hvorfor vil du gerne have dit barn i dagpleje??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

829 visninger
12 svar
0 synes godt om
21. marts 2010

finkedinke

Nu må vi da lige have denne debat også.

Før jeg blev dagplejer selv var mit ældste barn i dagpleje. Desværre var vi uheldige med den første dagplejer men der var ingen problemer i at flytte hende ti len anden som vi var meget glade for.

Vi valgte dagplejen fordi jeg selv har været i dagpleje og har gode minder derfra, og den dag i dag har jeg kontakt med min egen dagplejer. Jeg kan godt lide at det er EN voksen hele dagen igennem. Hvis mit barn har slået sig er det den samme voksen der trøster hende hver gang, og det er den samme voksen der skal fortælle mig om episoden om eftermiddagen.
Hos dagplejeren er der hjemlige forhold og dagplejerens egne ældre børn og katte var en del af dagplejen som min datter satte stor pris på.

Hvad er jeres historier?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

Honningblomst

Jeg troede det var bedre og mere trygt end vuggestue og i forhold til hvordan min søn var.

Til de to andre havde jeg intet valg, men de havde den bedste dagplejer, som stoppede fordi systemet kørte hende ned. Hun var fantastisk, men kan godt forstå hun ikke følte hun kunne gøre det godt nok for børnene. Hun valgte så at læse til pædagog..

Knus Eva..

Anmeld

21. marts 2010

TbCp

Jeg var selv dagplejer da jeg blev gravid med Liva og var rimelig sikker på at hun også skulle i dagpleje. Da hun så blev født 5 uger for tidligt var jeg slet ikke i tvivl.
Det var jo ikke til at vide om hun ville have nogle følger af den for tidlige fødsel, så jeg syntes, at hvis det var tilfældet, at en lille gruppe ville være det bedste for Liva.

Vi har fået en fantastisk dagplejer, Liva elsker at være der, dagplejeren er stadig glad for sit job efter 15 år, har endnu ikke oplevet at hun var syg. De gange Liva skal i gæstedagpleje er det næsten altid det samme sted hun kommer hen og her er hun også helt vild med at være.

Jeg har kun positivt at sige om dagpleje

Anmeld

21. marts 2010

Vidunderligeunger

nu har jeg ikke børn endnu, men jeg vælger DP fordi vi har een vuggestue i min by og den er fyldt med indvandrere. Det er måske racistisk og snobbet, men med det sprog (dårlig udtale) de har, i hvert fald herovre, så skal min datter IKKE i VS. 

jeg var selv meget glad for min dagplejemor, og jeg snakker stadig med både hende og hendes børn plus en jævnaldrende pige jeg gik der med. Måske det bare er mig, men herude vest på, der er det lidt mere "hyggeligt" og samfundet har nok ik rigtig fundet ud af der er andre muligheder end DP, Incl mig selv ting kommer lidt langsommere herud.. og gud ske tak og lov for det! 

Anmeld

21. marts 2010

Lone Jakobsen

mine børn har alle været i dagpleje.....og Rasmus skal selvfølgelig også. jeg synes det er en dejlig stille måde for børn at vænne sig til at være hjemmefra på. det er mere personligt, mere roligt, og jeg synes der er mere tid til at hygge om børnene på den måde. jeg har selv søgt ind som dagplejer netop fordi jeg ønsker at der fortsat skal være små børn i min hverdag. så jeg er stor fortaler for dagplejen.

Anmeld

21. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Det har slet ikke været i vores tanker han skulle vs.

Af de grunde at vi syntes der er alt for mange børn, for megen støj og for meget sygdom.. Vores stor fætter på 2 går i vs og nu er hans lillesøster også startet der, de er konstant syge..

Frederic er en trygheds narkoman og hadder store forsamlinger og meget larm. Så vi var slet ikke i tvivl. Elsker hendes væremåde og den måde hun omfavner hvert barn. At hun har tid og overblik.

