Puh vil helst slippe!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

979 visninger
20 svar
0 synes godt om
23. marts 2010

Mathilde

Men den går ikke... Imorgen skal jeg have trukket to visdomstænder ud i overmunden

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal forvente? Hvad med bagefter...kan jeg spise eller skal jeg regne med at leve af youghurt de næste dage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2010

Sisley

Det er meget forskelligt hvordan man har det bagefter, men du skal regne med, at du har ondt og det bløder. Formentlig kan du sagtens spise normalt ret hurtigt efter så længe du ikke tygger med "kraterne". Det er ikke rart, men heller ikke så slemt som mange siger.

Anmeld

23. marts 2010

Moar'en

Jeg har fået fjernet alle 4 men kan desværre ikke huske havd for nogen der gjorde ondt. De først 2 gjorde rigtig ondt, men jeg kunne spise ret hurtigt efter (mener det var undermunden). De 2 næste havde jeg faktisk ikke ondt i. mener de siger det gør mest ondt hvis de er nød til at sy bagefter. Men det er meget forskelligt, min veninde havde slet ikke ondt. Håber ikke du får ondt

Anmeld

23. marts 2010

Becks

Den første jeg fik fjernet var i undermunden, som de skulle operere ud, der måtte jeg kun spise blød eller flydende kost i 2 dage.. Og ikke komme i nærheden med tandbørsten.. Nummer 2 var i overmunden som blev hevet ud, og der skulle jeg spise blød eller flydende kost den første aften og helst ikke for varmt! Jeg havde en del ondt de første par dage, men tror det kommer an på hvor stor ens smertetærskel er..

Knus Beck - Som også snart skal have revet de 2 sidste ud!

Anmeld

23. marts 2010

LotteGabriella

Mathilde skriver:

Men den går ikke... Imorgen skal jeg have trukket to visdomstænder ud i overmunden

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal forvente? Hvad med bagefter...kan jeg spise eller skal jeg regne med at leve af youghurt de næste dage?

Hey sweetie

Jeg har selv fået udopereret en visdomstand, da den lå forkert og jeg havde ondt, men fik med det samme antibiotika for at forebygge at der gik betændelse i for at lindre smerten kan du tygge sammen om en kamillethepose gennemvædet i  kogt vand der har stuetemperatur

pøj pøj

kram

Anmeld

23. marts 2010

Tullebobs

Hejsa

Da jeg fik min fjernet, fik jeg smertestillende piller med hjem fra tandlægen, og de hjalp gevaldigt ( det var noget Ibuprofen - det som er i Ipren bare stærkere). Så spørg da efter det...

Kan faktisk ikke helt huske, hvordan det var med at spise, men jeg ville da sørge for at have noget flydende mad i huset.

Pøj pøj fra Trine 

Anmeld

23. marts 2010

NoName

I overmunden er ikke så slem, efter min mening.

Så pøj pøj med det.

Og husk at ikke 2 er ens og reagerer forskelligt på sådan noget. Nøjagtig ligesom en graviditet, der er jo heller ikke 2 kvinder der reageret ens på dem.

Men et får du med på vejen alligevel.

NoName - med 4 fjernede visdomstænder (det er min undskyldning, hvad er din??? he he)

Anmeld

23. marts 2010

L-Mortil3

Åååårh! Føler SÅ meget med dig!! Skal selv have opereret alle 4 ud, og har skulle det nogle år efterhånden...

Men bilen kan simpelthen ikke køre derhen

Anmeld

23. marts 2010

TbCp

Jeg har fået fjernet begge de øverste visdomstænder. Det var jo ikke ligefrem behageligt, men det meste foregik vist alligevel oppe i mit hoved
Jeg fik sat sådan noget vat i, til blødningen stoppede, der gik dog ikke ret længe. Jeg havde ikke ondt efterfølgende.

De blev begge fjernet fordi der var kommet hul i og jeg havde en forfærdelig tandpine, så det var bare en befrielse da de var ude!

Det eneste trælse var at jeg spiste ris og der er jo et stort hul hvor tanden har siddet, så der kom der et riskorn i ....mega træls!

Anmeld

23. marts 2010

Mathilde

Tullebobs skriver:

Hejsa

Da jeg fik min fjernet, fik jeg smertestillende piller med hjem fra tandlægen, og de hjalp gevaldigt ( det var noget Ibuprofen - det som er i Ipren bare stærkere). Så spørg da efter det...

Kan faktisk ikke helt huske, hvordan det var med at spise, men jeg ville da sørge for at have noget flydende mad i huset.

Pøj pøj fra Trine 

Ja de lovede også at jeg ville få noget smertestillende med hjem... Så er spørgsmålet bare om jeg må tage dem når jeg ammer, men det må de jo kunne svare på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.