Fester. børn og alkohol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

959 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. marts 2010

Anonym trådstarter

Hvad gør I med børn og fester?

Jeg er inviteret til fest, stor fest med 60 mennesker og der kommer 7 børn under 13 år, hvoraf mine er de tre af dem.

Men ved ikke om det er skidt at tage dem med når der drikkes alkohol? Hvad gør I? hvad tænker I med fester og børn og mennesker der drikker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

Pia.

Jeg gør det ikke, det er yderst sjællendt mine børn har oplevet fulde mennesker, for er vi til noget hvor folk bliver fulde så køre jeg med dem... Skal vi ud til fest tager jeg aldrig børnene med hvis jeg ved det kan ende op i fulde mennesker og ikke mindst rygning.. så må mormor, moster, farfar eller faster passe dem..

Knus Pia.

Anmeld

29. marts 2010

Anonym trådstarter

Pia. skriver:

Jeg gør det ikke, det er yderst sjællendt mine børn har oplevet fulde mennesker, for er vi til noget hvor folk bliver fulde så køre jeg med dem... Skal vi ud til fest tager jeg aldrig børnene med hvis jeg ved det kan ende op i fulde mennesker og ikke mindst rygning.. så må mormor, moster, farfar eller faster passe dem..

Knus Pia.

Hvad med dine forældres fødselsdage feks?

Anmeld

29. marts 2010

ekzunz

Hvis det er bryllupper, konfirmationer, runde fødselsdage osv, så kommer mine børn selvfølgelig med. Nu er der heller ingen der drikker sig fra sans og samling i vores familie, så det er ikke noget problem. Hvis det derimod er en fest hvor der lige som er lagt op til at det skal være ekstra festligt, så ville jeg få dem passet...

At der er enkelte som er fulde skræmmer mig nu heller ikke - jeg er der jo til at passe på dem og til at forklare hvad det er der sker. Men hvis vi har børn med, så er vi som regel også kørt inden der evt. går druk i den...

Anmeld

29. marts 2010

frk Jensen

Anonym skriver:

Hvad gør I med børn og fester?

Jeg er inviteret til fest, stor fest med 60 mennesker og der kommer 7 børn under 13 år, hvoraf mine er de tre af dem.

Men ved ikke om det er skidt at tage dem med når der drikkes alkohol? Hvad gør I? hvad tænker I med fester og børn og mennesker der drikker?

Altså jeg havde min søn med til min mormors 75 års fødselsdag da han var 4 mdr og der var der også lidt småfulde pensionister...

Altså hvis det er en fest hvor det kun går ud på hvem der blir drukket under bordet først, så ville jeg ikke have mit barn med, men hvis det derimod er bryllup, fødselsdag osv så ville jeg da klart have mit barn med...

Vi skal til bryllup næste sommer, og der blir da drukket øl, vin osv og der skal marcus med noget af dagen og så får jeg en veninde til at hente ham senere på aftenen da vi ska videre i byen..

Kram

Anmeld

29. marts 2010

Anonym trådstarter

Znuzke skriver:

Hvis det er bryllupper, konfirmationer, runde fødselsdage osv, så kommer mine børn selvfølgelig med. Nu er der heller ingen der drikker sig fra sans og samling i vores familie, så det er ikke noget problem. Hvis det derimod er en fest hvor der lige som er lagt op til at det skal være ekstra festligt, så ville jeg få dem passet...

At der er enkelte som er fulde skræmmer mig nu heller ikke - jeg er der jo til at passe på dem og til at forklare hvad det er der sker. Men hvis vi har børn med, så er vi som regel også kørt inden der evt. går druk i den...

Det er det heller ikke her, men der serveres vin og øl og folk bliver glade, altså drikker et glas eller tre. Men det er jo stadig noget der bliver drukket og noget som kan mærkes, altså ved at stemningen bliver lidt mere glad.

Anmeld

29. marts 2010

Anonym trådstarter

BetinaMørk skriver:

Altså jeg havde min søn med til min mormors 75 års fødselsdag da han var 4 mdr og der var der også lidt småfulde pensionister...

Altså hvis det er en fest hvor det kun går ud på hvem der blir drukket under bordet først, så ville jeg ikke have mit barn med, men hvis det derimod er bryllup, fødselsdag osv så ville jeg da klart have mit barn med...

Vi skal til bryllup næste sommer, og der blir da drukket øl, vin osv og der skal marcus med noget af dagen og så får jeg en veninde til at hente ham senere på aftenen da vi ska videre i byen..

Kram

Det er en rund fødselsdag, så det ikke er ikke druk. Men der bliver jo drukket øl og vin og folk bliver glade og det er jo også en påvirkning af alkohol.

Anmeld

29. marts 2010

frk Jensen

Anonym skriver:

Det er en rund fødselsdag, så det ikke er ikke druk. Men der bliver jo drukket øl og vin og folk bliver glade og det er jo også en påvirkning af alkohol.

hmm... hvad med at forklare ungerne det hvis de spørger... ??

Jeg ville aldrig tøve med at tage mit barn med til en rund fødselsdag.
Nu ved jeg ikke hvor gamle ungerne er, men har de aldrig set en fuld mand eller dame på gade eller har i ikke gået forbi et værtshus?

I kan jo bare tage tidligt hjem når de begynder at blive lidt for selskabelige...

Kram

Anmeld

29. marts 2010

Mor.sander

Vi deltager kun ved fester hvor folk ikke drikker mere end en øl eller et glas vin.. Hvis der vil blive drukket så meget at fol bliver påvirkede, uanset om det er bryllup m.m deltager ungerne ikke.

Sprut og børn høre ikke sammen.

Anmeld

29. marts 2010

Anonym trådstarter

BetinaMørk skriver:

hmm... hvad med at forklare ungerne det hvis de spørger... ??

Jeg ville aldrig tøve med at tage mit barn med til en rund fødselsdag.
Nu ved jeg ikke hvor gamle ungerne er, men har de aldrig set en fuld mand eller dame på gade eller har i ikke gået forbi et værtshus?

I kan jo bare tage tidligt hjem når de begynder at blive lidt for selskabelige...

Kram

Det tror jeg egentlig ikke de har. Men det er jo også noget andet hvis det er mennesker man kender og der er mange mennesker der drikker. faktisk lidt sjovt for jeg har aldrig tænkt over det, men det er også første gang de er med til en voksen fest.

Men jeg har en der kan hente dem i baghånden, hvis det er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.