Rahmberg.dk skriver:
Altså hvor er lovgivningen altså hovedrystende nogen gange.
Vores den yngste fra 3 september 2008 som nu er 1½ år.
Hun vejer nu 18, 3 kilo og bruger str. 98 i tøj
Og efter loven skal hun nu i en almindelig selepude m. ryg stol (i ved hvad jeg mener), men det siger da sig selv at hun som 1½ årig er for lille til en alm. skrå bilsele.
Vi har en rømer til den mellemste, og troede egentligt at det var sådan en den anden også skulle have, men jeg syntes simlethen det er uforsvarligt, hun er jo slet ikke gammel nok til at forstå at selen skal blive hvor man sætter den endnu.
Og i dag har jeg været i den ene efter den anden børneforretning i håbet om at finde en 36 kilos stol m. h sele som evt kunne aftages senere, men der er bare intet.
H seler Rømer (som har den højeste egen kilo test) fra er max godkendt til 20 kilo, men selv om det så måske kunne gå et stykke tid... ja så er det sgu et klip i kortet hvis jeg bliver stoppet og betjenten syntes hun ser for stor ud.
Og desuden syntes jeg at det er på grænsen af at lege med ilden, og det vil vi ikke omkring vores børns sikkerhed.
Men hvad dælen gør vi ??
I babysam viste de os en Recaro stol som har en stop på selen på den gamle moden, som i øvrigt udgår af markedet nu.
Men sig mig lige er vores datter totalt unik,
eller er markedet bare bagud.. syntes ikke engang vores datter skiller sig ud i vuggestuen, og hun er langt fra den største.