det er helt sort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.181 visninger
16 svar
0 synes godt om
27. marts 2010

Milka

ja ... dette handler om forsikring og penge. GAB

men altså. nu er jeg så dybt uansvarlig at jeg ingen forsikring har. og det er fordi jeg synes forsikring er en svær og abstrakt størrelse og så gør jeg det der med at sætte hænderne for ørerne og siger LALALA rigtig højt og håber at det går væk.

nu skal det være slut med den slags fjollerier, har jeg besluttet. nu skal der købes forsikring. men hvad i helvede er det lige man skal forsikres imod når man har børn? ulykker? indbrud? ildebrand? dødsfald? ja, jeg aner simpelthen ikke noget om det ...

det samme med min privatøkonomi, jeg er bare en klovn til det. altså jeg frådser ikke med pengene, køber sjældent noget jeg ikke har brug for og er aldrig flad. men jeg har ikke styr på hvor pengene egentlig går hen og om jeg måske kunne spare nogen steder og evt. begynde at spare lidt op. jeg lever meget måned-til-måned og tænker slet ikke langsigtet.

hjælp mig, i kloge hoveder!! jeg ved godt der findes forsikringsguides men synes stadig det er sort snak – på en eller anden måde forstår jeg altid tingene meget bedre hvis der er en af JER skønne kvinder/mødre der skær tingene ud i pap for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2010

Milka

det passer ikke helt, det jeg siger. jeg har falck baby forsikring. men det er også det eneste.

Anmeld

27. marts 2010

TbCp

Jeg er faktisk en lille smule flov over at indrømme at jeg absolut INGEN forstand har på det og derfor lader Carsten om ALT hvad der har med økonomien og forsikringer at gøre

Men håber og tror da at der er flere kloge koner herinde

Anmeld

27. marts 2010

Milka

TbCp skriver:

Jeg er faktisk en lille smule flov over at indrømme at jeg absolut INGEN forstand har på det og derfor lader Carsten om ALT hvad der har med økonomien og forsikringer at gøre

Men håber og tror da at der er flere kloge koner herinde

du er heldig at du har en du kan overlade det til! sådan en vil jeg også ha

Anmeld

27. marts 2010

L.J.L

Milka skriver:

men altså. nu er jeg så dybt uansvarlig at jeg ingen forsikring har. og det er fordi jeg synes forsikring er en svær og abstrakt størrelse og så gør jeg det der med at sætte hænderne for ørerne og siger LALALA rigtig højt og håber at det går væk.

nu skal det være slut med den slags fjollerier, har jeg besluttet. nu skal der købes forsikring. men hvad i helvede er det lige man skal forsikres imod når man har børn? ulykker? indbrud? ildebrand? dødsfald? ja, jeg aner simpelthen ikke noget om det ...

det samme med min privatøkonomi, jeg er bare en klovn til det. altså jeg frådser ikke med pengene, køber sjældent noget jeg ikke har brug for og er aldrig flad. men jeg har ikke styr på hvor pengene egentlig går hen og om jeg måske kunne spare nogen steder og evt. begynde at spare lidt op. jeg lever meget måned-til-måned og tænker slet ikke langsigtet.

hjælp mig, i kloge hoveder!! jeg ved godt der findes forsikringsguides men synes stadig det er sort snak – på en eller anden måde forstår jeg altid tingene meget bedre hvis der er en af JER skønne kvinder/mødre der skær tingene ud i pap for mig

Jeg tror at det der forsikringshalløj er en mandeting, herhjemme er det også Jeppe der står for den slags. Men jeg ved dog at vi har indboforsikring og ulykkesforsikring, det er for os nok. Så er vi dækket både hvis der sker noget med os eller med hjemmet.

Men altså Camilla, du er ikke ene om at synes at det er en underlig størrelse det der med forsikring

Anmeld

27. marts 2010

Klumpe-dumpe

Og her en ligesindet ;) Men nu har jeg også taget tyren ved hornet. Så her er hvad jeg har besluttet at gøre:

* Forsikring, GF, billigt og så dækker det barnet indtil 2 år. har tegnet den udvidet. (Her har jeg indbo og ulykke.) (dødsfald har jeg gennem mit job.)

https://www.gf-forsikring.dk/Ny-kunde/Beregn.aspx

Ved indbo ingår, også brand, indbrud, hvis bøtterne er på udebesøg og ødelægger noget.

* Opsparing. Har lavet en ekstra konto (pengeparkering) hvor jeg min. sætter 500 kr. overpå om mdr. og så har jeg regnet ud hvad jeg ca. bruger om mdr.

*Mad-penge, 3500 kr. (inkl. bleer, sutter, shampoo osv.)

* Benzin, 1000 kr.

* Ekstra, 1000 kr. Tøj + legetøj.

De 3 poster er lidt højt sat, men hellere ha´ekstra pr. mdr. på posterne end mangler, og så er der jo lidt ekstra og sætte over på parkeringskontoen. (Især benzin-posten)

-Hvis jeg skal hjælpe dig yderligere, med forsikring siger du bare til.

Anmeld

27. marts 2010

L.J.L

linselouise skriver:

Jeg tror at det der forsikringshalløj er en mandeting, herhjemme er det også Jeppe der står for den slags. Men jeg ved dog at vi har indboforsikring og ulykkesforsikring, det er for os nok. Så er vi dækket både hvis der sker noget med os eller med hjemmet.

Men altså Camilla, du er ikke ene om at synes at det er en underlig størrelse det der med forsikring

Glemte lige:

Tilgengæld er det dog mig der styrer vores økonomi herhjemme, med netbank og budgetter og sådan. Det er Jeppe lidt en klovn til

Anmeld

27. marts 2010

Klitgaard

Jeg er altså også helt blank ,min mand står for det ,er så dum til sådan noget 

Anmeld

27. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Milka skriver:

Her hjemme har vi indbo forsikring, elektronik forsikring, fritids ulykkesforsikring.

Mht økonomi, har du så en budget konto? Ellers lav et budget, og se så hvor meget der reelt er hver måned... Så kan du også se hvor meget der evt er at spare op af:0)

Anmeld

27. marts 2010

Milka

tak for deres svar, de damer, jeg vender frygteligt tilbage med rigtig mange spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.