LouiseN skriver:
Jeg har forskellig frugt og grønt, tørrede abrikoser og riskiks...
MEN!!! Nu så jeg lige flere af jer nævner rosiner...Det har osse været i skabene hér, men jeg har så efterflg. hørt fra MANGE, at rosiner ikke er sunde for maverne- noget med noget svamp?? - Ihvertfald ikke før de er 1 år! Er det en skrøne eller hvad? For rosiner hitter her - og det er da synd at udelukke dem hvis der bare er tale om endnu en af de der skrøner...
Vores drenge spiser ikke slik,
da vi ikke ønsker at de skal have for mange farvestoffer...Hovedesagligt, da vores yngste lider af eksem,
men også " bare" fordi vi ønsker at begrænse det.
Da de er 7 og 10 år, er det selvfølgelig noget de også skal være med på, ellers fungere det ikke!!
Vi får selvfølgelig weekendsguf
.
Men det er i form af hjemmelavet kage, smoothies, havregrynskugler, popkorn, is, mørk chokolade, ymer med honning/ sirup og meget mere....
Til "søde " mellem måltider har vi frugt og grønt, riskiks, ristede rugbrød, tørrede frugter, de indeholder dog masser af sukker !!!
Førhen brugte vi MEGET rosiner, som et alternativ til sukker på morgenmaden. - MEN efter et oplæg af en kostvejleder og sundhedsplejerske, i børnehaven , hvor jeg arbejder. Har vi undladt at bruge det i større mængder.
De fortalte, at børn må få, hvad der svarer til indholdet i de små rosinpakker om ugen !!!! Netop pga de svampesporer rosiner indeholder....
Mamalicious