Folkeskolelærer ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2010

Risen

6800 skriver:

Hejsa jeg har været lærer i snart to år....du kan kun starte i august.

Lige nu hedder det 2 eller 3 liniefag (altså fag du kan undervise i) enten 2 store (dansk, matematik, idræt eller historie) eller 1 stort og 2 små (resten).

Jeg synes det var 4 super fede år...og svært?? ja man kommer aldrig helt nemt igennem en længere vidergående uddannelse. men jeg er bestemt ikke en der sidder og laver lektier fra morgen til aften, jeg er nok den dovne studerende, men jeg kom da igennem.

Da jeg var færdig var det ikke noget problem og få arbejde, men det er det nok lidt i dag, da der er blevet fyret en del, men meget kan jo nå og ændre sig inden du bliver færdig...

Håber du kunne bruge det til noget, og du er velkommen til at komme med flere spørgsmål

Tak for et godt og oplysende svar! Det er bare så spændende! Nu er jeg altså lige rigtig fræk og sender dig en masse spørgsmål, det er jo ikke hver dag man kan få fat på en skolelærer!  

Synes godt nok det er "lidt" fag man kan vælge ? .. Har man mulighed for at læse ekstra fag efterfølgende? Mener at have hørt at det koster en smule ekstra at gøre dette ? .. 

Har fået anbefalet Zahles , kender du til det? og hvad mener du ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

Risen

ct skriver:

Ja,  men mon ikke, du kan være heldig. - Du må bare begynde at søge plads allerede nu så

Det er bestemt ikke sikkert, har faktisk ringet rundt idag for at forhører mig lidt omkring venteliste m.m og her i kbh er børnene omkring 14-18 måneder før de kan komme i vuggestuen.. hmm.. 

Anmeld

26. marts 2010

CamillaT89

Risen skriver:

Det er bestemt ikke sikkert, har faktisk ringet rundt idag for at forhører mig lidt omkring venteliste m.m og her i kbh er børnene omkring 14-18 måneder før de kan komme i vuggestuen.. hmm.. 

Træls. Så bliver det da også kun liiige i hvert fald. Der må kunne findes en løsning, så du ikke skal gå et helt år uden noget at foretage dig :/ Jeg håber da, at du finder noget..

Anmeld

26. marts 2010

Risen

ct skriver:

Træls. Så bliver det da også kun liiige i hvert fald. Der må kunne findes en løsning, så du ikke skal gå et helt år uden noget at foretage dig :/ Jeg håber da, at du finder noget..

Ja det er lidt hårdt at tænke på, men så må manden og jeg op med pengepungen og ansætte en babysitter indtil vi får plads i vuggestuen.. Men gud hvor jeg næsten ikke tør efter at have set den dumme video med hende babysitteren.. Så du den ? 

Anmeld

26. marts 2010

CamillaT89

Risen skriver:

Ja det er lidt hårdt at tænke på, men så må manden og jeg op med pengepungen og ansætte en babysitter indtil vi får plads i vuggestuen.. Men gud hvor jeg næsten ikke tør efter at have set den dumme video med hende babysitteren.. Så du den ? 

Ja, det gjorde jeg. Jeg oprettede én af de mange tråde. Det er helt forfærdeligt. Jeg tror da heldigvis, det er svært at finde en, der kan finde på det, men jeg tror da, at de fleste bare sidder foran fjernsynet. Det handler nok om at være lidt fintfølende, når man skal vælge. Ellers kan en i din familie måske træde til i de par timer? - Nu ved jeg ikke om I har gode forhold i din familie, men ellers er det da en mulighed. Ellers måske en veninde?

Anmeld

26. marts 2010

Risen

ct skriver:

Ja, det gjorde jeg. Jeg oprettede én af de mange tråde. Det er helt forfærdeligt. Jeg tror da heldigvis, det er svært at finde en, der kan finde på det, men jeg tror da, at de fleste bare sidder foran fjernsynet. Det handler nok om at være lidt fintfølende, når man skal vælge. Ellers kan en i din familie måske træde til i de par timer? - Nu ved jeg ikke om I har gode forhold i din familie, men ellers er det da en mulighed. Ellers måske en veninde?

Ja bestemt.. ! Jo vi har masser af familie og venner som gerne vil træde til men hver dag fra 8-16 er nok lidt for meget. De har jo også deres job , skole osv.. .. Men man må vel kunne lave en god annonce og håbe på mange ansøger og derved finde den bedste .. 

