seleforlænger..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilken løsning skal jeg vælge? Hvad ville du selv gøre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
12.310 visninger
17 svar
0 synes godt om
26. marts 2010

Bondepigen

Vi har lige købt denne autostol (kiddy comfort pro)  http://www.kiddy.de/gb/comfort-pro .... men har et problem...eller det får vi nok.

Vores sele kan lige nå rundt om stolen, som det er nu...men hvad så når hun vokser, så vil den der tingest foran komme til at sidde temmelig stramt...Hun skal jo sidde med den til hun vejer 18 kg, derefter kan man undvære den....

Så jeg ville høre om der er nogle kloge hoveder, der ved om det er sikkert nok med en seleforlænger af den slags, som skal sidde fast helt nede under sædet ud mod vinduet.

Altså den som er på det øverste billede... De andre seleforlængere (som på det nederste billede) tænker jeg er for usikre, da de jo kan gå op, hvis der trykkes på dem...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

trunte89

Det er slet ikke sikkert nok.

Vi snakkede også om sådan en da vi fik Sara. Vi kunne slet ikke have en autostol i bilen. Det endste med, at vi måtte købe ny bil. Fik at vide flere steder fra at det var farligt med sådan en.

Anmeld

26. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Vil da mene at de der sele forlængere er testet og godkendt...

Vi har lidt af et dilema, da den ene stol maxi cosi skal op i det sidte sele hul og den anden har ét justerings hak tilbage. Vi når aldrig at tage de 5 kg på der mangler, men lang det er han og den næste går jo fra 15-36...

Anmeld

26. marts 2010

Michael healer

Vil også mene at de ting der bliver solgt som seleforlænger er godkendt og derfor sikker nok

Du skriver så om den nederste, de kan gå op hvis en trykker på den, ja det kan en almindelig sele også, og hvor tit har du været ude for at en har trykket så en almindelig sele er gået op, jeg har aldrig hørt om dette?

Jeg har også set dem blive brugt i minibusser hvor ældre skal spændes fast, så hvis kommuner må bruge dem til de ældre borger, ja så må de da være godkendt, tvivler på de ville bruge ulovlige ting i en kommune

mvh Michael

Anmeld

26. marts 2010

Bondepigen

trunte89 skriver:

Det er slet ikke sikkert nok.

Vi snakkede også om sådan en da vi fik Sara. Vi kunne slet ikke have en autostol i bilen. Det endste med, at vi måtte købe ny bil. Fik at vide flere steder fra at det var farligt med sådan en.

Ja men hvem har I fået det af vide af...? For jeg tænker jo at en bilforhandler måske ikke vil sige, de er sikre nok, hvis de nu kunne sætte en hel ny sele i, som de kunne tjene penge på...

Anmeld

26. marts 2010

Bondepigen

Frederic's moar skriver:

Vil da mene at de der sele forlængere er testet og godkendt...

Vi har lidt af et dilema, da den ene stol maxi cosi skal op i det sidte sele hul og den anden har ét justerings hak tilbage. Vi når aldrig at tage de 5 kg på der mangler, men lang det er han og den næste går jo fra 15-36...

Ja, vores det er jo sådan en som jeg nu osse fik sat billede ind af... Det er den der boks foran der gør at den ikke kan nå, for når hun bliver stor nok, kan den jo bare tages af... Men jeg tænker osse, hvor meget tykkere bliver hun egentlig inden den alligevel skal af...tror måske hun vokser mere opad end udad???

Anmeld

26. marts 2010

Bondepigen

Michael healer skriver:

Vil også mene at de ting der bliver solgt som seleforlænger er godkendt og derfor sikker nok

Du skriver så om den nederste, de kan gå op hvis en trykker på den, ja det kan en almindelig sele også, og hvor tit har du været ude for at en har trykket så en almindelig sele er gået op, jeg har aldrig hørt om dette?

Jeg har også set dem blive brugt i minibusser hvor ældre skal spændes fast, så hvis kommuner må bruge dem til de ældre borger, ja så må de da være godkendt, tvivler på de ville bruge ulovlige ting i en kommune

mvh Michael

Ja, det har du ret i... Må lige tænke over det, for det er altså en god stol, og hun er glad for at sidde i den... Og den virker meget mere sikker en den vi havde til hende før... Og hun er altså rigtig god til at åbne sådan nogle ting, så det er meget bedre end at hun sidder i en H-sele (hedder de ikke det?) som hun selv garanteret snart kan finde ud af at åbne... Hun var nemlig begyndt at trykke på den, og hun er møghamrende stærk, selv om hun er lille.

Anmeld

27. marts 2010

trunte89

bondepigen skriver:

Ja men hvem har I fået det af vide af...? For jeg tænker jo at en bilforhandler måske ikke vil sige, de er sikre nok, hvis de nu kunne sætte en hel ny sele i, som de kunne tjene penge på...

Vi var rundt ved stortset alle Bilforhandlere/værksteder i byen og nabobyen og fik samme besked hvert sted. Og det med at sætte ny sele i var slet ikke noget de gjorde. Mener, at det var alt for dyrt, så det har ikke været derfor de sagde det. Men vi turde ikke andet end at stole på dem.

Anmeld

27. marts 2010

Michael healer

trunte89 skriver:

Vi var rundt ved stortset alle Bilforhandlere/værksteder i byen og nabobyen og fik samme besked hvert sted. Og det med at sætte ny sele i var slet ikke noget de gjorde. Mener, at det var alt for dyrt, så det har ikke været derfor de sagde det. Men vi turde ikke andet end at stole på dem.

Jeg tror en ny sele i vil koste ca. 1000 kr, vi overvejede det, da vi havde en minibus med hofteseler, og gerne ville have 3 punkt seler

Anmeld

27. marts 2010

trunte89

Michael healer skriver:

Jeg tror en ny sele i vil koste ca. 1000 kr, vi overvejede det, da vi havde en minibus med hofteseler, og gerne ville have 3 punkt seler

Ok, vi fik bare at vide flere steder, at det ikke bare var noget de gjorde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.