lig et par spørsmål....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2010

Anonym trådstarter

jeg ryger ikke og min bmi er på 29... så jeg er da lidt på vej...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

Kløver

Hej

Det er altid nemmere at blive gravid, hvis man taber den overflødige vægt, selv var jeg +37 kg da vi startede og startede i vægttabskursus i slutningen af januar, jeg hra indtil nu tabt 7 kg, og det at jeg gør motion hjælper også til man nemmere skulle blive gravid.

Min mens er regelmæssig, men cyklus ligger omkring de 6 uger, om ens mens bliver regelmæssig ved vægttab, ved jeg ikke, men det skulle jo hjælpe på ens hormoner, ejg prøver pt med noget der hedder vitex, og melbrosia, det skulle være hjælp til at sætte ens cyklus mere normalt igen, det virker ihvertfald for min mor, så nu håber jeg det kan gavne mig også

Jeg kan varmt anbefale zoneterapi, jeg får det selv, og startede lige efter min mens vra slut, første gang efter, blev jeg gravid, men tabte det meget kort tid efter, men var en fremgang for vores vedkommende.

for at svare på spørgsmål 5 så ja, nogle bliver gravid efter 2 mdr andre efter 1-1½ år, når man tager til læge, vil de højest sandsynligt anbefale sig at gå igang med vægttab.

hvis man skal holde modet oppe, tror jeg det er vigtigt at motivere sig selv, jeg tager det lidt i etaper med graviditet, jeg gør mit for at forbedre chancerne, ved feks zoneterapi, motionerer, taber mig, og spiser sundt, men prøver at tage tingene efterhånden, feks se frem til ÆL, se frem til testdag, synes tiden fra æl til testdag er den sværeste periode, og der kan jeg nemt blive utålmodig. For mit vedkommende fordi min cyklus er så lang at jeg ved der går 6 uger igen før jeg får en ny chance for at teste positiv.

ved vægttab, gælder det for mig om at se frem til tingene, specielt når det er svært, jeg har valgt at lave en livsstilsændring frem for væggtab, at man taber sig men holder sund linje. Jeg forestiller mig hvordan ejg vil se ud når jeg har tabt mig, feks som flot gravid, og ikke "fed"gravid, jeg forestiller mig, at få en flot graviditetsmave som mange herinde har, hvor man jo med 30+ (som ejg også er i lige pt) ikke kan se noget før sent henne, og fordi folk er vant til at se man er tyk, ser de ikke en som gravid før efter langt tid, forestiller mig også mig selv i den brudekjole jeg ønsker.

derudover tænker jeg lidt i kalorier, og prøver at fokusere positivt, klapper mig selv på skulderen, feks var vi ude at spise fredag, hvor jeg holdte mig til de sunde ting, og sagde nej tak til dessert, og det samme da jeg var til fødselsdag i går, sagde jeg nej tak til æblekagen og chokolade til kaffen. når jeg tænker kalorier, tænker jeg på at jeg feks skal være med i 2 spinningstimer for at forbrænde en plade rittersport, og så vil jeg hellere undvære, undværer man, får man heller ik sukker ind og bliver yderligere fristet

når jeg træner får jeg det også godt med mig selv, og kan varmt anbefale easy-life kurset gennem fitnesscenter hvis du har mulighed og lyst til dette. der fokusrer man ogaå positivt, for nogle uger er trelse og nogle uger vil man stå stille men at man så roser sig selv for man holder fast og at man ikke har taget på, kommer man til en fødselsdag hvor man tager lidt på, så er man jo ikke på nul, men måske bare gået et trappetrip ned, så gælder det om at finde styrken, og rose sig selv for at man fortsætter med at gå opad

det er ikke måden vi falder på, men måden vi rejser os på

håber du kunne bruge det til noget, og du er velkommen til at skrive til mig privat. Det hjælper ihvertfald mig

Anonym skriver:

jeg har lige et par spørsmål jeg har tænkt på noget tid....

1. jeg er ca 30+ i overvægt og det meste sætter på maven, har prøvet og blive gravid i ca 9 mdr, så tænker jeg om det kunne hjælpe vis jeg taber mig, vil jeg så blive nemre gravid???

2. og hvis jeg taber mig, bliver min mens så reglmæssig igen???

3. eer der andet jeg kan gøre for og få  en reglmæssig mens og for og blive gravid hurtigere end at tabe mig???

4. hvordan holder man modet oppe både med slankekur og ventetid???

5. er der stadig stor chance for jeg bliver gravid på en naturlig måde selvom jeg har prøvet så længe, ved godt det ikke er længe i forhold til så mange andre???

tror det var det lige nu... måske der kommer fler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.