hvorfor vil du gerne have dit barn i dagpleje??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Var ikke selv i tvivl om at vi valgte DP. Nu skulle man dengang skrives op senest 8 uger efter fødslen, sådet var svært at vurdere om barnet var stille eller mere en vildbasse, der ville trives i VS.

Caroline viste sig så at være et barn med stort behov for trygge rammer og ro til at udvikle sig- og selvom nogen siger at normeringen er bedre i VS, passer det ikke her i byen. Der erfærre børn i DP end pr. ansat i VS, så DP var det rette valg. Hun havde det ikke godt i store forsamlinger og var mere end 1 år om at begynde at kunne lide at gå i legestue, hvor der jo er flere børn end en alm. dag hos DP.

Oveni at vi valgte det rette ift. Carolines sind, viste det sig også at vi fik verdens bedste DP. Hun havde arbejdet i VS, men brød sig ikke om miljøet, da hun synes det er mekanisk og samlebåndsagtigt, og hun altid havde en følelse af, ikke at kunne yde den optimale omsorg for børnene. Hun havde en søn der var ½ år ældre end C, men han var i sin egen DP. Hun er et par år ældre end jeg, så stadig ung. Og hun knuselsker sine DP-børn - og det er gengældt. Hun er meget fysisk aktiv med børnene, men samtidig utrolig kreativ, laver ofte brød og mad med dem, stimulerer dem helt fantastisk i deres udvikling osv. Hun har endnu ikke selv været syg, og haft barnets 1. sygedag én gang i de to år vi efterhånden har været der. Jeg kan blive ved! Jeg er ikke i tvivl om at lillebror skal samme sted hen, hvis det er muligt. Da jeg for lidt tid siden havde rigtig mange smerter pga. symfuseløsning kom hun lige forbi med C på vej hjem fra legestuen (på cykel), så jeg slap for at gå derop og hjem igen - det er da fantastisk!

Selv gæstedagplejen har fungeret næsten optimalt. Vi har kun haft 2 forskellige. Vi har en fast, som vi holder ligeså meget af, og da hun pga. en fejl ved dp-kontoret alligevel ikke havde plads til C under et langt kursusforløb, sørgede gæste-dp og vores egen DP i fællesskab for, at C kom samme sted hen, som hendes lille bedste-veninde hos den faste DP - dette resulterede i et rigtig godt og trygt forløb for både C og os som forældre, og vi fik en gæste-dp mere, som vi holder rigtig meget af.

Sikke en omgang - men er så glad for hende, så kunne blive ved i timevis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Chritinap skriver:

Jeg for helt tårer i øjnene. hvor pokker bor i?

Jeg er også til dp, men måtte for godt og vel en mdr. siden tage min datter ud, hun trives ikke. I morgen for vi svar på ny, men hold op hvor er jeg nervøs. Vil ønske at jeg om noget tid, kan skrive en 'historie' som din.

Knus fra en meget misundelig og knust mor

må indrømme jeg havde lidt svært ved hende i start, for hvordan kunne jeg til intromøde på 2 timer bedømme om hun var den rigtige? Jeg mente jeg ihvertfald skulle have 300 timer mindst.

Vi bor i Fredericia og har dog valgt dp plads i en lille landsby, da vi søger efter hus derude - mit arbejde ligger også derude, så vi kan spare en bil væk...

Men frederic elsked hende fra dag 1. Havde sat en mdr af til at få ham indkørt, da alle sagde han ville få det svært - fordi han aldrig er passet før. Men han var der selv nogle timer 1 dag, sov til middag derude dagen efter og ja det kører stadig derud.

Han har aldrig grædt ved afl endnu og er kun utilfreds når han skal hjem. De er en ren drengebande - vildt herlig.

Jeg må ikke når han står op spørge om han skal ud til joan, for så nægter han morgenmad - låser selv entre døren op - tager hans dp taske og er på vej ned af trapperne.

Han vokser stadig på alle punkter og dem der ser billeder af ham kan se han udstråler selvtillid og altid glad. Han var ikke hurtig til at gå mm, men nu danser han - hopper på et ben - god balance og meget fremme sprogligt. Idag sad han og læste i gamle vmax bade og sagde; se mor, fee bil. Næste side var det; se - mange flere fee bil. Næste igen; en fee bil mere..

Kan godt forstå du har taget hende ud, når hun ikke trives. Håber I må finde en herlig og kærlig en også...

Anmeld

24. marts 2010

Pia

Min ældste datter var meget gennert og var slet ikke god til mange mennesker da hun var lille..
Så jeg syntes slet ikke vs var en mulighed med hende..
Og vi fik så den sødste dp til hende..
En der forstod vores Lærke pige og en der var super god til og takle hende..
Til Louise når hun skal staret i dp om nogle måneder skal vi have en anden, men det er fordi vi denne gang gerne vil have en i den by vi bor i..
Hende vi har ønsket har jeg fået varmt anbefalet af en fra min tidliger mg, så jeg er slet ikke i tvivl om at det blir en kanon dp vi får der, selvom jeg endnu ikke har mødt hende...

JEg havde selv en dagpleje mor der gik hjemme ved os da vi var børn, fordi mine forældre var selvstændige og jeg husker kun en dagpleje mor som noget rigtig skønt..

Og da Lærke starede i børnehave var vi også super heldig og få en super god brnehave..
Så jeg kan bestem ikke klage..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.