Hvad ska I ha at spise i aften???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2010

oo

linselouise skriver:

Hey det vidste jeg ikke! Jeg døjer altid med hård farin herhjemme...

Det lød faktisk meget sjovt egentlig

jamen det er også ret rasmus modsat, for den blir hård af at stå i varmen, men blød af at stå i kulden  jeg blir bare lykkelig af blød brun farin, uuuuhm!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

Karo

Herhjemme står den på pita brød. Jeg gider ikke det store idag, så det bliver bare lidt nemt mad.

Anmeld

25. marts 2010

Vinker

Tjuhl skriver:

og lige et tip om brun farin til dem der ikke kender magien bag at holde den evigt blød: opbevar den i køleskabet

Tak for tippet

Anmeld

25. marts 2010

L.J.L

Vinker skriver:

Hvordan laver du så svensk pølseret ????

jeg koger en god omgang kartofler og steger en masse pølser med løg, og putter en dåse hakkede tomater, en tomatpure, ½ liter mælk, purløg, og så tilsidst kartoflerne ned i gryden.

Den nemmeste ret ever!!

Anmeld

25. marts 2010

Vinker

linselouise skriver:

jeg koger en god omgang kartofler og steger en masse pølser med løg, og putter en dåse hakkede tomater, en tomatpure, ½ liter mælk, purløg, og så tilsidst kartoflerne ned i gryden.

Den nemmeste ret ever!!

Lyder næsten for nemt til at være sandt ;) tak for opskriften!

Anmeld

25. marts 2010

JustAnotherName

Vi skal bare have "svensk pølse-ret" idag    Det hitter især hos pigerne.

Anmeld

25. marts 2010

Vinker

JustAnotherName skriver:

Vi skal bare have "svensk pølse-ret" idag    Det hitter især hos pigerne.

Sjovt det netop er det I ska ha - er også endt med det er det jeg laver ;)

Anmeld

25. marts 2010

Milka

linselouise skriver:

Jep, har fundet ud af hvor meget det kan betale sig med en madplan, både tidsmæssigt og økonomisk. Så det er bare at gå igang Camilla

Jeg har den BEDSTE opskrift på boller i karry:

Kødboller:

500gr hakket svin/kalv, 1 finthakket løg, ½ dl. mælk, 1 tsk. karry, 1 spsk. mel, salt & peber. Bland det hele sammen. Farsen skal være så fast at den kan trilles til boller. Form bollerne med en ske og læg dem i en gryde med kogende vand i ca. 5 min.

Sovs: ½ dl. vand fra kødbollerne, 1 løg, 1 æble, 2 dl. grønsagsbuillon, 2 dl. mælk, 2 spsk. majsstivelse, 1 tsk. brun farin, 3 spsk. karry, smag til med salt & peber.

Start med at svits løg og æbler i lidt margarine sammen med karryen, herefter tilsætter du alt det andet og tilsidst bollerne.

Husk risene!

Den hemmelige ingrediens er helt klart den brune farin i sovsen, det giver den bedste smag!

Velbekommen

mange tak for opskriften! hvad for en slags karry bruger du? synes nemlig der er ret meget forskel ...

Anmeld

25. marts 2010

Ranarupta

Vi skal enten have kartoffel-/gulerodssuppe med bacondrys eller laks og bagte kartofler...

Det er vist, hvad vi har i hjemmet idag. 

Anmeld

25. marts 2010

L.J.L

Milka skriver:

mange tak for opskriften! hvad for en slags karry bruger du? synes nemlig der er ret meget forskel ...

jeg bruger en rimelig stærk karry, men har ingen ide om hvad den hedder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.