsdag til børnefest - hun vidste godt at dem der kom til hendes fest kunne være folk der drak sig fulde, så vi valgte i sammenråd, mig og min mor at børnene ikke skulle med, men i stedet passes ude...

Da min far blev 50 år startede det fra morgen stunden og der var folk ikke fulde da min mor blev 50 år var børnene med, men da lagkagen var spist og kaffen var drukket, tog Jim hjem med børnene hos mine forældre, den aftale havde vi lavet inden vi kom, der var nok et par stykker der var beruset men ikke rigtig fulde..

Men i bund og grund, ser jeg helst mine børn ikke skal være sammen med fulde mennesker...

.... Knus Pia.

Ok. vores familie og venner er ikke sådan nogle der drikker sig fulde. De får et par glas og ikke mere. Bare det om det er forkert at børn ser der drikkes alkohol? Jeg drikker nemlig ikke selv.

Anmeld

29. marts 2010

Pia.

Anonym skriver:

Ok. vores familie og venner er ikke sådan nogle der drikker sig fulde. De får et par glas og ikke mere. Bare det om det er forkert at børn ser der drikkes alkohol? Jeg drikker nemlig ikke selv.

Nej syntes ikke det er forkert at børn ses der drikkes alkohol... det kan jo drikkes på mange måder... Jeg har da drukket vin m.m hvor mine børn har været hjemme, har jeg gæster bliver der da sat en flaske vin på bordet, men det er der jo ingen der bliver fulde af .... Men jeg misforstod dig nok så, jeg troede du mente at drikke sig fulde...

Jeg har en familie, der bestemt kan drikke og hvor jeg ikke syntes mine børn skal opleve den side af familien - desværre men det er jo så en helt anden historie... !!!

Knus Pia og god fest...

Anmeld

29. marts 2010

Anonym trådstarter

Pia. skriver:

Nej syntes ikke det er forkert at børn ses der drikkes alkohol... det kan jo drikkes på mange måder... Jeg har da drukket vin m.m hvor mine børn har været hjemme, har jeg gæster bliver der da sat en flaske vin på bordet, men det er der jo ingen der bliver fulde af .... Men jeg misforstod dig nok så, jeg troede du mente at drikke sig fulde...

Jeg har en familie, der bestemt kan drikke og hvor jeg ikke syntes mine børn skal opleve den side af familien - desværre men det er jo så en helt anden historie... !!!

Knus Pia og god fest...

Kan sagtens forstå dit og jeres valg

Jeg kom bare til at tænke på det fordi der er så meget snak om børn og alkohol men måske også sundt at de ser det og man ikke gør det sådan helt forbudt og forkert.

tak for svar.

Anmeld

30. marts 2010

E.T

Jeg drikker heller ikke selv, men kan bestemt ikke se noget galt i at tage børn med til div fester som fødselsdage, bryllupper osv.Vi andre har da ikke taget skade af det

De kommer jo til at se folk der drikker før eller siden og det er bestemt en dårlig ide at gøre det forbudt. Så risikere du at det går hen og bliver spændende.

Der kommer jo også et tidspunkt, hvor de unge begynder at drikke og så synes jeg da det er bedre at de har været sammen med deres forældre til fester med fulde mennesker og snakket om det, så det ikke kommer som et chok en dag.

det gælder om at give dem en fornuftig tilgang til alkohol

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.