Jeg har gået ledig fra marts 2007 til feb. 2010 (indimellem kom min graviditet og barsel). Jeg er uddannet kommunalt, men har også til og med 3. semester på pædagog-seminariet..
Lige nu arbejder jeg som medhjælper i en skovbørnehave, vikariat på 15 mdr.
Vil gætte på at jeg har søgt omkring 2500 jobs i alt, i min ledighedsperiode, oftest over 10 om ugen... ca 3/4 blev aldrig besvaret... Jeg kan tælle på 2 hænder hvor mange samtaler jeg har været til...
Du skal tænke på at særligt lige i denne tid er der kamp til stregen om stillingerne. De stillinger du søger på, er der sikkert ofte over 150 ansøgere til, og så er det jo svært at komme til at skille sig ud.
Brug evt. din ledighedsperiode til at tage selvvalgte kurser, hvilket du sikkert er berettiget til (ved ikke om du er på offentlig ydelse eller dagpenge), således at du har nogle nye, friske og attraktive kompetencer på dit fagområde.
Kig dit CV godt igennem med evt. en fagperson, hvad kan laves om, kan det opstilles anderledes - er dine bedste og vigtige kompetencer til netop dette job listet først?
Lav ansøgningerne anderledes, brug billeder, evt. plancher(staveplade) og lignende. Skil dig ud, gør din ansøgning iøjnefaldende - det er lovligt at det bliver lidt barnligt nu hvor du søger på pædagogområdet.
Jeg ønsker dig alt held og lykke, du skal nok finde noget job snart, det er jeg helt sikker på..
Anmeld