Gravid og svimmel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2010

silden85

jeg er i 6+5 og jeg er begyndt at døje med svimmelhed, jeg kan sagten se lige og det hele, men jeg føler at mib svimmel og rundt på gulvet, så du er ikke alene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

BetonSlotsPrinsesserne

SusanneK skriver:

Jeg er i den lykkelige situation, at jeg er blevet gravid og er i ca. 6 uge. Jeg har det egentlig ok. Jeg skal bare sørge for ikke, at blive for sulten da jeg så får kvalme. Jeg har lidt kvalme i løbet af dagen, men ikke noget af bestydning.

Men de sidste par dage er jeg begyndt, at blive svimmel. Jeg er ikke besvimet men oplever ofte et ubehag af svimmelhed, som jeg aldrig har døjet med før.

Mit spørgsmål er så til jer andre vordende mødre om I har oplevet ling. i forbindelse med jeres graviditet og allerede så tidligt i forløbet?

Er det noget jeg skal være bekymret for eller er det helt normalt??

Håber nogle kan hjælpe

Hejsa.. Stort tillykke med maven..
Jeg havde samme problem og fik flere gange at vide a min læge at det var fordi jeg manglede jern. Så han gav mig jernpiller ret tideligt i forløbet og det hjalp. Og kunne tydeligt mærke hvis jeg glemte dem..
Så tror det er det der skal til. Jeg fandt ud af jeg var gravid i 5.-6. uge og der var det begyndt at svimle for mig tit hvis jeg stod stille for lang tid ad gangen..
Så hel og lykke:-)

Anmeld

24. marts 2010

gruener

Hej

Jeg skulle også huske at spise ofte... Det blev bare værre. Jeg spiser hele tiden.. hihi.. Jeg døjede også meget med svimmelhed.

Det er helt naturligt at være svimmel. Jeg var til lægen og han sagde at det som regel er en af de største gener ved graviditet. I gamle dage fandt de ud af at kvinderne var gravide, ved at de gik rundt og besvimede  Drik en masse væske og husk dine vetaminer. Du må begynde på din jern tabletter fra uge 10. De kan også hjælpe.

Sara

Anmeld

24. marts 2010

SusanneK

Mange tak til alle og for jeres tillykke. Glæder mig til, at være lidt længere henne, Så alle andre også ka få det, at vide.

Jeg føler nu også snart, at jeg spiser hele tiden. Puha.. Jeg skal nok passe på vægten. Men skal bare ha noget der mætter og det syntes jeg bare ikke jeg får af det sunde frugt. Men jeg må jo beherske mig...

Sara: du nævner vitaminer. Er der nogle specielle man skal spise på nuværende tidspunkt udover folsyren, som jeg tager nu??

Anmeld

25. marts 2010

Ni-ko-li-ne

SusanneK skriver:

Puha... Hvor er jeg glad for, at jeg er helt normal. Men blev sgi helt bange for, at noget var galt.

Men jeg tjekkede lige kalenderen. Jeg er nu i 6 uge og så må jeg vel stille mig selv med tålmodighed de næste par uger før jeg må tage de jern piller.

Jeg sørger for, at spise og drikke regelmæssigt. Men den svimmelhed er godt nok ubehagelig.

du må gerne tage jern nu:0) det sker der ikke noget ved, ikke så vidt jeg er informeret

Anmeld

25. marts 2010

sus82

Jeg har også været svimmel, mest når jeg rejste mig fra sengen og når jeg vente mig i sengen. Og da sagde min læge at når det var på den måde jeg var svimmel, kunne det have noget med mit blodtryk at gøre, derfor rådede han mig til at drikke min. 2 liter væske dagligt, og det hjalp.

Anmeld

25. marts 2010

SusanneK

Idag har det ikke været så slemt. Men bliver det værre tror jeg, at jeg vil høre lægen ad inden jeg skal til tjek i uge 9. Mht jern osv.

Var det bare svimmelheden, der var galt. Men jeg får mere kvalme når det er og så føler man sig jo ikke videre frisk. Oven i den normal kvalme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.