Hejsa,
Jeg blev uddannet folkeskolelærer i 2007 og kan kun sige at det var de FEDESTE fire år i mit liv. Seminariet er super, hyggeligt, sjovt...og uddannelsen er bare SÅ spændende og inspirerende. Man har de bedste fag som man føler giver så meget viden, relevant viden også ud over med henblik på jobbet som lærer! Så jeg kan kun anbefale det studie!
Desuden er det bare nogen fantastiske mennesker, der vælger at blive lærer. De elsker at have med børn (og mennesker generelt) at gøre, de er kreative, sociale og...
Jeg nåede aldrig selv at arbejde som lærer, andet end som vikar i flere år og i enkelte vikariater. Men det var også fedt. Børn er jo fantastiske på hver deres måde alt efter alder, og det er vildt at kunne være med til at udvikle og danne dem. Selvom jeg har valgt at læse videre, så er det stensikkert at jeg skal undervise, og nok også skal ud og være "rigtig" lærer på et tidspunkt.
Mht. valgfag osv. vil jeg anbefale dig at kigge på seminariernes hjemmesider under studieordning eller denne side: http://www.ug.dk/Uddannelser/professionsbacheloruddannelser/paedagogiskeuddannelser/folkeskolelaerer.aspx
På den side står der meget introducerende til uddannelsen.
Jeg ved ikke hvor mange gange de optager studerende om året, men det kommer nok an på hvilket seminarium du vil ind på.
Held og lykke
Anmeld