Folkeskolelærer ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
19 svar
0 synes godt om
26. marts 2010

Risen

Hej skønne kvinder.. 

Jeg har længe gået med drømmen om at blive lærer, og når barselen er færdig og den lille er kommet i vuggestue så skal jeg igang. Men synes godt nok ikke det er til at finde rundt i uddannelsen. Så håber at der sidder 1 eller 2 lærer herinde som måske kan hjælpe.. 

1. Hvornår kan man starte? Er det kun om sommeren eller er det halvårligt ? 

2. Hvor mange fag kan man vælge på uddannelsen ? Har jo en million jeg gerne vil undervise i.. 

3. Har det været en fed uddannelse? Svært ? Nemt at få job osv?

Tusinde tak ! Kh Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

Risen

Risen skriver:

Hej skønne kvinder.. 

Jeg har længe gået med drømmen om at blive lærer, og når barselen er færdig og den lille er kommet i vuggestue så skal jeg igang. Men synes godt nok ikke det er til at finde rundt i uddannelsen. Så håber at der sidder 1 eller 2 lærer herinde som måske kan hjælpe.. 

1. Hvornår kan man starte? Er det kun om sommeren eller er det halvårligt ? 

2. Hvor mange fag kan man vælge på uddannelsen ? Har jo en million jeg gerne vil undervise i.. 

3. Har det været en fed uddannelse? Svært ? Nemt at få job osv?

Tusinde tak ! Kh Maria

Vil selvfølgelig også gerne have svar fra andre som ikke er lærere , hvis I altså kan finde noget om det? Kan jeg nemlig ikke selv.. 

Anmeld

26. marts 2010

CamillaT89

Hej hej Jeg fandt det her. Ved ikke om du har kigget der!? 

Anyways..

http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/paedagogiskeuddannelser/folkeskolelaerer.aspx

Knus

Anmeld

26. marts 2010

Risen

ct skriver:

Hej hej Jeg fandt det her. Ved ikke om du har kigget der!? 

Anyways..

http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/paedagogiskeuddannelser/folkeskolelaerer.aspx

Knus

Jeps har jeg kigget på Synes bare ikke jeg kan se noget om hvornår man kan starte om det er 1 gang om året eller ? .. Men tak for tippet  

Anmeld

26. marts 2010

CamillaT89

"Uddannelsen begynder i midten af august."

Anmeld

26. marts 2010

Risen

ct skriver:

"Uddannelsen begynder i midten af august."

haha..! Tak , den kunne jeg ikke finde! Så håber jeg godt nok at lille pigen får en vuggestueplads tidligt nok.. 

Anmeld

26. marts 2010

CamillaT89

Ja,  men mon ikke, du kan være heldig. - Du må bare begynde at søge plads allerede nu så

Anmeld

26. marts 2010

BJL2010

Hejsa,

Jeg blev uddannet folkeskolelærer i 2007 og kan kun sige at det var de FEDESTE fire år i mit liv. Seminariet er super, hyggeligt, sjovt...og uddannelsen er bare SÅ spændende og inspirerende. Man har de bedste fag som man føler giver så meget viden, relevant viden også ud over med henblik på jobbet som lærer! Så jeg kan kun anbefale det studie!

Desuden er det bare nogen fantastiske mennesker, der vælger at blive lærer. De elsker at have med børn (og mennesker generelt) at gøre, de er kreative, sociale og...

Jeg nåede aldrig selv at arbejde som lærer, andet end som vikar i flere år og i enkelte vikariater. Men det var også fedt. Børn er jo fantastiske på hver deres måde alt efter alder, og det er vildt at kunne være med til at udvikle og danne dem. Selvom jeg har valgt at læse videre, så er det stensikkert at jeg skal undervise, og nok også skal ud og være "rigtig" lærer på et tidspunkt.

Mht. valgfag osv. vil jeg anbefale dig at kigge på seminariernes hjemmesider under studieordning eller denne side: http://www.ug.dk/Uddannelser/professionsbacheloruddannelser/paedagogiskeuddannelser/folkeskolelaerer.aspx

På den side står der meget introducerende til uddannelsen.

Jeg ved ikke hvor mange gange de optager studerende om året, men det kommer nok an på hvilket seminarium du vil ind på.

Held og lykke

Anmeld

26. marts 2010

6800

Hejsa jeg har været lærer i snart to år....du kan kun starte i august.

Lige nu hedder det 2 eller 3 liniefag (altså fag du kan undervise i) enten 2 store (dansk, matematik, idræt eller historie) eller 1 stort og 2 små (resten).

Jeg synes det var 4 super fede år...og svært?? ja man kommer aldrig helt nemt igennem en længere vidergående uddannelse. men jeg er bestemt ikke en der sidder og laver lektier fra morgen til aften, jeg er nok den dovne studerende, men jeg kom da igennem.

Da jeg var færdig var det ikke noget problem og få arbejde, men det er det nok lidt i dag, da der er blevet fyret en del, men meget kan jo nå og ændre sig inden du bliver færdig...

Håber du kunne bruge det til noget, og du er velkommen til at komme med flere spørgsmål

Anmeld

26. marts 2010

Risen

Louis P skriver:

Hejsa,

Jeg blev uddannet folkeskolelærer i 2007 og kan kun sige at det var de FEDESTE fire år i mit liv. Seminariet er super, hyggeligt, sjovt...og uddannelsen er bare SÅ spændende og inspirerende. Man har de bedste fag som man føler giver så meget viden, relevant viden også ud over med henblik på jobbet som lærer! Så jeg kan kun anbefale det studie!

Desuden er det bare nogen fantastiske mennesker, der vælger at blive lærer. De elsker at have med børn (og mennesker generelt) at gøre, de er kreative, sociale og...

Jeg nåede aldrig selv at arbejde som lærer, andet end som vikar i flere år og i enkelte vikariater. Men det var også fedt. Børn er jo fantastiske på hver deres måde alt efter alder, og det er vildt at kunne være med til at udvikle og danne dem. Selvom jeg har valgt at læse videre, så er det stensikkert at jeg skal undervise, og nok også skal ud og være "rigtig" lærer på et tidspunkt.

Mht. valgfag osv. vil jeg anbefale dig at kigge på seminariernes hjemmesider under studieordning eller denne side: http://www.ug.dk/Uddannelser/professionsbacheloruddannelser/paedagogiskeuddannelser/folkeskolelaerer.aspx

På den side står der meget introducerende til uddannelsen.

Jeg ved ikke hvor mange gange de optager studerende om året, men det kommer nok an på hvilket seminarium du vil ind på.

Held og lykke

Tak for et rigtig godt svar ! Det lyder bare så super spændende og ja kan kun forstille mig at det er super sjove, kreative mennesker som går derinde...  

Tænker også at lige netop den uddannelse ville åbne mange nye døre for at læse videre og at den generelt bare er meget brugbar. Må jeg spørge hvad du læser til nu ?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.