Milka skriver:
okay ... indboforsikring. det dækker altså både hvis min cykel bliver stjålet, hvis lejligheden brænder ned og hvis bøtterne ødelægger din mobil næste gang i er på besøg?
heltidsulykkesforsikring, invaliditetssum, dødssum
det sortner for mig allerede!
og så er det også hvor man køber sin forsikring ... er der virkelig så meget forskel på priser? og kvalitet? (hvis man kan kalde det det)

Den dækker ikke nødvendigvis hvis bøtterne ødelægger min mobil, men den dækker hvis du kommer til at vippe en potteplante ud af et vindue og rammer en forbi-passerende. Den dækker også cyklen og branden osv, men ansvarsdelen er klart den vigtigste. Da jeg sad med forsikringer var grænsen for personskade erstatning 89 millioner... den er nok steget siden.
Mht. ulykkesforsikringer, skal du til børn have en der dækker hele tiden (da de pr. definition ikke har nogen fritid - eller kun har fritid alt efter synsvinklen.) Da du er beskæftiget af kommunen som DP, er du muligvis omfattet af noget der, men da kommuner er selvforsikrende må du hellere tage en snak med dem der har ansat dig.
Ulykkesforsikringer er lidt specielle, da man godt kan have flere af dem (det kan man fx ikke ved en indbo) og i tilfælde af en ulykke udbetaler de alle sammen.
Invaliditetssum er den pose penge du får hvis du får mén efter en ulykke. Her er det for både dig og bøtterne vigtigt at have en høj sum, da pengene fx skal gå til hjælpemidler og til at forsøde tilværelsen for jer... og der er jo ret meget tilværelse tilbage for jer alle sammen, så jo flere penge jo bedre.
Dødssum er den sum arvingerne får udbetalt i tilfælde af død ved en ulykke. Hvis en af bøtterne dør, betyder penge ikke noget specielt for dig, men hvis du derimod dør, kunne en stor sum meget vel have betydning for bøtterne.
Der er ret stor forskel på priser - kvaliteten er nogenlunde jævn. Brug http://forsikringsluppen.dk/Sider/default.aspx til at sammenligne priser/vilkår. Den skulle være til at gå til.