trænger til aflastning ;-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.493 visninger
22 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. marts 2010

Anonym trådstarter

Jeg opretter tråden som anonym, og nogle af  jer vil nok sagtens kunne gætte hvem jeg er, men ønsker altså ikke alle ved hvem jeg er.

Nå men jeg sidder her og efterhånden ved at være godt og grundig brændt ud. Jeg er nyskilt og skilsmissen er hård, da min eks bestemt ikke er let at samarbejde med. Jeg har vores fællesbarn fuldtids, han har aldrig samvær.  Jeg trænger så meget til noget tid for mig nu, og har ingen til at kunne tage lidt over. Mit liv har i lang tid været ret hårdt, og jeg har egentlig haft det ok til nu, men jeg er simpelthen fuldstændig tappet for energi, og mangler simpelthen lidt space lige nu. Men hvad pokker gør jeg?

Jeg havde overvejet at søge noget aflastning ved kommunen, men åhhh synes bare heller ikke lige det er optimalt. Mine venner og familie bor ret langt herfra, og min mor ønsker ikke at aflaste mig, ikke frivilligt da.

Nogle ideer, måske det hjælper bare at have skrevet dette, det håber jeg, men uanset hvad er situationen ikke holdbar i længden, for har brug for tid for mig også.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

Honningblomst

Anonym skriver:

Jeg opretter tråden som anonym, og nogle af  jer vil nok sagtens kunne gætte hvem jeg er, men ønsker altså ikke alle ved hvem jeg er.

Nå men jeg sidder her og efterhånden ved at være godt og grundig brændt ud. Jeg er nyskilt og skilsmissen er hård, da min eks bestemt ikke er let at samarbejde med. Jeg har vores fællesbarn fuldtids, han har aldrig samvær.  Jeg trænger så meget til noget tid for mig nu, og har ingen til at kunne tage lidt over. Mit liv har i lang tid været ret hårdt, og jeg har egentlig haft det ok til nu, men jeg er simpelthen fuldstændig tappet for energi, og mangler simpelthen lidt space lige nu. Men hvad pokker gør jeg?

Jeg havde overvejet at søge noget aflastning ved kommunen, men åhhh synes bare heller ikke lige det er optimalt. Mine venner og familie bor ret langt herfra, og min mor ønsker ikke at aflaste mig, ikke frivilligt da.

Nogle ideer, måske det hjælper bare at have skrevet dette, det håber jeg, men uanset hvad er situationen ikke holdbar i længden, for har brug for tid for mig også.....

Åh, søde dig...kan så godt forstå dig, det er hårdt at have barn fuldtid og med alt det som du også har og har haft.

Jeg synes det er svært med sådan noget aflastning, der er jo både skidt og godt af den slags, men du kommer jo til at møde dem og sige god for dem.. så jeg tror nu nok jeg ville kontakte kommunen og høre om de kan hjælpe...kender du nogen der evt kunne være egnet kan de også søge om at blive det for din datter og få penge gennem kommunen, hvis de godkendes.. boede du her ved mig, så kunne dit barn komme her og lege med mine børn nogle weekender..synd du er helt alene om det.

STORT kram..

Anmeld

21. marts 2010

mullesmith2

Anonym skriver:

Syntes helt sikkert du skal få dit barn i en aflastningsfamilie hveranden weekend, eller bare hver 3. weekend! Det er der skam ikke noget galt i når du er alene om det. Jeg syntes bare det er godt man selv kan se man har brug for den tid alene også. Så er det også dejligt at have noget at se frem til når du har friweekend, og det kan være du finder i sammarbejde med kommunen en skøn aflastningsfamilie der har børn i samme alder som dit barn kan glæde sig til at lege med hver gang. Det er jo også en slags pusterum for dit barn hvis han/hun også kan få nok af dig nogen gange. Alt i alt syntes jeg det er en rigtig god ide med aflastningsfamilie. Mig og min kæreste er selv aflastningsfamilie for en dreng på 8år hveranden weekend og vi nyder det.

Anmeld

21. marts 2010

Anonym

Kunne du evt. betale en barnepige? En studerende?? Passede engang en pige. Fik 100 kr. i timen de to første timer og derefter fik jeg 50 kr. i timen....

Ved godt det måske ikke er muligt for dig... Men det var bare et forslag

se evt. her

http://fådetgjort.dk/

Du synes måske mit indlæg virker koldt, men det er bestemt ikke ment sådan! Føler virkelig med dig.

Er dit barn gammelt nok til at kunne komme hjem til nogle legekammerater?

Anmeld

21. marts 2010

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Hej Ano,

Uha hvor det gør mig ondt, at høre at du ikke har noget bagland, der bare engang imellem kan tage dit barn. :(

Dit barn og din mor, har de ikke et godt forhold, siden din mor ikke vil til træde til???

-For hvis ikke, så tænker jeg jo straks på reservebedsteforældre måske kunne være en løsning. Både så du får en puster, men sandlig også for dit barn skyld. -Så dit barn får et forhold til den ældre genereation og hvad der tilhøre af de forskellige slags oplevelser og hygge :)

-Jeg bor i Aalborg, hvis du bor her i nærheden, vil jeg med glæde tage mod dit barn (-og dig:)

Mange store knus til dig.

