ondt i halebenet...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.972 visninger
15 svar
0 synes godt om
23. marts 2010

lululupo

Hej puhhh hver gang jeg har siddet lidt eller endnu værre ligget, når jeg så rejser mig gør det ondt i halebenet...... Nogen er har prøvet ligeså??

Christina uge 29

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2010

Ranarupta

Hej puhhh hver gang jeg har siddet lidt eller endnu værre ligget, når jeg så rejser mig gør det ondt i halebenet...... Nogen er har prøvet ligeså??

Christina uge 29

Ikke helt det samme... Men jeg får ondt, som om jeg har siddet på en cykelsadel i aaaalt for mange timer. 

Karina, 27+3

Anmeld

24. marts 2010

lululupo

Ranarupta skriver:

Ikke helt det samme... Men jeg får ondt, som om jeg har siddet på en cykelsadel i aaaalt for mange timer. 

Karina, 27+3

uhhh ja av av kan kun forestille mig hvordan det er at sidde på cykel nu, avvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv!!!! Men mystisk er det. må hellere spørge lægen imorgen......

Anmeld

24. marts 2010

Skouboe

lululupo skriver:

Christina uge 29

Jeg er deltidssygemeldt af den grund.

Hos mig er problemet at jeg har slået halebenet ret voldsomt for efterhånden mange år siden, og både ved sidste graviditet og denne har trykket fra kivmoderen generet mit haleben helt vildt.

Jeg kan hverken stå/gå eller sidde for længe - det eneste der faktisk hjælper er at ligge ned, fordi det letter trykket på halebenet.

Det der virker bedst på mig - og det er altså ikke super godt, men lidt har også ret - er at tage 2 panodil inden sengetid og få ihvertfald 8 timer på langs så min krop får slappet helt af og mit stakkels haleben får lidt fred.

Derudover tager jeg det med ro og sørger for at få en time eller 2 på langs på sofaen i løbet af eftermiddagen.

Anmeld

24. marts 2010

lululupo

Skouboe skriver:

Jeg er deltidssygemeldt af den grund.

Hos mig er problemet at jeg har slået halebenet ret voldsomt for efterhånden mange år siden, og både ved sidste graviditet og denne har trykket fra kivmoderen generet mit haleben helt vildt.

Jeg kan hverken stå/gå eller sidde for længe - det eneste der faktisk hjælper er at ligge ned, fordi det letter trykket på halebenet.

Det der virker bedst på mig - og det er altså ikke super godt, men lidt har også ret - er at tage 2 panodil inden sengetid og få ihvertfald 8 timer på langs så min krop får slappet helt af og mit stakkels haleben får lidt fred.

Derudover tager jeg det med ro og sørger for at få en time eller 2 på langs på sofaen i løbet af eftermiddagen.

avvvv det var ikke sjovt at du har slået halebenet....og mystisk at det kan gøre ondt selvom det er mange år siden.... Jeg har dog aldrig slået mit haleben, og det er næsten værst når jeg ligger ned !!

Anmeld

24. marts 2010

Phoenix

Lyder som bækkensmerter. Jeg får også ondt ved halebenet, men mest ved symfysen dvs foran ved kønsbenet. Smerterne ved halebenet er heldigvis begyndt at aftage efter jeg får akupunktur hos min jordemor  Kunne måske være en ide, hvis du har mulighed for det ?

Anmeld

24. marts 2010

angelmom

Det kan være et tegn på et bækkenløsning, fordi sådan som du og en anden beskriver det, så startet min bækkenløsning da jeg var gravid med min søn for 7 år siden, med at jeg følgte at jeg havde været ude og cykle på en smal sadel..

Min fødels læge sendte mig videre til en fysoteraput som fortalte mig at jeg havde fået en bækkenløsning..

Kan dog lige oplyse at din jordmoder kan sætte dig i forbindelse med noget bækken træning, og du kan købe et bækken bælte til ok penge..

Jeg har lige fået bestilt et nyt et..

Men svømming er super godt kan jeg kun tale af erfaring, jeg skal have købet mig et klippe kort igen til svømmehallen så jeg kan komme ned og svømme 2-3 gange om ugen..Du skal bare holde dit bækken så meget i gang som muligt, ellers kan jeg berette om at din fødelse kan være dobbelt så smerte fyldt end du kan forstille dig!! men husk osse at drikke 1½ liter mere postevand om dagen endu du normalt vil gøre..

Anmeld

24. marts 2010

Ranarupta

lululupo skriver:

uhhh ja av av kan kun forestille mig hvordan det er at sidde på cykel nu, avvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv!!!! Men mystisk er det. må hellere spørge lægen imorgen......

Jeg har snakket med min læge om mine ømme led og sadel-følelsen. Men det skulle være helt normalt, da leddene vist skulle blive løsere under en graviditet...

Anmeld

24. marts 2010

Snuffler25

Ja jeg har været øm i halebenet siden uge 25 ca vil jeg tro hehe. Det er meget normalt, de jeg kender som er gravide - mærker også større ømhed i halebenet. Det er har noget med livmoderens form og belastning at gøre.

Mht. at have ondt som om man har cyklet - så kan jeg også nikke genkendende til dette. Det er ondt i skambenet, eller symfysen som en også skriver. Det er også helt normalt, fordi det belastes af livmoder/baby og tilbehør hehe. Alle led bliver desuden mere og mere bløde - især til sidst, som forberedelse til fødsel.

Snak selvfølgelig med din jordemoder om det, men vær ikke bange for det! Jeg har ondt i både haleben og skamben og et led som sidder mellem bækken og hofte - og har stadig ikke konstateret bækkenløsning Der skal en del mere til - så ville ikke være bange hvis jeg var dig Der SKAL jo være nogle gener ved at være gravid - det er jo en stor belastning for kroppen.

Held og lykke
Mette 37+3

Anmeld

24. marts 2010

lululupo

Nightingale skriver:

Lyder som bækkensmerter. Jeg får også ondt ved halebenet, men mest ved symfysen dvs foran ved kønsbenet. Smerterne ved halebenet er heldigvis begyndt at aftage efter jeg får akupunktur hos min jordemor  Kunne måske være en ide, hvis du har mulighed for det ?

åhhh nej det håber jeg ikke!!!! Hvor putter de der nåle i, uhhh hader nåle men skønt at det virker på dig, kan kun forestille mig hvor ondt du ellers måtte have det!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.