Risen skriver:
Hej skønne kvinder..
Jeg har længe gået med drømmen om at blive lærer, og når barselen er færdig og den lille er kommet i vuggestue så skal jeg igang. Men synes godt nok ikke det er til at finde rundt i uddannelsen. Så håber at der sidder 1 eller 2 lærer herinde som måske kan hjælpe..
1. Hvornår kan man starte? Er det kun om sommeren eller er det halvårligt ?
2. Hvor mange fag kan man vælge på uddannelsen ? Har jo en million jeg gerne vil undervise i..
3. Har det været en fed uddannelse? Svært ? Nemt at få job osv?
Tusinde tak !
Kh Maria
Hej, jeg er gået i gang med uddannelse som lærer efter at være blevet uddannet pædagog, jeg må jo så sige at jeg savner den fordybelse som jeg fik på pædagogseminariet, og alt det med praktikperioder på 3 uger indimellem, ja det hjælper heller ikke rigtig på det, men jeg er også stadig på første år.. så måske det bare er derfor.. jeg syntes at hvis det du vil så er det da det du skal..
Mht uddannelse, så vælger du enten dansk, matematik eller natur/teknik, jeg har n/t så jeg kan enten vælge et stort fag og et lille eller 3 små.. ved ikke om det er det samme for dansk og matematik, og ved de to fag skal du bestemme dig for om du vil vælge indskoling/mellemtrinnet eller mellemtrinnet/overbygningen.. de små eller de store.. ;O)
Med hensyn til pasningssituationen, så var jeg i den situation at jeg skulle have pasning fra da min datter var 6 mdr., men selv om jeg kun havde søgt vg, så var det ikke det der var, jeg fik en dp plads, og havde så planlagt at flytte Nikita når der blev plads i vg, det er så ret langt væk fra hvor jeg bor, men det er nu gået meget godt, så du kan sikker godt få en plads, men ikke nødvendigvis der hvor du helst vil..
Anmeld