Baagøe skriver:
Med fare for rigtig at få på puklen, så spørger jeg lige, hvorfor han egentlig skal have en fin gave for at blive storebror? Det virker som en en slags kompensation. Det har jeg ikke rigtig forstået...
Kan se der er mange, der giver store gaver, når der er familieforøgelse.
K.h. Linda
Du får absolut ikke på puklen... hver sin holdning

Men ja, som Eva skriver så er det jo en kæmpe omvæltning for storebror.... pludselig skal mor og fars opmærksomhed deles og der sker en masse nyt. Så tja... jeg har lyst til at give ham en gave fordi det er en stor ting at han nu er blevet storebror (lige så vel som jeg fik gave af min mand da jeg blev mor første gang osv) og for at vise at godt nok er der kommet en lille ny, men det betyder ikke at vi har glemt ham

Jeg ahr det også sårn, at når folk kommer på barselsbesøg så vil jeg tusind gange hellere have at de har en gave med til storebror end til lillesøster som jo ikke forstår noget endnu

Jeg vil også ønske at de når de kommer ind af døren viser ham opmærksomhed frem for at fare hen til baby...
Måske det bare er mig.... men jeg kan mærke at det med at han nu skal være storebror og at min tid nu skal deles mellem to børn fylder rigtig meget i mit lille graviditets hoved... og vil gøre alt for at gøre overgangen så let som muligt
Anmeld