Mettemus skriver:
Først og fremmest et kæmpe 
Og bagefter - man kan ikke være glad hele tiden, især ikke hvis man også har ondt alle vegne.
Har du snakket med din kæreste om dit dårlige humør? Fortæl ham hvordan du tænker rigtig meget på hans eksamen, hans problemer på jobbet og aflysningen af familietamtam her i påsken. Man kan selvfølgelig sige at det med at bestå eksamen er "hans problem" - det er ham der skal læse til den, bruge energi på at være nervøs osv. Når han tager det så roligt må det vel også være fordi han mener at der er en reel chance for at han består næste gang. Stress hjælper i hvert fald ikke. Jeg synes, du skal prøve at se om du ikke kan lade være med at bekymre dig om den del - jeg ved fra mig selv, at hvis min kæreste presser mig til at læse så bliver jeg bare irriteret på ham, for jeg ved jo godt at jeg burde få det gjort. I det hele taget lyder det som om du bekymrer dig meget på hans vegne, hvilket selvfølgelig er helt forståeligt, men måske ikke så konstruktivt.
Så altså - snak med ham, fortæl hvordan du har det og så få et par af dine bekymringer ud af verden eller i hvert fald ud af hovedet!
Du får lige endnu et 
Ja, vi har talt sammen om det hele - og det var egentlig dér, jeg kom i dårligt humør...
Jeg har det helt fint med at vi aflyser aftalerne, for det er nødvendigt. Og han ved, at jeg er rasende på hans leder pga. dennes opførsel. Min kæreste har virkelig tacklet de problemer godt!
Mht. hans re-eksamen, så har han fortalt, at han er yderst presset og at han ikke må dumpe denne. For så bliver han nok nødt til at stoppe dette semester... Og det er slet ikke en mulighed for ham. Han tager det ikke roligt mentalt, men har svært ved at få sparket sig selv i gang.
Jeg har det på samme måde som dig - hvis jeg bliver presset til at læse, så bliver jeg også negativ. Men min kæreste har selv sagt, at han gerne vil have, at jeg leger politi-betjent og sender ham ind på kontoret. Så det gør jeg. Men der skal jo også være den fornødne tid.
Men nej, det er langt fra konstruktivt, at jeg bekymrer mig.
Mange tak for kram og for tanker