LivasMor skriver:
Jeg kan sagtens følge dig og dine følelser.
(jeg har haft mange underlivskomplikationer gennem hele mit liv faktisk og fik som ung pige af vide, at jeg nok ville få svært ved at blive gravid).
En dag sagde min kæreste, 'skal vi ikke gemme dine p-piller væk, og lade tiden råde'. Jeg var overvældet af lykke og lagde pillerne straks. Efter 1 mdr. havde jeg en positiv test,
var overrasket, bange og ovenud lykkelig på samme tid.
MEN...
Jeg havde verdens dårligste samvittighed - jeg havde både en veninde og en kusine som havde forsøgt i over 1 år og her kom jeg og var gravid bare af at kigge på en tissemand
Jeg troede jo seriøst at der ville gå længere tid før det gav pote.
Jeg holdt af samme grund min graviditet lidt hemmelig, for jeg var SÅ bange for at træde på de mennesker som stod mig nær.
Da de opdagede min graviditet blev de begge lidt sure over at jeg havde holdt det hemmeligt, men forstod samtidig godt hvorfor jeg havde gjort det, og kunne kun bekræfte, at hvis jeg havde ringet og fortalt det m det samme, var de omvendt også blevet såret.
Det er en svær situation og balancegangen er knivskarp, for tror nemt man kan få sagt noget som rammer hårdere end man umiddelbart tror, hvilket du også skal huske at have med.
Samtidig er det ikke sikkert, at de omtalte mennesker i deres iver og begejstring har tænkt over din situation, men bare blæst deres lykke ud til alle der kom forbi deres vej? (Hvilket selvfølgelig ikke er okay, men nemmere at forstå end at de er ligeglade).
Har de opfattet hvor vigtigt det at få barn er for dig/jer?
Har du fortalt dem det som det er? At du brændende ønsker en positiv test og at det skærer dit hjerte i stykker, hver gang de minder dig om, at den skide test ikke har 2 streger?
Hvis og i så fald at de kender til jeres tanker og følelser, så mener jeg ærligt og oprigtigt, at de ikke fortjener hverken jer eller jeres kommende barn i deres "liv" og hverdag....
Jeg sender masser af
og positive tanker, og krydser alt hvad jeg kan for at der kommer 2 streger til jer alle indenfor kort tid 

hej
jeg ved mange slet ikke gør det for at såre, og derfor tar jeg det heller ik personligt, men ved hende mit familie medlem ved hun godt hvor meget vi ønsker det, der har været gnindninger gennem de seneste par år og hun er psyskisk syg, og er ikke første gang hun gør noget for at såre mig(og jo det er bevidst, hun er mester i at manipulere) derfor gør det også ondt, specielt da hun pga sin sygdom, bliver sat på piedestal af hele familien, og det er så sårende at de ikke kan se noget man måske er glad for uden hun feks skal nævnes.
jeg kan godt forstå du ikke nævnte det, men er da dejligt for dig dte skete i første forsøg, synes også der er forskellige måder at gøre tingene på, og hende mit familiemedlem er god til at få den vendt, feks skulle jeg snakke med hende og ringede en aften, hun skrev dagen efter hun var gået i seng, og derfor ikke havde svaret, og sådan var det jo med små børn i huset 
synes det er sårende når man så gerne vil