Jer med børn på omkring de 2 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.095 visninger
16 svar
0 synes godt om
29. marts 2010

4xGreve

Ja så har jeg lige brug for en lille opdate på hvad i andre gør da jeg selv står i en situation hver aften som jeg syntes nogen gange er ved at gøre mig lidt skør Hver eneste aften tager vi en kamp mad Daniella for at få hende til at sove, hun sparker, skriger, slår, kaster med sine ting i sengen osv. og dette syntes jeg bare ikke kan passe at vi stadig avae så mange kampe med søvn når hun er ved at være så gammel (hun vågner også stadig om natten) min spørgsmål er så:

Hvor længe sover jeres børn til middag og havd tid kommer de hen og sove?

Hvad tid putter i om aften?

Hvad tid går i selv i seng?

Får jeres børn noget at sove på? - Hvia ja - hvad??

På forhånd tak - TrioeN

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

Mutti2

WiitrioeN skriver:

Ja så har jeg lige brug for en lille opdate på hvad i andre gør da jeg selv står i en situation hver aften som jeg syntes nogen gange er ved at gøre mig lidt skør Hver eneste aften tager vi en kamp mad Daniella for at få hende til at sove, hun sparker, skriger, slår, kaster med sine ting i sengen osv. og dette syntes jeg bare ikke kan passe at vi stadig avae så mange kampe med søvn når hun er ved at være så gammel (hun vågner også stadig om natten) min spørgsmål er så:

Hvor længe sover jeres børn til middag og havd tid kommer de hen og sove?

Hvad tid putter i om aften?

Hvad tid går i selv i seng?

Får jeres børn noget at sove på? - Hvia ja - hvad??

På forhånd tak - TrioeN

Halløjsa

Det lyder da også som en voldsom kamp i har hver aften

Milla-Victoria blev 2 år i januar!!

Hun sover som regel 2 timer til middag (har en aftale med dagplejen om at hun vækker hende)! Hun bliver lagt ind ved 12 tiden og vækket kl. 14!!

Herhjemme i weekenden sover hun sommetider 3 timer!! I weekenden falder hun sommetider først i søvn ved en 2 - 3 tiden.

Om aftenen bliver hun puttet kl. 20. Dog får hun lov til at være længe opp hver fredag og ofte også om lørdagen (afhængig af hvor træt hun er).

Jeg går selv først i seng omkring midnat!

Hun får ingen ting at sove på, men har en lille natlampe tændt inde på værelset, og så får hun lov at læse i en bog. Hun falder jo i søvn når hun bliver træt

Det med at hun vågner om natten, det gjorde Milla-Victoria også voldsomt meget for få mdr siden!! Og det var mindst 6 - 7 gange om natten!!

Men det forsvandt da hun pludseligt smed sutten. Så vågner hun jo ikke op om natten for at lede efter sutten!! Nu vågner hun sjældent, og hvis hun gør er det kun 1 gang om natten, og så kommer hun ind til mig og putter sig op til mig, hvilket jeg synes er helt iorden

Jeg ved ikke ligefrem hvor meget mit svar er til hjælp!! Men du må endeligt bare spørge hvis der er noget!?

Har du snakket med sundhedsplejersken om det??

Held og lykke med det hele

Knus Pernille

Anmeld

29. marts 2010

4xGreve

Milla-Victoria's mor skriver:

Halløjsa

Det lyder da også som en voldsom kamp i har hver aften

Milla-Victoria blev 2 år i januar!!

Hun sover som regel 2 timer til middag (har en aftale med dagplejen om at hun vækker hende)! Hun bliver lagt ind ved 12 tiden og vækket kl. 14!!

Herhjemme i weekenden sover hun sommetider 3 timer!! I weekenden falder hun sommetider først i søvn ved en 2 - 3 tiden.

Om aftenen bliver hun puttet kl. 20. Dog får hun lov til at være længe opp hver fredag og ofte også om lørdagen (afhængig af hvor træt hun er).

Jeg går selv først i seng omkring midnat!

Hun får ingen ting at sove på, men har en lille natlampe tændt inde på værelset, og så får hun lov at læse i en bog. Hun falder jo i søvn når hun bliver træt

Det med at hun vågner om natten, det gjorde Milla-Victoria også voldsomt meget for få mdr siden!! Og det var mindst 6 - 7 gange om natten!!

Men det forsvandt da hun pludseligt smed sutten. Så vågner hun jo ikke op om natten for at lede efter sutten!! Nu vågner hun sjældent, og hvis hun gør er det kun 1 gang om natten, og så kommer hun ind til mig og putter sig op til mig, hvilket jeg synes er helt iorden

Jeg ved ikke ligefrem hvor meget mit svar er til hjælp!! Men du må endeligt bare spørge hvis der er noget!?

Har du snakket med sundhedsplejersken om det??

Held og lykke med det hele

Knus Pernille

Nej ikke endu for lige pt. er der så meget andet at snakke om når sundhedsplejersken kommer...

Jamen daniella bliver også puttede deromkring kl 12 til middag og det er kun hvis vi er heldige hun sover 2 timer elleres er det ofte 1-1½ time hun sover...

Til aften putter vi hende kl 19 da vi allerede skal op igen kl. 05:45 og vi går selv i seng som det sneste kl 22.
I aften puttede vi f.eks kl 19 og hun sover stadig ikke, hun virker træt når vi putter men når hun så kommer ind i seng så er hun bare lys vågen, og syntes ikke kl 19 er for tidligt og vil da også gerne have lidt hygge tid med manden inden vi skal i seng, men deruover har vi prøvet et par gange at putte kl 19:30-20:15 og det havde ingen efekt vi havde stadig de kampe...