Anmeld

26. marts 2010

CamillaT89

Risen skriver:

Ja bestemt.. ! Jo vi har masser af familie og venner som gerne vil træde til men hver dag fra 8-16 er nok lidt for meget. De har jo også deres job , skole osv.. .. Men man må vel kunne lave en god annonce og håbe på mange ansøger og derved finde den bedste .. 

Ja Nu har du selvfølgelig også rigelig med tid til at finde ud af det i. Jeg er heldig i sådanne situationer - min mor arbejder kun hver anden dag på grund af smerter i sener og led, så hun kan i hvert fald træde til rimelig ofte Heldige mig!

Du må ha' det godt så længe 

Anmeld

26. marts 2010

Risen

ct skriver:

Ja Nu har du selvfølgelig også rigelig med tid til at finde ud af det i. Jeg er heldig i sådanne situationer - min mor arbejder kun hver anden dag på grund af smerter i sener og led, så hun kan i hvert fald træde til rimelig ofte Heldige mig!

Du må ha' det godt så længe 

Din heldige kartoffel !  

Ja i lige måde da Vi følger jo hinanden rimeligt godt.. 

Knus

Anmeld

26. marts 2010

N&J

Risen skriver:

Hej skønne kvinder.. 

Jeg har længe gået med drømmen om at blive lærer, og når barselen er færdig og den lille er kommet i vuggestue så skal jeg igang. Men synes godt nok ikke det er til at finde rundt i uddannelsen. Så håber at der sidder 1 eller 2 lærer herinde som måske kan hjælpe.. 

1. Hvornår kan man starte? Er det kun om sommeren eller er det halvårligt ? 

2. Hvor mange fag kan man vælge på uddannelsen ? Har jo en million jeg gerne vil undervise i.. 

3. Har det været en fed uddannelse? Svært ? Nemt at få job osv?

Tusinde tak ! Kh Maria

Hej, jeg er gået i gang med uddannelse som lærer efter at være blevet uddannet pædagog, jeg må jo så sige at jeg savner den fordybelse som jeg fik på pædagogseminariet, og alt det med praktikperioder på 3 uger indimellem, ja det hjælper heller ikke rigtig på det, men jeg er også stadig på første år.. så måske det bare er derfor.. jeg syntes at hvis det du vil så er det da det du skal.. 

Mht uddannelse, så vælger du enten dansk, matematik eller natur/teknik, jeg har n/t så jeg kan enten vælge et stort fag og et lille eller 3 små.. ved ikke om det er det samme for dansk og matematik, og ved de to fag skal du bestemme dig for om du vil vælge indskoling/mellemtrinnet eller mellemtrinnet/overbygningen.. de små eller de store.. ;O)

Med hensyn til pasningssituationen, så var jeg i den situation at jeg skulle have pasning fra da min datter var 6 mdr., men selv om jeg kun havde søgt vg, så var det ikke det der var, jeg fik en dp plads, og havde så planlagt at flytte Nikita når der blev plads i vg, det er så ret langt væk fra hvor jeg bor, men det er nu gået meget godt, så du kan sikker godt få en plads, men ikke nødvendigvis der hvor du helst vil.. 

Anmeld

26. marts 2010

6800

Risen skriver:

Tak for et godt og oplysende svar! Det er bare så spændende! Nu er jeg altså lige rigtig fræk og sender dig en masse spørgsmål, det er jo ikke hver dag man kan få fat på en skolelærer!  

Synes godt nok det er "lidt" fag man kan vælge ? .. Har man mulighed for at læse ekstra fag efterfølgende? Mener at have hørt at det koster en smule ekstra at gøre dette ? .. 

Har fået anbefalet Zahles , kender du til det? og hvad mener du ? 

ja der er mulighed for efter uddannelse, hvor du kan læse ekstra fag, men du kan jo sagtens undervise i fag du ikke er uddannet i. Jeg har liniefagene dansk, historie, billedkunst og hjemkundskab (gik under den gamle reform, derfor 4 fag), men i dag underviser jeg i dansk, matematik, historie, kristendom, hjemkundskab, special, og sidste år havde jeg idræt...det er faktisk meget sjældent man ikke får fag man ikke er uddannet i...

Kender ikke Zahles, men jeg har ikke hørt noget dårlig om den...jeg har selv læst i Jelling..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.