Vi har fået den bedste dp mor, hun er godt oppe i årene og elsker sine dp børn. Hendes hjem oser af kærlighed og hjemmebag. Hun bager grønsagstærter, rugbrød, grov boller, suppe osv.

Dejlig at afl ham hver morgen og der bare dufter af mad... De er ude hver dag og nu hvor vejret er godt er det 2 gange om dagen.

De mødes flere gange om ugen og de går til gymnastik hver onsdag, sammen med hende.

Anmeld

21. marts 2010

Kvindemin

Frederic's moar skriver:

Det har slet ikke været i vores tanker han skulle vs.

Af de grunde at vi syntes der er alt for mange børn, for megen støj og for meget sygdom.. Vores stor fætter på 2 går i vs og nu er hans lillesøster også startet der, de er konstant syge..

Frederic er en trygheds narkoman og hadder store forsamlinger og meget larm. Så vi var slet ikke i tvivl. Elsker hendes væremåde og den måde hun omfavner hvert barn. At hun har tid og overblik.

Vi har fået den bedste dp mor, hun er godt oppe i årene og elsker sine dp børn. Hendes hjem oser af kærlighed og hjemmebag. Hun bager grønsagstærter, rugbrød, grov boller, suppe osv.

Dejlig at afl ham hver morgen og der bare dufter af mad... De er ude hver dag og nu hvor vejret er godt er det 2 gange om dagen.

De mødes flere gange om ugen og de går til gymnastik hver onsdag, sammen med hende.

Jeg for helt tårer i øjnene. hvor pokker bor i?

Jeg er også til dp, men måtte for godt og vel en mdr. siden tage min datter ud, hun trives ikke. I morgen for vi svar på ny, men hold op hvor er jeg nervøs. Vil ønske at jeg om noget tid, kan skrive en 'historie' som din.

Knus fra en meget misundelig og knust mor

Anmeld

21. marts 2010

LinLin

Jeg havde faktisk ønsket vuggestue, men det var i dagplejen vi fik plads - og gudskelov for det! David havde den mest fantastiske dagplejemor! Hun havde været det i 27 år og man kunne bare mærke på hende at hun kunne lide at være. Ikke et eller andet praktisk med at så kunne hun passe sit eget barn...

De kom ud HVER dag - enten på gåtur eller i hendes have. De gik i legestue hver anden tirsdag og havde sang hver torsdag med nabokonen, som også var dagplejer. Hun var syg to gange imens David gik der (dvs på 2 år!) og selvom hun tilsidst måtte stoppe pga problemer med håndleddene, valgte hun lige at fortsætte til David skulle i bhv - dvs to-tre mdr ekstra! Der var virkelig god kemi - hvilket jo absolut er et must i en dagpleje - og vi tudede begge to den dag, David skulle stoppe hos hende.

Jeg tror David ville have klaret sig lige så godt i en vuggestue - han er ikke stille og kan sagtens klare mange mennesker, men det ville aldrig have været det samme - ikke lige så personligt. Fantastisk kvinde, hende Lissi

Anmeld

21. marts 2010

NinaNymannMadsen

vi valgte dagpleje da jeg bedre kan lide det kun er en voksen børnene har kontakt til hele dagen og de som regl ikke har mere end 4-5 børn.

jeg var selv i dagpleje da jeg var lille og var min søster også og vi snakker begge to stadig med dem men ikke så tit.

asta maria er rigtig glad for at være i den dagpleje hun er i og vi er også rigtig glade for hende hun er rigtig sød og rigtig god til børnene.

Anmeld

21. marts 2010

LotteN

Jeg tror faktisk ikke vi tænkte nærmere over det - vi var bare begge enige om det var dagplejen og det er det bedste valg vi har gjort os.

Lærke har fået den bedste dagplejemor. Lærke vil dårligt med hjem, når vi henter hende. De er ude hver dag, mødes med andre dagplejer, legestue m.m de bager, laver forskellige ting af naturen - og så oser hun bare af kærlighed - vi kan ikke være mere tilfredse med hende, fantastisk menneske og vores datter har det godt - det er jo det vigtigste!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.