Hvad er  længe oppe?

Anmeld

29. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka er 2 år og 5 måneder og vi er inde i en periode, hvor han heller ikke vil sove om aften på trods af, at han er rigtig træt.

Han sover ca. 1 time til middag i vs og 2 timer herhjemme i weekenderne og ferier.

Han bliver puttet kl. 19.19-30 og i weekenderne lidt senere. Der har han vist træthedstegn og bliver puttet. Når han så kommer i seng både synger han, smider alt ud af sengen, skriger når vi går ud fra værelset mv. Vi har prøvet, at putte ham senere, men det er det samme. Han skal op kl. 6 i hverdagene.

Vi har snakket om, at tage kampen "godnat og sov godt" med ham. Vi har gjort det før - men kun brugt nogen af principperne fra bogen af og der tog det 5 dage så sov han godt igen. Men man skal have overskuet til det ellers lykkes det ikke.

Kh.

Katja

Anmeld

29. marts 2010

4xGreve

MoarHvidovre skriver:

Luka er 2 år og 5 måneder og vi er inde i en periode, hvor han heller ikke vil sove om aften på trods af, at han er rigtig træt.

Han sover ca. 1 time til middag i vs og 2 timer herhjemme i weekenderne og ferier.

Han bliver puttet kl. 19.19-30 og i weekenderne lidt senere. Der har han vist træthedstegn og bliver puttet. Når han så kommer i seng både synger han, smider alt ud af sengen, skriger når vi går ud fra værelset mv. Vi har prøvet, at putte ham senere, men det er det samme. Han skal op kl. 6 i hverdagene.

Vi har snakket om, at tage kampen "godnat og sov godt" med ham. Vi har gjort det før - men kun brugt nogen af principperne fra bogen af og der tog det 5 dage så sov han godt igen. Men man skal have overskuet til det ellers lykkes det ikke.

Kh.

Katja

Hvad vil det der "god nat og sove godt" sige??

Anmeld

29. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Du kan leje bogen på biblioteket.

Det går ud på, at man laver nogen nye rutiner ved sengetid. Så siger man godnat og fortælle f.eks., at man sidde inde i stuen, at man elsker dem eller lignede. Så går man ud og når de så græder går man ikke derind før der er gået 1 min. Så siger man fuldstændig det samme igen mens, at man lægger dem ned i sengen, tager alle tingene op i sengen mv. Så går man ud og efter 1 min gentager man fuldstændig det samme. Man kan samme dag eller dagen efter sætte det op til 2 min, 3 min, 4 min mv. Vi har også holdt lidt om dem eller aet dem. Har kun stået kort derinde.

Det er sådan vi har gjort de foregående gange vi har haft behov for det og det har virket for os.

Der er mange delte meninger omkring metoden. Vi har ikke slavisk gjort som i bogen, men har taget de ting som vi synes om.

Kh.

Katja

Anmeld

29. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Frederic bliver snart 19 mdr og sover i dp 2½ time til middag. Han kommer ud kl 11.30-12.00 og bliver vækket....

Han kommer i seng 18.30- 18.45 og sover til næste morgen kl 7. Det tager ikke 3 min fra jeg går over hans dørtrin og til jeg er ude igen. Han putter med det samme og kan dog vågne 0-2 gange og lige skal have sutten og få dynen pakket igen.

I weekenden sover han gerne længe til 7.30/8.30 stykker. Han kommer ud at sove til middag kl 11.30-12 og kan hjemme tage 2½-3½ timer. Han kommer også i seng 18.30-18.45.

Den rutine og rytme har vi haft fra han var helt spæd. Dog da han var mindre fik han lille formiddags lur og lige da han started i dp som 8 mdr fik han en overgang en lille morfar om eftermiddagen for at have energi til at spise aftensmad.

Anmeld

29. marts 2010

Bondepigen

Mon du kan finde svar på det HER ??

Anmeld

29. marts 2010

Livsmor

Liv er 22 mdr., og normalen er at hun kommer iseng ved 20 tiden. I en lang periode sov hun indtil ca. kl. 7:00, men her den sidste til kun til ved 6 tiden. Hun får kun sin middagslur på ca. 2 1/2 time, DP vækker hende kl. 15:00, i weekenden er det mellem 1 1/2 - 2 1/2 time.

Igår og idag har hun sovet til ved 7 tiden, men det har så ikke været til at få hende iseng. Hun bliver helt ildt hysterisk, og vil bare ikke ligge i sengen. Idag var den ca. 21:15 før end hun overgav sig.

Syntes det kommer lidt i perioder, måske denne gang er pga. sommetiden. Men ellers har det været tænder, eller bare tider hvor hun søgte meget trykhed.

Karina

Anmeld

29. marts 2010

LinLin

Da min var 2 år sov han 1½-2 timer til middag fra kl 12.30 ca. Og han kom i seng kl 19.30 om aftenen (det gør han stadig!).

Har haft den samme sove rutine med ham siden han var 1 år! Dengang fik han en natflaske, men der gik ikke længe før han fik tilbudt et glas vand i stedet... Men; ren ble, nattøj på, børste tænder, vand, ind i seng, kys, "god nat, David", slukke lyse og lukke døren - slut! Har oplevet max 15 gange i hans liv han har grædt derefter. Er så gået ind til ham, givet ham et kram og sagt god nat igen.

Så har han sovet til et eller andet sted mellem 6.30 og 8.15.

Jeg gør nøjagtigt det samme stadigvæk - bortset fra han lige sidder på toilettet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.