Dictes fødsel (lidt lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

649 visninger
17 svar
0 synes godt om
28. marts 2010

Dictes mor

Nu må vi se om jeg kan nå at skrive det inden hun vågner lige om lidt. Per skal til at støvsuge, så det er spændende, hvad hun siger til det

Jeg vil bare kort fortælle om fødslen, hvis I gider høre det

Lørdag aften kl 22.30 ca gik det jeg troede, var slimproppen, men da det blev ved hele natten og jeg begyndte at få veer kl. 5 om morgenen tog vi ind på fødegangen kl. 11 for at tjekke om det var vandet, der eventuelt var gået, og det var det. Ups Jeg fik en pille til at sætte lidt mere skub i det hele, og så blev vi sendt hjem igen med besked på at komme igen kl. 18.30 til tjek. Veerne tog til og hurtigt, så vi tog ind på fødegangen kl. 18, for jeg kunne ikke bare ligge på sofaen længere. Pyha. Og det var fint vi kan, for veerne var fine, stærke og med kort interval og jeg blev indlagt, så jeg kunne komme i badekaret og få lidt lindring der. Kl. 20 var jeg til min store lettelse i badet, det hjælp meget, men kun i en time, så blev veerne for stærke igen. Jeg kom op i sengen og bad om en epidural, men der var lige en masse ting som skulle tjekkes. Da kl. var 10 kunne jeg ikke holde det ud længere, men heldigvis kom narkoselægen også der, og jeg kunne have giftet mig med ham
Så kunne jeg slappe lidt af, selvom jeg tydeligt kunne mærke at jeg udvidede mig, men jeg brokkede mig ikke, det var så dejligt og fredsfyldt på stuen og Per fik sig en lille lur. Der var blevet taget en blodprøve på Dicte lige inden epiduralen og hun havde det bare godt, men havde brug for at jeg en gang imellem fik lidt ilt. Pludselig var kl. 12, vi havde nået terminsdatoen. Jordemoderen troede ikke, at jeg havde udvidet mig overhovedet, og de var lidt nervøse for om det hele var gået i stå, så jeg blev undersøgt grundigt. Det viste sig dog at jeg var klar lidt i et, så vi gik i gang. Efter fyrre minutter blev der taget nye blodprøver på Dicte, som ikke viste et så godt resultat, hun skulle ud nu, for hun havde ikke flere resourcer, så de kaldte en mandelig læge. Og kl. 1.53 kom hun til verden med sugekop. Dygtig pige at komme ud til sin mor.

Det var sådan i korte træk Dictes fødsel. Det var hårdt, men det hele værd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2010

Vingummien

Majastina skriver:

Nu må vi se om jeg kan nå at skrive det inden hun vågner lige om lidt. Per skal til at støvsuge, så det er spændende, hvad hun siger til det

Lørdag aften kl 22.30 ca gik det jeg troede, var slimproppen, men da det blev ved hele natten og jeg begyndte at få veer kl. 5 om morgenen tog vi ind på fødegangen kl. 11 for at tjekke om det var vandet, der eventuelt var gået, og det var det. Ups Jeg fik en pille til at sætte lidt mere skub i det hele, og så blev vi sendt hjem igen med besked på at komme igen kl. 18.30 til tjek. Veerne tog til og hurtigt, så vi tog ind på fødegangen kl. 18, for jeg kunne ikke bare ligge på sofaen længere. Pyha. Og det var fint vi kan, for veerne var fine, stærke og med kort interval og jeg blev indlagt, så jeg kunne komme i badekaret og få lidt lindring der. Kl. 20 var jeg til min store lettelse i badet, det hjælp meget, men kun i en time, så blev veerne for stærke igen. Jeg kom op i sengen og bad om en epidural, men der var lige en masse ting som skulle tjekkes. Da kl. var 10 kunne jeg ikke holde det ud længere, men heldigvis kom narkoselægen også der, og jeg kunne have giftet mig med ham
Så kunne jeg slappe lidt af, selvom jeg tydeligt kunne mærke at jeg udvidede mig, men jeg brokkede mig ikke, det var så dejligt og fredsfyldt på stuen og Per fik sig en lille lur. Der var blevet taget en blodprøve på Dicte lige inden epiduralen og hun havde det bare godt, men havde brug for at jeg en gang imellem fik lidt ilt. Pludselig var kl. 12, vi havde nået terminsdatoen. Jordemoderen troede ikke, at jeg havde udvidet mig overhovedet, og de var lidt nervøse for om det hele var gået i stå, så jeg blev undersøgt grundigt. Det viste sig dog at jeg var klar lidt i et, så vi gik i gang. Efter fyrre minutter blev der taget nye blodprøver på Dicte, som ikke viste et så godt resultat, hun skulle ud nu, for hun havde ikke flere resourcer, så de kaldte en mandelig læge. Og kl. 1.53 kom hun til verden med sugekop. Dygtig pige at komme ud til sin mor.

