Puh vil helst slippe!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2010

Ranarupta

Jeg har fået at vide, at overmunden er den mindst smertefulde del. 
Og det har jeg også erfaret.
Jeg har fået fjernet 2 i undermunden og 1 i overmunden.

Jeg måtte ikke spise mad med små korn, ris, popcorn osv. Og det måtte ikke være for varmt eller for koldt...

Det er efterhånden så længe siden, at jeg ikke helt kan huske, om der var mere...

Håber, at du heler fint!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2010

Mathilde

Line&Liam skriver:

Åååårh! Føler SÅ meget med dig!! Skal selv have opereret alle 4 ud, og har skulle det nogle år efterhånden...

Men bilen kan simpelthen ikke køre derhen

Haha den undskyldning kan jeg vist ikke bruge det tager kun 5-10 min at gå derhen!

Men pyhh alle 4 

Anmeld

23. marts 2010

Mathilde

Moar'en skriver:

Jeg har fået fjernet alle 4 men kan desværre ikke huske havd for nogen der gjorde ondt. De først 2 gjorde rigtig ondt, men jeg kunne spise ret hurtigt efter (mener det var undermunden). De 2 næste havde jeg faktisk ikke ondt i. mener de siger det gør mest ondt hvis de er nød til at sy bagefter. Men det er meget forskelligt, min veninde havde slet ikke ondt. Håber ikke du får ondt

Det håber jeg heller ikke tak for svar.

Anmeld

23. marts 2010

L-Mortil3

Mathilde skriver:

Haha den undskyldning kan jeg vist ikke bruge det tager kun 5-10 min at gå derhen!

Men pyhh alle 4 

Tror også jeg kan gå derhen, men benene vil ikke...

Ja de æder løs af de andre kindtænder forde de gror sidelæns i kæben... SUK...

Total tandlæge skræk, så de får lov at sidde til hovedet er dobbelt så stort, som med de andre tænder... GYS!

Håber det går godt med dig, jeg havde aldrig turde

Anmeld

23. marts 2010

Mathilde

Tutter skriver:

Den første jeg fik fjernet var i undermunden, som de skulle operere ud, der måtte jeg kun spise blød eller flydende kost i 2 dage.. Og ikke komme i nærheden med tandbørsten.. Nummer 2 var i overmunden som blev hevet ud, og der skulle jeg spise blød eller flydende kost den første aften og helst ikke for varmt! Jeg havde en del ondt de første par dage, men tror det kommer an på hvor stor ens smertetærskel er..

Knus Beck - Som også snart skal have revet de 2 sidste ud!

Ja smertetærskel har nok lidt at sige... og hvordan det hele lige forløber..

Meen mon ikke de bare smutter lige ud (prøver slet ikke at lyve for mig selv)

Anmeld

23. marts 2010

Tullebobs

Mathilde skriver:

Ja de lovede også at jeg ville få noget smertestillende med hjem... Så er spørgsmålet bare om jeg må tage dem når jeg ammer, men det må de jo kunne svare på

Nå ja der kan selvfølgelig være noget der...

Ellers kan du da ringe til lægen imorgen tidlig og spørge om, hvad du må få og ikke få. Noget må man kunne få, der er jo nogen der får smertestillende efter fødsel/KS fx...

Knus fra Trine

Anmeld

23. marts 2010

MariaJ

Jeg har også fået fjernet to i overmunden, og synes ikke det var så slemt. Til den første var jeg ved at dø af skræk og måtte have min kæreste med til at holde mig i hånden, men det var slet ikke slemt, og gjorde ikke ondt når man er bedøvet ordentligt. Jeg husker ikke helt hvordan det var bagefter. Jeg tror jeg fik noget smertestillende og spiste forsigtigt den første dags tid, men det var ikke noget der plagede mig specielt meget. Ved den anden var jeg ikke nær så bange, blev igen bedøvet ordentligt og det var hurtigt overstået. Jeg tror jeg var mest overrasket over at det faktisk ikke skal gøre ondt at få trukket en tand ud.

for at det går fint og nemt i morgen.

Maria

Anmeld

23. marts 2010

Mathilde

LotteGabriella skriver:

Hey sweetie

Jeg har selv fået udopereret en visdomstand, da den lå forkert og jeg havde ondt, men fik med det samme antibiotika for at forebygge at der gik betændelse i for at lindre smerten kan du tygge sammen om en kamillethepose gennemvædet i  kogt vand der har stuetemperatur

pøj pøj

kram

Hej smukke

Okay.... Tak for tippet. Det vil jeg da prøve hvis det bliver nødvendigt!

Anmeld

23. marts 2010

Mathilde

MariaJ skriver:

Jeg har også fået fjernet to i overmunden, og synes ikke det var så slemt. Til den første var jeg ved at dø af skræk og måtte have min kæreste med til at holde mig i hånden, men det var slet ikke slemt, og gjorde ikke ondt når man er bedøvet ordentligt. Jeg husker ikke helt hvordan det var bagefter. Jeg tror jeg fik noget smertestillende og spiste forsigtigt den første dags tid, men det var ikke noget der plagede mig specielt meget. Ved den anden var jeg ikke nær så bange, blev igen bedøvet ordentligt og det var hurtigt overstået. Jeg tror jeg var mest overrasket over at det faktisk ikke skal gøre ondt at få trukket en tand ud.

for at det går fint og nemt i morgen.

Maria

Okay, håber jeg får en lige så "god" oplevelse med det som dig. Jeg skal så have taget dem begge imorgen, men så er det jo overstået

Anmeld

23. marts 2010

Mathilde

Sisley skriver:

Det er meget forskelligt hvordan man har det bagefter, men du skal regne med, at du har ondt og det bløder. Formentlig kan du sagtens spise normalt ret hurtigt efter så længe du ikke tygger med "kraterne". Det er ikke rart, men heller ikke så slemt som mange siger.

Tak for svar ja satser på at det ikke bliver for slemt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.