I dag sker det :-S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

794 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. marts 2010

Ina33

Ja i dag skulle det ske, det som vi nu har ventet på i flere år....

Min genbo er psykisk syg (skizofren), jeg synes det er frygtelig synd for manden, men han er desværre så syg, at han ikke selv kan se det, og derfor ikke vil modtage hjælp.

Han har stået foran mit vindue og truet med at skyde mig, han råber og skriger af alt og alle, dag og nat!

Egentlig tror jeg ikke han gør os noget, men vi er alligevel bange og utrygge. Vi var i en periode i daglig kontakt med politi, kommune og boligselskab. Han blev opsagt for et år siden!

Han har ikke ville flytte frivilligt, men i dag skulle fogden+flyttemænd altså komme og fjerne ham.

Jeg ved ikke hvor de kører ham hen, men det sidste jeg har hørt er at han skal på et hjem hvor der også bor andre sindslidende. Jeg er lidt spændt på om de får ham med. Og hvad nu hvis han ikke er hjemme når de kommer?

Louise - som ikke rigtig ved om hun skal grine eller græde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

Lady Marion <3

Loppe skriver:

Ja i dag skulle det ske, det som vi nu har ventet på i flere år....

Min genbo er psykisk syg (skizofren), jeg synes det er frygtelig synd for manden, men han er desværre så syg, at han ikke selv kan se det, og derfor ikke vil modtage hjælp.

Han har stået foran mit vindue og truet med at skyde mig, han råber og skriger af alt og alle, dag og nat!

Egentlig tror jeg ikke han gør os noget, men vi er alligevel bange og utrygge. Vi var i en periode i daglig kontakt med politi, kommune og boligselskab. Han blev opsagt for et år siden!

Han har ikke ville flytte frivilligt, men i dag skulle fogden+flyttemænd altså komme og fjerne ham.

Jeg ved ikke hvor de kører ham hen, men det sidste jeg har hørt er at han skal på et hjem hvor der også bor andre sindslidende. Jeg er lidt spændt på om de får ham med. Og hvad nu hvis han ikke er hjemme når de kommer?

Louise - som ikke rigtig ved om hun skal grine eller græde...

Puha ja   Det må være en lidt blandet smag man har i munden . Men han kan jo ikke bo sådan et sted , han skal da et sted hen hvor der er noget opsyn ,, Så mon ikke i bund og grund i har gjort ham en tjeneste ? ? 

Anmeld

24. marts 2010

Bare mig..

Det lyder sørme ikke som en særlig sjov person. Jeg har vildt ondt af sådan nogen mennesker, men omvendt vil jeg sgu heller ikke gå og være nervøs i mit eget hjem, så forstår godt du nu er spændt på om han overhovedet er hjemme..

For at han kommer med dem idag..

Marikka, som er lidt i chok over det skulle tage så lang tid og få sådan en mand fjernet. !

Anmeld

24. marts 2010

Ina33

Muffi . skriver:

Puha ja   Det må være en lidt blandet smag man har i munden . Men han kan jo ikke bo sådan et sted , han skal da et sted hen hvor der er noget opsyn ,, Så mon ikke i bund og grund i har gjort ham en tjeneste ? ? 

Jo jeg bliver også ved med at sige til mig selv, at HVIS han nogensinde kommer væk, så er det til et bedre og mere værdigt liv end det han har nu.

Louise

Anmeld

24. marts 2010

Ina33

marikka skriver:

Det lyder sørme ikke som en særlig sjov person. Jeg har vildt ondt af sådan nogen mennesker, men omvendt vil jeg sgu heller ikke gå og være nervøs i mit eget hjem, så forstår godt du nu er spændt på om han overhovedet er hjemme..

For at han kommer med dem idag..

Marikka, som er lidt i chok over det skulle tage så lang tid og få sådan en mand fjernet. !

Præcis, jeg har også meget meget ondt af ham. Men jeg har egentlig også ondt af mig selv, jeg går i en evig frygt for hvad han kan finde på.

Og ja jeg er ligeså meget i chok over hvor lang tid det her har taget!!!

Louise

Anmeld

24. marts 2010

Ina33

Ja så kom de - men manden er her stadig

De mødte talstærkt op kl.11, politi, låsesmed, flyttemænd osv osv.. De fik med magt manden ud, sat ham i håndjern og ind i den civile patruljevogn. Det var en meget stærk oplevelse som gjorde stort indtryk på mig - jeg vrælede og vrælede.