Anmeld

21. marts 2010

Anonym trådstarter

mullesmith2 skriver:

Syntes helt sikkert du skal få dit barn i en aflastningsfamilie hveranden weekend, eller bare hver 3. weekend! Det er der skam ikke noget galt i når du er alene om det. Jeg syntes bare det er godt man selv kan se man har brug for den tid alene også. Så er det også dejligt at have noget at se frem til når du har friweekend, og det kan være du finder i sammarbejde med kommunen en skøn aflastningsfamilie der har børn i samme alder som dit barn kan glæde sig til at lege med hver gang. Det er jo også en slags pusterum for dit barn hvis han/hun også kan få nok af dig nogen gange. Alt i alt syntes jeg det er en rigtig god ide med aflastningsfamilie. Mig og min kæreste er selv aflastningsfamilie for en dreng på 8år hveranden weekend og vi nyder det.

Men bliver "man" ikke stemplet som en dårlig forældre, når man har kommunen ind over ens liv?? Hmm det ved du jo selvfølgelig ikke, men er bare så bange for at jeg ville kunne risikere at jeg ikke havde mit barn. Jeg ser bestemt ikke mig selv som en dårlig forældre, men er simpelthen total slidt ned lige pt

Jeg har et ældre barn, der engang i mellem kan tage den yngste, men må nok indrømme at det simpelthen ikke er nok at få 30 minutter i sol en sjælden gang i mellem. 

Anmeld

21. marts 2010

Anonym

Jeg svarer lige anonymt pga min søster, som indlægget drejer sig om

Min søster har en søn på 12 år, hun er sammen med sin kæreste på 11 år nu (Han er ikke faren til min nevø)

Min søster søgte en aflastningsfamilie igennem kommunen, selvom de er 2 derhjemme til min nevø.. Min nevø har nogle psykiske problemer pga hans bio far (som han ikke ser) Han har fået den sødeste familie han kommer hos hver 2 weekend og 1-2 uger i sommerferien.. De bor ret langt væk fra min søster, men de kommer og henter ham hver fredag (om sommeren på motocykel

De har selv børn, de er bare nogle år ældre end ham. Men han nyder det simpelthen når han er der, han oplever SÅ meget og elsker dem virkelig.. Jeg synes du skal søge kommunen om én, men fortvivl ikke hvis der er meget lang ventetid, kan der nemlig være i nogle kommuner.. Er sikker på din datter vil nyde det, når hun rigtig lærer dem og kende, og hun vil få en frisk og glad mor når hun kommer hjem igen.. Så go for it søde ano..

Og til sidst: Et stort kram til dig!

Ja, der kom så lige en masse billeder med af en eller anden besynderlig årsag! Men de er slettet igen haha

Anmeld

21. marts 2010

Anonym trådstarter

malucca09 skriver:

Hej Ano,

Uha hvor det gør mig ondt, at høre at du ikke har noget bagland, der bare engang imellem kan tage dit barn. :(

Dit barn og din mor, har de ikke et godt forhold, siden din mor ikke vil til træde til???

-For hvis ikke, så tænker jeg jo straks på reservebedsteforældre måske kunne være en løsning. Både så du får en puster, men sandlig også for dit barn skyld. -Så dit barn får et forhold til den ældre genereation og hvad der tilhøre af de forskellige slags oplevelser og hygge :)

-Jeg bor i Aalborg, hvis du bor her i nærheden, vil jeg med glæde tage mod dit barn (-og dig:)

Mange store knus til dig.

Min mor har desværre "nok" i sig selv, hun kontakter mig/os ikke og har været her på et kort besøg 1 gang i løbet af det sidste halve år. En gang var vi rigtig tætte, men hun har fundet sig en kæreste og det er åbenbart det vigtigste nu.

Jeg havde også overvejet reserve-bedsteforældre, men må nok indrømme at jeg er hundeangst for at det er mennesker med et forkert motiv bag, for hvordan finder man de rigtige til at kunne være der for mit barn.

Anmeld

21. marts 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kunne du evt. betale en barnepige? En studerende?? Passede engang en pige. Fik 100 kr. i timen de to første timer og derefter fik jeg 50 kr. i timen....

Ved godt det måske ikke er muligt for dig... Men det var bare et forslag

se evt. her

http://fådetgjort.dk/

Du synes måske mit indlæg virker koldt, men det er bestemt ikke ment sådan! Føler virkelig med dig.

Er dit barn gammelt nok til at kunne komme hjem til nogle legekammerater?

Dit svar virker nu ikke koldt. Jeg tror desværre ikke at det er "nok" med en der lige kom og tog mit barn en times tid, jeg har simpelthen brug for lidt luft ovenpå alt det der er sket.

Jeg har brug for at savne mit barn, hvis du forstår? Vi har alle været hårdt presset i lang tid, og det betyder også at vi alle har brug for luft.

Anmeld

21. marts 2010

FruEllingsen

pu ha, det lyder godt nok som en hård situation at stå i.

Føler virkelig med dig, og kan godt forstå at du har brug for et pusterum, til at få samlet nye kræfter i.

Jeg synes helt klart at aflastningsfamilie kunne være en god ide, men hvis du ikke er så vild med at få kommunen ind over, er der jo også reservebedsteforældre som en ide. Dette kunne jo især være dejligt for dine børn hvis de i forvejen ikke har så meget kontakt til din mor (hvilket det ikke lyder til) ¨

Håber snart du finder en god løsning, som du føler dig tryg ved, så du kan få et velfortjent pusterum

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.