Nu må vi se om jeg kan nå at skrive det inden hun vågner lige om lidt. Per skal til at støvsuge, så det er spændende, hvad hun siger til det 
Jeg vil bare kort fortælle om fødslen, hvis I gider høre det 
Lørdag aften kl 22.30 ca gik det jeg troede, var slimproppen, men da det blev ved hele natten og jeg begyndte at få veer kl. 5 om morgenen tog vi ind på fødegangen kl. 11 for at tjekke om det var vandet, der eventuelt var gået, og det var det. Ups
Jeg fik en pille til at sætte lidt mere skub i det hele, og så blev vi sendt hjem igen med besked på at komme igen kl. 18.30 til tjek. Veerne tog til og hurtigt, så vi tog ind på fødegangen kl. 18, for jeg kunne ikke bare ligge på sofaen længere. Pyha. Og det var fint vi kan, for veerne var fine, stærke og med kort interval og jeg blev indlagt, så jeg kunne komme i badekaret og få lidt lindring der. Kl. 20 var jeg til min store lettelse i badet, det hjælp meget, men kun i en time, så blev veerne for stærke igen. Jeg kom op i sengen og bad om en epidural, men der var lige en masse ting som skulle tjekkes. Da kl. var 10 kunne jeg ikke holde det ud længere, men heldigvis kom narkoselægen også der, og jeg kunne have giftet mig med ham
Så kunne jeg slappe lidt af, selvom jeg tydeligt kunne mærke at jeg udvidede mig, men jeg brokkede mig ikke, det var så dejligt og fredsfyldt på stuen og Per fik sig en lille lur. Der var blevet taget en blodprøve på Dicte lige inden epiduralen og hun havde det bare godt, men havde brug for at jeg en gang imellem fik lidt ilt. Pludselig var kl. 12, vi havde nået terminsdatoen. Jordemoderen troede ikke, at jeg havde udvidet mig overhovedet, og de var lidt nervøse for om det hele var gået i stå, så jeg blev undersøgt grundigt. Det viste sig dog at jeg var klar lidt i et, så vi gik i gang. Efter fyrre minutter blev der taget nye blodprøver på Dicte, som ikke viste et så godt resultat, hun skulle ud nu, for hun havde ikke flere resourcer, så de kaldte en mandelig læge. Og kl. 1.53 kom hun til verden med sugekop. Dygtig pige at komme ud til sin mor.
Det var sådan i korte træk Dictes fødsel. Det var hårdt, men det hele værd 
Anmeld