De rodede rundt i hans lejlighed og i hans skur, de ringede og de snakkede alt imens sad den skizofrene mand i bilen og råbte og skreg, så han overdøvede alt andet.

Kl.13.30 begynder folk at folade stedet, jeg smutter ud for at høre om der er risiko for at han vender tilbage til kvarteret igen - altså om han kommer til et lukket sted, eller om han har fri udgang.

Damen jeg snakker med beklager meget og siger - jamen han kommer ind i sin lejlighed igen med det samme!?!?! HVAD? HVORFOR? Hun må selvfølgelig ikke gå i detaljer med sagen, men kan kun oplyse mig om, at politiet nu vil slippe ham fri, og at de ikke vil gøre mere.

Jeg er rystet!?! Han er nu tilbage i sin lejlighed - og denne oplevelse har da bestemt ikke gjort det nemmere at være ham! Hvad er det for et samfund vi lever i? Al det postyr for ingen verdens nytte? Hvorfor?

Jeg forstår ingenting, men den rare dame forsikrede mig om, at de snarest muligt ville forsøge at fjerne ham igen.... Så må vi jo bare håbe at det lykkedes næste gang - men hvad mon der har gjort at de ikke kunne gennemføre denne her gang?

Louise - som nu er endnu mere utryg!

Anmeld

24. marts 2010

karina1980

Loppe skriver:

Ja så kom de - men manden er her stadig

De mødte talstærkt op kl.11, politi, låsesmed, flyttemænd osv osv.. De fik med magt manden ud, sat ham i håndjern og ind i den civile patruljevogn. Det var en meget stærk oplevelse som gjorde stort indtryk på mig - jeg vrælede og vrælede.

De rodede rundt i hans lejlighed og i hans skur, de ringede og de snakkede alt imens sad den skizofrene mand i bilen og råbte og skreg, så han overdøvede alt andet.

Kl.13.30 begynder folk at folade stedet, jeg smutter ud for at høre om der er risiko for at han vender tilbage til kvarteret igen - altså om han kommer til et lukket sted, eller om han har fri udgang.

Damen jeg snakker med beklager meget og siger - jamen han kommer ind i sin lejlighed igen med det samme!?!?! HVAD? HVORFOR? Hun må selvfølgelig ikke gå i detaljer med sagen, men kan kun oplyse mig om, at politiet nu vil slippe ham fri, og at de ikke vil gøre mere.

Jeg er rystet!?! Han er nu tilbage i sin lejlighed - og denne oplevelse har da bestemt ikke gjort det nemmere at være ham! Hvad er det for et samfund vi lever i? Al det postyr for ingen verdens nytte? Hvorfor?

Jeg forstår ingenting, men den rare dame forsikrede mig om, at de snarest muligt ville forsøge at fjerne ham igen.... Så må vi jo bare håbe at det lykkedes næste gang - men hvad mon der har gjort at de ikke kunne gennemføre denne her gang?

Louise - som nu er endnu mere utryg!

lovgivning

der er så mange ting de skal igennem før de kan og så kan de endda stå og ikke have et sted at køre ham hen pga overbooking på de psykriatiske afd.  og derfor må aflyse alt.

er han til fare for sig selv eller sine omgivelser kan han indlægges under tvang, men så længe han kun truer. ja så vil jeg tror at de vudere det ikke er nok og han først kommer ind at vende når der er plads.

hvilket desværre er rigtig synd for ham, da han desværre kommer længere og længere ind i sin vrangforestilling og det er sikkert dybt smertefuldt for ham

Anmeld

24. marts 2010

oo

hvor er det dog uværdigt for alle parter

Anmeld

24. marts 2010

Bare mig..

WHAT??? Jeg var simpelthen blevet så sur.. Men både på grund af måden manden skulle opleve det hele på, men så sandelig også, at man nu skal være endnu mere bange nu.. -Ville jeg være! For han er da højst sandsynlig skide ked af det og måske sur oveni. Og hvad fører det så til!?

Ja jeg er godt nok rystet over, at det kan ske.. Og UTROLIG uværdigt, at man kan behandle andre mennesker sådan. Han har da helt sikkert bedre af, at være sammen med andre, og nogen mennesker der forstår at håndterer ham, og forstår at være ham!!!

Jeg er endnu mere i chok nu! Og hvor jeg dog har ondt af dig og din familie!

Anmeld

24. marts 2010

Pige2009

Hvor vildt. Lidt tragisk på en eller anden måde også. Men godt I endelig får lidt fred og ro i sjælen.

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.