hej piger.. jeg skriver til jer fordi jeg har lidt spørgsmål ang. ADHD
Hvordan opdagede i der var noget galt med jeres barn?
hvor gammel var de?
er lidt bange for at min søn fejler noget lign.
er lige ano
Som Grynt/Tina skriver skal du lytte til din mave fornemmelse, for ADHD børn vil tit blive betraktet som uopdragne og som forældre til et ADHD barn, vil man opleve at få at vide at ens barn sikkert "bare" er trodsaldre facen eller man ikke sætter grænser nok.
Jeg er selv mor til en søn på 7 år med svær ADHD, har selv ADHD og min datter på 11 år skal også udredes nu.
Lige fra starten viste jeg min søn ikke var som alle andre og med aldren blev det tydliger og tydeliger. Han kunne ikke side stille, har var svær at komme i kontakt med - bedste resulater var når der var øjnkontakt men alligevel skulle jeg gentage det 3000 gange.
Min søns ADHD blev opdaget da han startede i børnehave, da han skilte sig markant ud fra de andre børn, både socialt men også intellektuelt. På nogle punkter var han langt fremme mens andre var han langt tilbage, der var intet der harmuneret. I spise situationer måtte de meget hurtigt have en pædagog der sad ved hans side og når de fik kolligtive beskeder, ende det altid med at han lave alt andet end hvad der var givet besked om eller at han græd som fikset.
Der er mange ting som gør sig gældene for at kunne stille diagnosen ADHD, bla. skal de grundlæggende symtopmerne altid havet været der, men man skal altid huske på at ADHDer er lige så forskellige som alle andre, så der er ingen håndbog, man skal gå til ADHDen forskelliget alt efter hvem det er 
Du vil kunne læse mere om ADHD på www.adhd.dk
Anmeld