Hvad ska I ha at spise i aften???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2010

L.J.L

Vinker skriver:

Sad egentlig og kiggede på noget så simpelt som denne ret, men har lige opdaget der ikke er mere kylling i fryseren.... og madkontoen er i bund her sidst på mdr'en

http://www.madopskrifter.nu/Opskrifter/Kylling+og+grøntsager+bagt+i+ovnen.opskrift?0=10669&11=0,1659

Nu overvejer jeg svensk pølseret - bare med ris istedet for kartofler....

Meeeen er ikke helt sikker endnu.

Her mere lyst til at bage boller, men det er jo ligesom ikke aftensmad... hmmm....

Uhmm svensk pølseret, det fik vi også forleden

Du kan da bage sunde burgerboller Rikke, og så bare lave nogle bøffer og lidt salat til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

Vinker

linselouise skriver:

Jep, har fundet ud af hvor meget det kan betale sig med en madplan, både tidsmæssigt og økonomisk. Så det er bare at gå igang Camilla

Jeg har den BEDSTE opskrift på boller i karry:

Kødboller:

500gr hakket svin/kalv, 1 finthakket løg, ½ dl. mælk, 1 tsk. karry, 1 spsk. mel, salt & peber. Bland det hele sammen. Farsen skal være så fast at den kan trilles til boller. Form bollerne med en ske og læg dem i en gryde med kogende vand i ca. 5 min.

Sovs: ½ dl. vand fra kødbollerne, 1 løg, 1 æble, 2 dl. grønsagsbuillon, 2 dl. mælk, 2 spsk. majsstivelse, 1 tsk. brun farin, 3 spsk. karry, smag til med salt & peber.

Start med at svits løg og æbler i lidt margarine sammen med karryen, herefter tilsætter du alt det andet og tilsidst bollerne.

Husk risene!

Den hemmelige ingrediens er helt klart den brune farin i sovsen, det giver den bedste smag!

Velbekommen

Jaaah jeg elsker også boller i karry, mums. Så tak for opskriften! Dog er Morten ikke så glad for den ret, men nu er det ikke ham der bestemmer aftens muligvis-menu

Vi ska helt sikkert også SNART ha gang i en madplan igen herhjemme. Det er virkelig dejligt når man ved hvad man ska ha at spise og også de kommende dage!

Anmeld

25. marts 2010

L.J.L

Vinker skriver:

Jaaah jeg elsker også boller i karry, mums. Så tak for opskriften! Dog er Morten ikke så glad for den ret, men nu er det ikke ham der bestemmer aftens muligvis-menu

Vi ska helt sikkert også SNART ha gang i en madplan igen herhjemme. Det er virkelig dejligt når man ved hvad man ska ha at spise og også de kommende dage!

Rikke, jeg tør næsten vædde med at han godt kan lide denne boller i karry

Der er også nogle (som eks. min søs Anita) som steger bollerne på panden istedet for at koge dem, inden de kommer i sovsen, og det smager nu også ret lækkert

Anmeld

25. marts 2010

Vinker

linselouise skriver:

Start med at svits løg og æbler i lidt margarine sammen med karryen, herefter tilsætter du alt det andet og tilsidst bollerne.

Æblerne er ikke nævnt i ingredienserne - ska det bare skrælles og skæres i tern eller hvordan?

Anmeld

25. marts 2010

L.J.L

Vinker skriver:

Æblerne er ikke nævnt i ingredienserne - ska det bare skrælles og skæres i tern eller hvordan?

Jo, 1 æble (gerne lidt syrligt) det skal bare skrælles og skæres i mindre stykker, og så svitses med løget

Anmeld

25. marts 2010

Vinker

linselouise skriver:

Du kan da bage sunde burgerboller Rikke, og så bare lave nogle bøffer og lidt salat til

Husker at min storebror var god til at lave svensk pølseret. Det fik vi tit den gang vi boede hjemme

Ja det er også viiiildt lækkert med en gang hjemmelavet burger, men det er bare ikke rigtig noget for Niklas Emil. Det er dét der tit gør det svært at hitte på noget mad fordi det også ska være noget han kan spise sig mæt i! Førhen levede vi meget af noget kød og så salat til og evt lækkert brød.

Anmeld

25. marts 2010

Vinker

linselouise skriver:

Rikke, jeg tør næsten vædde med at han godt kan lide denne boller i karry

Der er også nogle (som eks. min søs Anita) som steger bollerne på panden istedet for at koge dem, inden de kommer i sovsen, og det smager nu også ret lækkert

Det er aldrig til at vide med Morten - Han kan godt være liiiidt besværlig..... Han er den der trælse person der hverken spiser ost eller fisk - Ja han gør det nu heller ikke nemt

Anmeld

25. marts 2010

oo

linselouise skriver:

Jep, har fundet ud af hvor meget det kan betale sig med en madplan, både tidsmæssigt og økonomisk. Så det er bare at gå igang Camilla

Jeg har den BEDSTE opskrift på boller i karry:

Kødboller:

500gr hakket svin/kalv, 1 finthakket løg, ½ dl. mælk, 1 tsk. karry, 1 spsk. mel, salt & peber. Bland det hele sammen. Farsen skal være så fast at den kan trilles til boller. Form bollerne med en ske og læg dem i en gryde med kogende vand i ca. 5 min.

Sovs: ½ dl. vand fra kødbollerne, 1 løg, 1 æble, 2 dl. grønsagsbuillon, 2 dl. mælk, 2 spsk. majsstivelse, 1 tsk. brun farin, 3 spsk. karry, smag til med salt & peber.

Husk risene!

Den hemmelige ingrediens er helt klart den brune farin i sovsen, det giver den bedste smag!

Velbekommen

oh lækkert!! den er lige gemt

og lige et tip om brun farin til dem der ikke kender magien bag at holde den evigt blød: opbevar den i køleskabet

Anmeld

25. marts 2010

L.J.L

Tjuhl skriver:

oh lækkert!! den er lige gemt

og lige et tip om brun farin til dem der ikke kender magien bag at holde den evigt blød: opbevar den i køleskabet

Hey det vidste jeg ikke! Jeg døjer altid med hård farin herhjemme...

Det lød faktisk meget sjovt egentlig

Anmeld

25. marts 2010

Vinker

linselouise skriver:

Hvordan laver du så svensk pølseret ????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.