Hvornår begyndt I at...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2010

BJL2010

Skønt at høre om

Det er simpelthen også alt for spændende og jeg har bare lyst til at gå helt AMOK med baby-indkøb NU (19+2). Men det lyder også som om at mange andre var i gang  tidligt...det er igen også de dumme bekymringer, der siger 'slap nu lige af'  Og så mænd, der absolut ikke har så travlt med alt det der, he he!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2010

BJL2010

Forresten, nu vi er ved det...hvor mange penge har I ca brugt på udstyr, tøj osv? Hvad skal man regne med?

Anmeld

27. marts 2010

Low

Og navnet gik jeg og tænkte over lige siden jeg fandt ud af at jeg var gravid og faren tænkte først på det da han vidste om det var en dreng eller pige. Nu har han fundet et navn som vi begge kan lide og jeg er 28+4 nu

Anmeld

27. marts 2010

ditdot

Hej,

tja, navnet havde vi snakket om allerede inden jeg blev gravid, (nu 24+6)  men desværre kun drengenavne, i tirsdags fik vi afvide at vi venter en lille pige, så nu er vi helt lost. Vi har begge nogle ret specielle efternavne + at vi kommer fra 2 forskellige lande hvor der er meget forskel på hvilke navne man bruger. Min mand er jøde så vi kunne godt tænke os et fint gammelt jødisk pigenavn, nogle idéer?

Mht ting fik vi det første sæt tøj sidste weekend af nogle veninder, i tirsdags var vi en tur i sydsverige for at hente en brugt barnevogn og en kurvevugge, og så købte vi liiige et par supersøde små lyserøde strømper, så det er det. Regner med at svigermor når vi tager derned i næste uge gerne vil handle lidt ting og sager, nu de bor så langt væk, og når vi kommer tilbage fra ferie har jeg nogle veninder som jeg skal ud og kigge lidt babyting og stof med. Så stille og roligt.

Har egentligt et lille spørgsmål. Vi købte en fin brugt Emmaljunga kombivogn som er 3 år gammel, der er intet i vejen med den foruden at kalechen er en smule solbleget, vi tænkte at hvorfor bruge 5-7000 kr på en ny vogn. Er der andre der har købt brugt og hvordan føltes det? Det virker som om alle køber de sidste nye og fine. Vi er en smule hårdt spændt for økonomisk og regner med at der kommer mange flere udgifter, så det nytter ikke noget at tømme kassen på bare en ting. Men alligevel vil man jo gerne have alt det nyeste og fineste når den lille prinsesse kommer,forestiller mig dog at når hun er her er det det eneste som betyder noget.

Det blev vist en smule langt, håber i kunne følge med.

Knus herfra

Anmeld

27. marts 2010

angelmom

Louis P skriver:

Hvornår begyndte I at købe ind til baby og ellers generelt gøre klar til baby? Altså hvor langt var I henne?

Og lige en mere: Hvornår begyndte I at snakke navne?

Pyh, sikke mange tanker man gør sig som gravid...

jeg er godt små 14 uge henne i min gravidlitet, og jeg er begyndt at smale ind. jeg var så tåbelig at give det meste af det udstyre jeg havde til min søn væk, da jeg ikke lige just havde forventet at "mr. right" skulle dukke op..

så nu må jeg starte forfra ved punkt nul..Men er dog godt nok for nærig både her ved mit andet barn og ved mit første, så udstyret bliver købt brugt, det meste af det altså...

navnene er blevet bestemt.. hvis det bliver en pige så skal hun hedde RAKEL Maria og hvis det bliver dreng så er jeg lige i øjeblikket ved at få min vilje igen, der har farmand så ment ikke så meget at skulle have sagt!!han fortrækker "almindelige normale" navne, hvor jeg stejler og mod agumentere.. fandeme ikke have en datter som hedder emma nr. 17 i sin skole klasse.. jeg skal have et barn med et navn og ikke bare et nummer som forsvinder i mængden ligesom min søn ej heller er udstyret med et ganske almindeligt navn men osse et biblesk navn..

Så her de næste 2-3 mdr. skal jeg igang med at flytte min systue ind i min stue også derefter gøre det værelse klar til et barne værelse..der skal males og ligges gulv og møbleres.

Anmeld

27. marts 2010

CS

Ja da jeg havde været til NF købte jeg et par body og sokker - Efter MD købte jeg bukser, dragter og lidt andet nips Det skal lige siges at jeg slet ikke før nu godt 5 mdr henne har forstået at jeg er gravid. Men jeg har ingen planer om at powershoppe endnu, det skal jeg når jeg går på barsel om 3 mdr

Anmeld

27. marts 2010

NoName

Louis P skriver:

Hvornår begyndte I at købe ind til baby og ellers generelt gøre klar til baby? Altså hvor langt var I henne?

Og lige en mere: Hvornår begyndte I at snakke navne?

Pyh, sikke mange tanker man gør sig som gravid...

Købte lidt ting efter NF.

Er begyndt at købe lidt mere her efter MD, hvor vi også har fået kønnet af vide...

Navne snakkede vi om allerede den dag jeg stod med en positiv test...

Og jeg går allerede nu og stresser lidt over at vi ikke er startet på hendes værelse endnu... Værelset står ikke tomt, men har været brugt til en slags pultekammer... Jeg har sagt til kæresten at jeg staryer på at rydde værelset idag... meeen det er lidt svært at tage sig sammen synes jeg...

NoName 21+3

Anmeld

28. marts 2010

angelmom

den der med powershopping har sådan set tænkt mig at kidnappe min svigermor og hendes visa/dankort med til sverige her til sommer, også går shop amok..

(hun bor på sjælland og det er for hendes vedkommende det første barnebarn som kommer, men for mine forældre er det, det trejde barnebarn så de har lidt mere rutine i det.. dog har min svigermor ligesom måtte sluge en stor mundfuld fordi der er sgu et bonus barnebarn med i pakken)

men min systue bliver ryddet ud her i påsken også begynder jeg at male derinde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.