Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Var ikke selv i tvivl om at vi valgte DP. Nu skulle man dengang skrives op senest 8 uger efter fødslen, sådet var svært at vurdere om barnet var stille eller mere en vildbasse, der ville trives i VS.
Caroline viste sig så at være et barn med stort behov for trygge rammer og ro til at udvikle sig- og selvom nogen siger at normeringen er bedre i VS, passer det ikke her i byen. Der erfærre børn i DP end pr. ansat i VS, så DP var det rette valg. Hun havde det ikke godt i store forsamlinger og var mere end 1 år om at begynde at kunne lide at gå i legestue, hvor der jo er flere børn end en alm. dag hos DP.
Oveni at vi valgte det rette ift. Carolines sind, viste det sig også at vi fik verdens bedste DP. Hun havde arbejdet i VS, men brød sig ikke om miljøet, da hun synes det er mekanisk og samlebåndsagtigt, og hun altid havde en følelse af, ikke at kunne yde den optimale omsorg for børnene. Hun havde en søn der var ½ år ældre end C, men han var i sin egen DP. Hun er et par år ældre end jeg, så stadig ung. Og hun knuselsker sine DP-børn - og det er gengældt. Hun er meget fysisk aktiv med børnene, men samtidig utrolig kreativ, laver ofte brød og mad med dem, stimulerer dem helt fantastisk i deres udvikling osv. Hun har endnu ikke selv været syg, og haft barnets 1. sygedag én gang i de to år vi efterhånden har været der. Jeg kan blive ved! Jeg er ikke i tvivl om at lillebror skal samme sted hen, hvis det er muligt. Da jeg for lidt tid siden havde rigtig mange smerter pga. symfuseløsning kom hun lige forbi med C på vej hjem fra legestuen (på cykel), så jeg slap for at gå derop og hjem igen - det er da fantastisk!
Selv gæstedagplejen har fungeret næsten optimalt. Vi har kun haft 2 forskellige. Vi har en fast, som vi holder ligeså meget af, og da hun pga. en fejl ved dp-kontoret alligevel ikke havde plads til C under et langt kursusforløb, sørgede gæste-dp og vores egen DP i fællesskab for, at C kom samme sted hen, som hendes lille bedste-veninde hos den faste DP - dette resulterede i et rigtig godt og trygt forløb for både C og os som forældre, og vi fik en gæste-dp mere, som vi holder rigtig meget af.
Sikke en omgang - men er så glad for hende, så kunne blive ved i timevis
Anmeld