Hvad har i i skabene til de små?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2010

Kvindemin

Jeg prøver så vidt muligt ikke at give alle de der appetitvækkere
Men skal det gives, er vi begyndt med kun at give frugt, frugt og frugt.
Altså appetitvækkere, så mener jeg alt udover de der 5 måltider.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

4xGreve

forskellige slags kiks, agurk, gulderødder, frugt stænger (gerne med jordbær) knækbrød og ostehaps (men dem spiser faderen nogen gange hurtiger end vi får dem hjem hehe

Anmeld

29. marts 2010

mamalicious

LouiseN skriver:

Jeg har forskellig frugt og grønt, tørrede abrikoser og riskiks...

MEN!!! Nu så jeg lige flere af jer nævner rosiner...Det har osse været i skabene hér, men jeg har så efterflg. hørt fra MANGE, at rosiner ikke er sunde for maverne- noget med noget svamp?? - Ihvertfald ikke før de er 1 år! Er det en skrøne eller hvad? For rosiner hitter her - og det er da synd at udelukke dem hvis der bare er tale om endnu en af de der skrøner... 

Vores drenge spiser ikke slik, da vi ikke ønsker at de skal have for mange farvestoffer...Hovedesagligt, da vores yngste lider af eksem, men også " bare" fordi vi ønsker at begrænse det.  Da de er 7 og 10 år, er det selvfølgelig noget de også skal være med på, ellers fungere det ikke!!

Vi får selvfølgelig weekendsguf. Men det er i form af hjemmelavet kage, smoothies, havregrynskugler, popkorn, is, mørk chokolade, ymer med honning/ sirup og meget mere....

Til "søde " mellem måltider har vi frugt og grønt, riskiks, ristede rugbrød,  tørrede frugter, de indeholder dog masser af sukker !!!

Førhen brugte vi MEGET rosiner, som et alternativ til sukker på morgenmaden. - MEN efter et oplæg af en kostvejleder og sundhedsplejerske, i børnehaven , hvor jeg arbejder. Har vi undladt at bruge det i større mængder.

De fortalte, at børn må få, hvad der svarer til indholdet i de små rosinpakker om ugen !!!! Netop pga de svampesporer rosiner indeholder....

Mamalicious

Anmeld

29. marts 2010

Christina.78

Med hensyn til rosiner, så er det rigtigt at børn under 3 år ikke få mere end højst 50g rosiner ugentligt. Det skyldes svampegiften ochratoksin A. Små børn bør derfor kun spise rosiner i mindre portioner og ikke hver dag. Da der er tale om langtidseffekter betyder det ikke noget, hvis børnene spiser mange rosiner én dag og ingen de næste. Det er det totale indtag over en længere periode, som skal begrænses. Der er ingen forskel på om det er økologiske rosiner eller konventionelt dyrkede rosiner.

Anmeld

29. marts 2010

JustAnotherName

MEN!!! Nu så jeg lige flere af jer nævner rosiner...Det har osse været i skabene hér, men jeg har så efterflg. hørt fra MANGE, at rosiner ikke er sunde for maverne- noget med noget svamp?? - Ihvertfald ikke før de er 1 år! Er det en skrøne eller hvad? For rosiner hitter her - og det er da synd at udelukke dem hvis der bare er tale om endnu en af de der skrøner... 

Det er ikke sådan, at de ikke må få rosiner. Det må de godt!
Det er MÆNGDEN af dem, der tales så meget om.
De må kun få hvad der vist nok svarer til 2-3 små rosin-pakker om ugen.

Om de så får dem allesammen på een gang eller i løbende lidt ad gangen i løbet af en uge er underordnet, de må bare ikke få for mange.
Maks 50 gram om ugen.

Anmeld

29. marts 2010

Vingummien

LouiseN skriver:

Det er skam rigtigt, og er helt op til omkring de 3 at de fraråder at de får mange af dem

Anmeld

29. marts 2010

Vingummien

Frederic's moar skriver:

De må gerne få rosiner i små mængder, altså de små æsker ser jeg intet farligt i. Bare de ikke får dem hver dag.

Her er det tørred øko frugter fra den lokale grønthandler ( jordbær, anans osv) Hjemmelaved popcorn, figenstænger, chips (så han ikke får alt det sukker) Kiks i forskellige udgaver, cherios ringe...

Gud ja, tørret frugt smager vildt godt, men har aldrig tænkt på at han kunne spise det hehe

Anmeld

29. marts 2010

Vingummien

Chritinap skriver:

Jeg prøver så vidt muligt ikke at give alle de der appetitvækkere
Men skal det gives, er vi begyndt med kun at give frugt, frugt og frugt.
Altså appetitvækkere, så mener jeg alt udover de der 5 måltider.

Er også mest til frugt, er fordi at skulle se om nogle havde et alternativ som kan holde sig længere end frugt

Han skal prøve mango her en af dagene tror jeg smager mums

Anmeld

29. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

suanne85 skriver:

Gud ja, tørret frugt smager vildt godt, men har aldrig tænkt på at han kunne spise det hehe

Ham nede i midtpunktet, grønthandleren - han har virkelige meget i tørret frugt. Troed slet ikke man kunne få tørret jordbær og andre bær...

Chokolade overtukket rosiner får han også en gang i mellem...

Men han gider hverken is, vingummi'er, flødeskum, lakridser.

Anmeld

29. marts 2010

Vingummien

Frederic's moar skriver:

Ham nede i midtpunktet, grønthandleren - han har virkelige meget i tørret frugt. Troed slet ikke man kunne få tørret jordbær og andre bær...

Chokolade overtukket rosiner får han også en gang i mellem...

Men han gider hverken is, vingummi'er, flødeskum, lakridser.

Har faktisk prøvet tørret jordbær Mums

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.