Er det ikke bare vildt stort at blive mor Og hun er jo bare så fin

Lyder som en oki og god fredelig oplevelse du havde der, ud over det med blodprøve.

Godt ske jeg spørger dumt, men hvordan tager de blodprøve på hende når hun er i mavsen?

Anmeld

28. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Majastina skriver:

dejligt at læse om søde! det gik jo super godt!!! :0)

det er bare så dejligt at i alle har det godt!

knus

ps: jeg tager til Falster idag, så sender jeg en lille pakke til jer

Anmeld

28. marts 2010

Dictes mor

suanne85 skriver:

Er det ikke bare vildt stort at blive mor Og hun er jo bare så fin

Lyder som en oki og god fredelig oplevelse du havde der, ud over det med blodprøve.

Godt ske jeg spørger dumt, men hvordan tager de blodprøve på hende når hun er i mavsen?

Det er ikke et dumt spørgsmål, de tager en lille prøve fra babyens skalp. det er vist ret let Men ja det var dejligt med en god fødsel, jeg følte mig ikke utryg på noget tidspunkt.

Anmeld

28. marts 2010

Dictes mor

ka-ri-na skriver:

dejligt at læse om søde! det gik jo super godt!!! :0)

det er bare så dejligt at i alle har det godt!

knus

ps: jeg tager til Falster idag, så sender jeg en lille pakke til jer

Uh spændende med en lille gave Jeg synes selv at jeg havde en god oplevelse, og jeg er ikke blevet skræmt for at skulle prøve det en anden gang. Nu ved jeg hvad deter, og at jeg kan.

Rigtig god tur til Falster.

Anmeld

28. marts 2010

oo

du fortæller - som altid - så roligt, at selvom jeg får sug i maven ved tanken om sugekop og epidural, så bliver jeg slet ikke skræmt ved din fortælling og så kan jeg slet slet ikke lade være med at tænke på hvor fantastisk det er, at sidde her og læse din fødselsberetning når jeg får et år siden sad og læste om dine frustrationer over at skulle i behandling

Anmeld

28. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Majastina skriver:

Uh spændende med en lille gave Jeg synes selv at jeg havde en god oplevelse, og jeg er ikke blevet skræmt for at skulle prøve det en anden gang. Nu ved jeg hvad deter, og at jeg kan.

Rigtig god tur til Falster.

Tak søde:0)

Anmeld

28. marts 2010

anna-jonas

Lyder som en god oplevelse.................trods det lidt halvakutte til sidst. Godt at hun kom ud, og havde det godt.

Knus Mette

Ps. og endnu engang............stort tillykke.

Anmeld

28. marts 2010

Milka

jeg siger som trine, du lyder meget rolig omkring fødslen man får jo helt selv lyst til at prøve

Anmeld

28. marts 2010

Mor til L&S

Skøn med en dejlig FB at læse

STORT tillykke endnu engang med prinsessen

Knus Rollo - som blir sat i gang i morgen... Uhh....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.