Når man falder uden for..... Om autostole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2010

<3

Synes overhovedet ikke hun er stor, måske lidt tung i det men det kommer jo an på hvordan det sidder så om sige. Har selv en dreng på 2 år og 5mdr som er 104cm høj, vejer 17-18kg og bruger 116-140cm i str.

Vi står lidt i samme problem med autostol. Ved ikke hvad vi skal gøre. Det skal jo også være til at sidde i for de små...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

Rahmberg.dk

Så stor er hun nu altså ikke, hendes vægt er hver gang kommet bag på lægen når hun er blevet undersøgt, men den er altså godt nok.

Hun må have en solid knogle stuktur eller sådan.

Jeg har fundet ud af at Recaro start  kun er godkendt som en middel stol i et par test, og har så haft kigget på den der hedder Recaro young sport, som har en "låse klemme" som er betydelig bedre end den i Recaro start, til skrå selen, og ringede så og forhørte mig hos et par andre forhandlere som mente at jeg hverken skulle have recaro sport eller Recaro start.

Recaro young sport
Man kan se den sele klemme på højre skulder side

Recaro start mende de 2 af forhandlerne var for dårlig, Recaro sport mente de var at betale for noget jeg ikke havde brug for da hun jo var over meget af stolens vægtklasse og eg jo ikke havde brug for de at betale for de første 9 - 18 kilo.

Og Recaro Monza havde samme funktioner, samme klemme som recaro sport, og passede hende i vægtklassen.

Er der nogen der har set en test på en Recaro Monza ?

Og den har Recaro Monza så også, og skulle passe bedre.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Rahmberg.dk skriver:

Så stor er hun nu altså ikke, hendes vægt er hver gang kommet bag på lægen når hun er blevet undersøgt, men den er altså godt nok.

Jeg har fundet ud af at Recaro start  kun er godkendt som en middel stol i et par test, og har så haft kigget på den der hedder Recaro young sport, som har en "låse klemme" som er betydelig bedre end den i Recaro start, til skrå selen, og ringede så og forhørte mig hos et par andre forhandlere som mente at jeg hverken skulle have recaro sport eller Recaro start.

Recaro young sport

Recaro start mende de 2 af forhandlerne var for dårlig, Recaro sport mente de var at betale for noget jeg ikke havde brug for da hun jo var over meget af stolens vægtklasse og eg jo ikke havde brug for de at betale for de første 9 - 18 kilo.

Og Recaro Monza havde samme funktioner, samme klemme som recaro sport, og passede hende i vægtklassen.

hun ser jo høj ud...

Den der cypex med puden foran får hun jo ikke selen op over de bløde knogler i skuldre - men den går jo i selve mave puden foran. Når hun så bliver større fjerner man puden og hun skal først der bruge 3 punkts selen..

Anmeld

29. marts 2010

Bondepigen

Rahmberg.dk skriver:

Recaro young sport

Jeg tror osse den bedste løsning vil være en stol i retning af den Frederics mor taler om.

Vi har selv en stol som går fra 9-36 kg, og hun må skifte til alm. sele, når hun vejer 15 kg... Men bestemmer man mon ikke selv om man vil fjerne den pude foran?? Eller er jeg helt gal på den??

Vi har denne... kiddy comfort pro, som er bedst i test i den vægtklasse.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. marts 2010

Anne85

Sikke en dejlig basse... troede min søn på 2,5 år og 15 kg var stor  Mvh til stol har jeg forstået at det er vigtigere med deres højde end vægt og alder??

Anmeld

29. marts 2010

Pia

Jeg snakkede med min onkel som er politibetjent, da min datter skulle skifte stol.
Hun var 3½inden hun kom i den stol med alm 3 punktsele..
MIn onkel sagde at det ikke så meget er vægten de kigger efter, men om barnets hoved går over ryggen på den stol de sidder i..
Vi skulle have sat Lærke i tre punktsele stolen som 3 årige pga hendes højde, men da hun er meget lille af vægt, så lod vi hende sidde i den anden lidt længere..
Men hvis jeg var dig ville jeg tage ned på den lokale station og snakke med dem..

Anmeld

29. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Her er jo et godt eksempel på hvor vidt forskellige børn er..

Frederic er nøjagtig født på samme dag og år...

Anmeld

31. marts 2010

Pip67

Rahmberg.dk skriver:

Altså hvor er lovgivningen altså hovedrystende nogen gange.

Vores den yngste fra 3 september 2008 som nu er 1½ år.

Hun vejer nu 18, 3 kilo og bruger str. 98 i tøj

Og efter loven skal hun nu i en almindelig selepude m. ryg stol (i ved hvad jeg mener), men det siger da sig selv at hun som 1½ årig er for lille til en alm. skrå bilsele.

Vi har en rømer til den mellemste, og troede egentligt at det var sådan en den anden også skulle have, men jeg syntes simlethen det er uforsvarligt, hun er jo slet ikke gammel nok til at forstå at selen skal blive hvor man sætter den endnu.

Og i dag har jeg været i den ene efter den anden børneforretning i håbet om at finde en 36 kilos stol m. h sele som evt kunne aftages senere, men der er bare intet.

H seler Rømer (som har den højeste egen kilo test) fra er max godkendt til 20 kilo, men selv om det så måske kunne gå et stykke tid... ja så er det sgu et klip i kortet hvis jeg bliver stoppet og betjenten syntes hun ser for stor ud.

Og desuden syntes jeg at det er på grænsen af at lege med ilden, og det vil vi ikke omkring vores børns sikkerhed.

Men hvad dælen gør vi ??

I babysam viste de os en Recaro stol som har en stop på selen på den gamle moden, som i øvrigt udgår af markedet nu.

Men sig mig lige er vores datter totalt unik,

eller er markedet bare bagud.. syntes ikke engang vores datter skiller sig ud i vuggestuen, og hun er langt fra den største.

Hvad med den her:

http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=1071&pf_id=6069415

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.