Ja, jeg er så!
Idag er det SÅ gennemsyrende, at jeg føler, at jeg kan tude hvert øjeblik det skal være.
Jeg har hele graviditeten været sygemeldt pga. kvalme og opkastninger og idag skriver jeg 27+5. 
Derudover har jeg - som de fleste andre gravide - fået flere og flere skavanker som tiden går.
Mine led gør mere og mere ondt - værst er det for hænderne. Og mit bækken/underliv er godt ømt. Men ikke slemme smerter - gudskelov.
Men på trods af alt dette, så har jeg haft held med at holde humøret nogenlunde oppe.
Men kæresten går igennem en hård periode på arbejdet, hvor de faktisk fryser ham ud. For at gøre en lang historie kort, så er situationen i klar bedring og han er forhåbentlig på vej væk derfra. Og rent psykisk har han været stærk.
Men i samme periode dumper han til en eksamen på HD's 3. år og det gør heldigvis ikke mere ved ham, end at han indser at han "bare" kan tage en re-eksamen. Og det er jo rigtigt nok.
Han skal blot have læst meget mere, hvilket han ikke fik gjort, da problemerne på arbejdet tog hans overskud.
Dét, der så slår mig ud af kurs, er at han ikke kan finde ud af at sige nej til alle mulige aftaler og så får han ikke læst.
Det er som om, jeg bekymrer mig mere end han gør - altså for om han når det.
Når han er stresset og træt, er han meget svær at komme i kontakt med. Og det går mig på.
Vi har måtte aflyse nogle familie-påskefrokoster - og det vil jeg hellere end at han ikke får læst.
Men fx. vil han ikke aflyse et hel-aftensprojekt med hans søster. Altså vi skal bare til spisning, og vi ser hende meget ofte.
Han er jo en voksen, der selv kan tage beslutninger, men jeg synes, at det er superhårdt at se på og være en del af, når jeg jo vil ham det bedste.
(Og så er jeg nok egoistisk, for min hverdag er tom. Og når han kommer hjem, vil jeg gerne snakke om hans dag, graviditeten, alt og intet, men jeg kan ligesom ikke nå ind til ham.)
Jesus, det blev langt det her. Og egentlig vil jeg bare hælde vand ud af ørerne og måske også høre, om I har nogle tanker til, hvordan jeg skal håndtere dette.
Anmeld