Jer med børn på omkring de 2 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2010

Bondepigen

bondepigen skriver:

Mon du kan finde svar på det HER ??

Der står bl.a. dette om det to årige barn:

Det to-årige barn er besat af ritualer inden sengetid.

Original forfatter Alt om børns redaktion
Seneste opdateret 8. Februar 2010

Dit barn vil nu være besat af ritualer omkring sengetiden. Alt skal foregå på samme måde som aftenen før: de samme godnathistorier, skal læses op i præcis samme rækkefølge, den samme pyjamas skal på,  det samme legetøj skal de putte sig godnat til. Ritualerne giver tryghed til søvnen, som barnet hele tiden har forbundet med adskillelse fra forældrene, og denne rutine er en måde for barnet at berolige sig selv på.  

I kan ikke fremtvinge trygheden, som barnet føler ved at have disse rutiner, og derfor skal barnet have lov til at have dets ritualer. Selvom dette kun er for en periode, skal I dog så vidt muligt prøve at forkorte ritualerne, så det ikke tager overhånd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

grinbidderen

WiitrioeN skriver:

Ja så har jeg lige brug for en lille opdate på hvad i andre gør da jeg selv står i en situation hver aften som jeg syntes nogen gange er ved at gøre mig lidt skør Hver eneste aften tager vi en kamp mad Daniella for at få hende til at sove, hun sparker, skriger, slår, kaster med sine ting i sengen osv. og dette syntes jeg bare ikke kan passe at vi stadig avae så mange kampe med søvn når hun er ved at være så gammel (hun vågner også stadig om natten) min spørgsmål er så:

Hvor længe sover jeres børn til middag og havd tid kommer de hen og sove?

Hvad tid putter i om aften?

Hvad tid går i selv i seng?

Får jeres børn noget at sove på? - Hvia ja - hvad??

På forhånd tak - TrioeN

Hvor længe sover jeres børn til middag og havd tid kommer de hen og sove? over i dagplejen sover min søn fra kl.12.00 til 15-15.20 hvis han blir vægget så er han sur resten af dagen

Hvad tid putter i om aften? han blir puttet normalt kl.19.00 men nogen dage blir den.19.30

Hvad tid går i selv i seng? jeg sover mellem 23-2 hver aften kommer an på hvor træt jeg er

Får jeres børn noget at sove på? - Hvia ja - hvad?? han fik indtil for en uge siden alomin men er nu vænnet af med det igen så nu får han bare sine 3 sutter han selv vælger også blir han lagt i sengen hvor der så står en vand flaske hvis han nu skulle blive tørstig.

det lyder ikke rart med de aften ture i har vores han græder nogen dage men så ligger han så bare og leger inden i sengen indtil han er faldet i søvn. han er godt nok kun 1½ år

Anmeld

29. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Frederic's moar skriver:

Frederic bliver snart 19 mdr og sover i dp 2½ time til middag. Han kommer ud kl 11.30-12.00 og bliver vækket....

Han kommer i seng 18.30- 18.45 og sover til næste morgen kl 7. Det tager ikke 3 min fra jeg går over hans dørtrin og til jeg er ude igen. Han putter med det samme og kan dog vågne 0-2 gange og lige skal have sutten og få dynen pakket igen.

I weekenden sover han gerne længe til 7.30/8.30 stykker. Han kommer ud at sove til middag kl 11.30-12 og kan hjemme tage 2½-3½ timer. Han kommer også i seng 18.30-18.45.

Den rutine og rytme har vi haft fra han var helt spæd. Dog da han var mindre fik han lille formiddags lur og lige da han started i dp som 8 mdr fik han en overgang en lille morfar om eftermiddagen for at have energi til at spise aftensmad.

Frederic har ikke fået noget at sove på, den sidste godnat bryst fik han som 8 mdr og har intet fået siden.

Her får han hverken mad eller legetøj med i seng, herhjemme er en seng til at sove i... Når han først er lagt kommer han ikke op før næste morgen.

Anmeld

30. marts 2010

4xGreve

Så har vores sundhedsplejerske lige været her og hun syntes evt. at vi skal gå fra tremme seng til junior seng, hvad har i og hvornår vil i skifte hvis det var jer??

Anmeld

30. marts 2010

saxa

WiitrioeN skriver:

Så har vores sundhedsplejerske lige været her og hun syntes evt. at vi skal gå fra tremme seng til junior seng, hvad har i og hvornår vil i skifte hvis det var jer??

Yasmin har junior seng.. Og den tog hun i brug da hun var ca.1½ (mener jeg) og hun er jo ligeså gammel som Daniella nu.. Det har bare fungeret så super herhjemme med juniorsengen..

Anmeld

30. marts 2010

Vingummien

WiitrioeN skriver:

Ja så har jeg lige brug for en lille opdate på hvad i andre gør da jeg selv står i en situation hver aften som jeg syntes nogen gange er ved at gøre mig lidt skør Hver eneste aften tager vi en kamp mad Daniella for at få hende til at sove, hun sparker, skriger, slår, kaster med sine ting i sengen osv. og dette syntes jeg bare ikke kan passe at vi stadig avae så mange kampe med søvn når hun er ved at være så gammel (hun vågner også stadig om natten) min spørgsmål er så:

Hvor længe sover jeres børn til middag og havd tid kommer de hen og sove?

Hvad tid putter i om aften?

Hvad tid går i selv i seng?

Får jeres børn noget at sove på? - Hvia ja - hvad??

På forhånd tak - TrioeN

Ej hvor træls. Måske det med junior sengen er en god ide at prøve, findes jo mange forskellige hvor der også er en lille kant på så hun ikkekan falde ud. Men behold tremmesengen hvis nu det ikke funger.

Ved Emil gør vi de samme ting hver dag.

Når vi har fået aftensmad tuller han lidt rundt og leger, så ordner jeg hans seng, han får en ren ble og nattøj på, børstet sine tænder, får en mega krammer og så puttet godt under dynen med hans bamse i armene. Og sådan er det hver dag.

Han kommer i seng 18:30 som regl og han skal så op igen kl 6 for at kome i vuggestue, hvis vi ikke vækker ham sover han til ca 7.

Til middag får han lov at sove det han vil, er som regl 1½ time han sover, men hvis han en dag tager en skraber på 3 timer skal han have lov til det.

Jeg går selv i seng senest kl 22 som regl, nogle dage er det allerede kl 21 fordi jeg er helt smadret efter en lang dag.

Emil får bare en tår vand lige inden han kommer ned i sengen hvis han vil have det, og så har han selvfølgelig sin sut.

Anmeld

30. marts 2010

4xGreve

tak for alle jeres svar, rart at vide det ikke er fordi hun kommer tidligt i seng...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.