Når man falder uden for..... Om autostole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.957 visninger
17 svar
0 synes godt om
29. marts 2010

Rahmberg.dk

Altså hvor er lovgivningen altså hovedrystende nogen gange.

Vores den yngste fra 3 september 2008 som nu er 1½ år.

Hun vejer nu 18, 3 kilo og bruger str. 98 i tøj

Og efter loven skal hun nu i en almindelig selepude m. ryg stol (i ved hvad jeg mener), men det siger da sig selv at hun som 1½ årig er for lille til en alm. skrå bilsele.

Vi har en rømer til den mellemste, og troede egentligt at det var sådan en den anden også skulle have, men jeg syntes simlethen det er uforsvarligt, hun er jo slet ikke gammel nok til at forstå at selen skal blive hvor man sætter den endnu.

Og i dag har jeg været i den ene efter den anden børneforretning i håbet om at finde en 36 kilos stol m. h sele som evt kunne aftages senere, men der er bare intet.

H seler Rømer (som har den højeste egen kilo test) fra er max godkendt til 20 kilo, men selv om det så måske kunne gå et stykke tid... ja så er det sgu et klip i kortet hvis jeg bliver stoppet og betjenten syntes hun ser for stor ud.

Og desuden syntes jeg at det er på grænsen af at lege med ilden, og det vil vi ikke omkring vores børns sikkerhed.

Men hvad dælen gør vi ??

I babysam viste de os en Recaro stol som har en stop på selen på den gamle moden, som i øvrigt udgår af markedet nu.

Men sig mig lige er vores datter totalt unik,

eller er markedet bare bagud.. syntes ikke engang vores datter skiller sig ud i vuggestuen, og hun er langt fra den største.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

LinLin

Hun er da stor! Min er 3½ år (2. sep 2006 )og vejer 15,5 kg - max. Han bruger str. 98/104 i tøj...

Han har en Recaro young sport. Den er fra 9-36 kg og har integrerede seler, som skal tages af når han er for stor til dem. Derefter skal den almindelige sele i bilen bruges... Er det den I har fået vist? Forstår ikke sætningen:

"I babysam viste de os en Recaro stol som har en stop på selen på den gamle moden, som i øvrigt udgår af markedet nu" ????

Anmeld

29. marts 2010

RumlesMor

Synes også hun lyder stor af sin alder. Min datter er fra aug. 2006, vejer max 13 kg. og bruger 98 i tøj.

Men hvis de andre børn i vuggestuen er af samme størrelse, må de børn jo have samme udfordring. Spørg deres forældre, hvad de har i bilen...?

Vi har netop skiftet til en selepude m. ryglæn og kan da også godt savne y-selen - så hører gerne hvad I finder på?

Anmeld

29. marts 2010

Skouboe

Jeg vil gerne høre hvad du ender med at finde på, da vi sandsynligvis ender med samme problem. Min datter er 14 måneder, små 13 kg og bruger str. 92 i tøj.

Anmeld

29. marts 2010

Honningblomst

Hold da op en basse....vi havde en stol der gik til 20 kilo og det ville jeg vælge hvis jeg var dig, det kan sagtens være at hun ikke tager mere end to kilo på de næste par år og så er problemet jo løst.

Knus Eva.

Anmeld

29. marts 2010

Mie A

Eva skriver:

;

Bare lige en bemærkning til stolen, du linker til. Der skal man også bruge 3 punkts selen når barnet vejer over 18 kg.

Anmeld

29. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

har også svaret med dette svar på den anden side du også spørger...

Frederic er også fra 3 sep 2008.

Han er 86,6 cm og vejer næsten 10 kg. Vi bruger 86/ 92 i bukser og 86 i bluser.

Vi har selv tænkt på den der cybex pallas stol med den pude foran, som man tager væk når de bliver større... Men vi når da aldrig op på 15 kg som næste stol kræver, for ellers bliver vi nødt til at købe den cybex...

http://baby-vest.dk/autostole-60/op-til-36-kg-112/

Anmeld

29. marts 2010

Mie A

Eva skriver:

;

Hmmmmm... Det opdagede du vidst også selv!

Anmeld

29. marts 2010

Honningblomst

Mie A skriver:

Bare lige en bemærkning til stolen, du linker til. Der skal man også bruge 3 punkts selen når barnet vejer over 18 kg.

Ja, så det men troede den var til 20 kilo...men læs det andet jeg skriver...havde selv en tyksak..

Anmeld

29. marts 2010

Honningblomst

Mie A skriver:

Hmmmmm... Det opdagede du vidst også selv!

Ja...ville finde en til tyve kilo, vi har nemlig den jeg linkede til eller en der ligner og den går til tyve kilo.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.