Badning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2010

tumle81

livpultz skriver:

vanessa er 3 mdr og hun kommer i bad hver dag hvis vi er hjemme. og hun elsker det. hun har masser af hår, så det bliver også vasket med shampoo 1 gang i ugen ( med neutral baby shampoo ) og bliver smurt ind i naturlig kokus olie efter hvert bad.

jeg synes een gang i ugen er for lidt. der får de jo grød og det sviner jo en del.

5 mdr er altså ikke ensbetydende med grød, Victor bliver kun ammet og det fortsætter vi med en måneds tid endnu. Der er ingen grund til at starte før 6 mdr når barnet tager på og er veltilfreds :-)

Jeg holder mig nok til 1 måske 2 gange på en uge uden sæbe og med lidt olie i vandet. Han lugter ikke og er først nu begyndt at nyde badet...

Da mine store børn var mindre fik de bad ca hveranden dag, men det var først da de startede institution. Synes faktisk ikke at de svinede voldsomt med grøden...

Knus Kathrina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

Laulund87

NikitasMoar skriver:

Min datter kommer nok heller ikke i bad mere end 1-2 gange på en uge, hun bliver selvfølgelig vasket, men hun er ikke så glad for badekar så den hyggestund kan vi ikke have, det er med mor hurtigt ind under bruseren og blive vasket, og så forsøger jeg at få hende til at bade legetøjet i håb om at hun kan udleve hendes mors drøm om et barn der bare elsker at sidde i badekar og plaske... 

så nej gør da hvad I mener er nok, altså hvis ungen lugter så kommer de jo bare i bad noget oftere, min venindes dreng bader kun 1-2 gange om ugen efter anvisning fra lægen grundet noget eksem.. og egentlig så burde vi altså heller ikke bade så ofte som de fleste af os gør, da vi ødelægger hudens naturlige balance.. 

Knuz fra Jane

helt enig! Det var også beskeden vi fik fra sundhedsplejersken

Anmeld

25. marts 2010

Riwe

Min datter startede i vuggestue da hun var 7½ måned og der startede vi med at bade hende hver aften inden sengetid. Men da det blev vinter fik hun børne eksem og mege tør hud, så vi gik over til 3 gange om ugen (man, ons, fre) og kom olie i vandet - Hun elsker at være i bad :-) vi bruger kun sæbetil håret en gang om ugen.

Inden hun kom i vuggestue blev hun badet en gang om ugen.

Anmeld

25. marts 2010

mor2piger

ganske enkelt... efter behov

Anmeld

25. marts 2010

LotteGabriella

Ansemusen skriver:

Jeg har hørt at en gang om ugen er fint for små børn og helst uden nogen former for sæbe, shampoo osv.

Det har jeg også hørt fra sundhedssygeplejersken

Anmeld

25. marts 2010

MorTilGustav

Gustav på 5 mdr kommer i bad 2-3 gange om ugen og får en lille klat Neutral baby-bad i vandet

Anmeld

25. marts 2010

*Sofie*

Malou er snart 10 måneder. Hun er blevet badet hver aften (stort set) lige siden hun var omkring 3 måneder.
Det er en del af aftenritualet og hun elsker at sidde med sine badedyr og plaske. Jeg er næsten lissor våd som hun er, når vi er færdige *GS*
Jeg kommer lidt sæbe i vandet et par gange om ugen, hvor hun os får vasket hår.

Anmeld

25. marts 2010

JustAnotherName

Her er det cirka 2 gange om ugen. Og så hvis der er ekstra behov selvfølgelig!

Anmeld

26. marts 2010

MORJESPERSEN

Her hjemme er pigerne 1år og de kommer i bad 2 gange i ugen, og så ved extra behov. De har den dejligste hud, blød og pæn. De bliver vasket hver dag med en vaske klud, og de trives. De lugter ikke og er ikke ulækker at se på bare fordi de kun kommer i bad to gange i ugen. Jeg personligt syndes hver anden dag er for ofte huden har ikke godt af det, men sådan er det også til os voksne, men der syndes jeg der skal et bad til hver dag.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.