lig et par spørsmål....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

981 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. marts 2010

Anonym trådstarter

jeg har lige et par spørsmål jeg har tænkt på noget tid....

1. jeg er ca 30+ i overvægt og det meste sætter på maven, har prøvet og blive gravid i ca 9 mdr, så tænker jeg om det kunne hjælpe vis jeg taber mig, vil jeg så blive nemre gravid???

2. og hvis jeg taber mig, bliver min mens så reglmæssig igen???

3. eer der andet jeg kan gøre for og få  en reglmæssig mens og for og blive gravid hurtigere end at tabe mig???

4. hvordan holder man modet oppe både med slankekur og ventetid???

5. er der stadig stor chance for jeg bliver gravid på en naturlig måde selvom jeg har prøvet så længe, ved godt det ikke er længe i forhold til så mange andre???

tror det var det lige nu... måske der kommer fler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

Ranarupta

Anonym skriver:

jeg har lige et par spørsmål jeg har tænkt på noget tid....

1. jeg er ca 30+ i overvægt og det meste sætter på maven, har prøvet og blive gravid i ca 9 mdr, så tænker jeg om det kunne hjælpe vis jeg taber mig, vil jeg så blive nemre gravid???

2. og hvis jeg taber mig, bliver min mens så reglmæssig igen???

3. eer der andet jeg kan gøre for og få  en reglmæssig mens og for og blive gravid hurtigere end at tabe mig???

4. hvordan holder man modet oppe både med slankekur og ventetid???

5. er der stadig stor chance for jeg bliver gravid på en naturlig måde selvom jeg har prøvet så længe, ved godt det ikke er længe i forhold til så mange andre???

tror det var det lige nu... måske der kommer fler

Hej, 

Jeg tænker lidt, at du kan have PCO, men det er altså en diagnose, der skal stilles - og det er jo ikke noget, jeg kan. Men du har lidt beskrevet det, sådan som min situation var inden jeg blev gravid.

Jeg vil anbefale dig at tale med din læge om en henvisning til en gynækolog og så læse bogen "Spis dig gravid" af Bjarne Stigsby og Charlotte Hartvig.

Og så vil jeg bestemt anbefale dig at tabe dig. En graviditet bliver langt nemmere, når man ikke også kæmper med kiloene...

Det tog mig 14 mdr. at blive gravid - men det skete nogenlunde naturligt

God arbejdslyst

Vh, Karina 27+1

Anmeld

21. marts 2010

vil-være-gravid

Er du blevet tjekket for PCOS? Polycystisk ovariesyndrom? Rammer mange kvinder og roder helt rundt i ens hormonbalance således at man kan have meget svært ved at blive gravid

HVIS det er det, så ja, så vil det hjælpe at tabe sig (det vil det under alle omstøndigheder)... Og din mens. vil højst sandsynlig blive mere regelmæssig...

Men gå til læge og bliv henvist til gynækolog. Hvis du bor på Sjælland og i Kæbenhavnsområdet råder jeg dig stærkt til at opsøge Bjarne Stigsby, der ligger i Tåstrup. Han er ekspert på området samtidig med at han også kører en fertilitetsklinik samtidig med sin gynækologiske klinik. Han vil tjekke dig for at se om du fungerer normalt. Og så vil han nok også gerne have en sædprøve fra din kæreste

Håber for dig, at du bliver gravid

Anmeld

21. marts 2010

vil-være-gravid

he he vi skrev lige samtidig...

Anmeld

21. marts 2010

Bare mig..

nu er jeg ikke ekspert her, men jeg kan svare ud fra hvad jeg har erfaret med min faster.

Hun er også overvægtig, men meget, og hende og hendes mand kæmpede i årevis. Hun fik gang på gang at vide fra læger at hun skulle tabe sig, da ens krop godt kan påvirkes, og dermed ikke har så let ved at lave børn. (Det lykkedes desværre ikke alligevel, for hun kunne åbenbart bare ikke få børn, overhovedet) men det er da værd at overveje og smide et par kilo hvis man er overvægtig og det kan betyde man måske ikke kan få børn!

Et stort kram til dig   Jeg håber virkelig det lykkes for dig

Anmeld

21. marts 2010

Ranarupta

vil-være-gravid skriver:

Er du blevet tjekket for PCOS? Polycystisk ovariesyndrom? Rammer mange kvinder og roder helt rundt i ens hormonbalance således at man kan have meget svært ved at blive gravid

HVIS det er det, så ja, så vil det hjælpe at tabe sig (det vil det under alle omstøndigheder)... Og din mens. vil højst sandsynlig blive mere regelmæssig...

Men gå til læge og bliv henvist til gynækolog. Hvis du bor på Sjælland og i Kæbenhavnsområdet råder jeg dig stærkt til at opsøge Bjarne Stigsby, der ligger i Tåstrup. Han er ekspert på området samtidig med at han også kører en fertilitetsklinik samtidig med sin gynækologiske klinik. Han vil tjekke dig for at se om du fungerer normalt. Og så vil han nok også gerne have en sædprøve fra din kæreste

Håber for dig, at du bliver gravid

Han er bare helt igennem professionel og fantastisk!

Ham har jeg gået hos, ligesom jeg også gik hos diætisten, der ligger i hans klinik.

Anmeld

21. marts 2010

vil-være-gravid

Ja Bjarne er vildt god. Har gået hos ham i mange år, blot af andre årsager og opdagede ved et tilfælde, at jeg havde PCO... I en mild grad.. Så jeg var ret heldig at jeg lige tilfældigvis var havnet hos PCOS-eksperten

Anmeld

21. marts 2010

Anonym trådstarter

Jeg bor desværre ikke på sjælland, jeg er nu på vente liste til bogen spis dig gravid....

Min læge siger jeg skal tabe mig og så vil hun måske tjekke mig for pco(s) til sommer, så hun vil ikke hjælpe mig....

Anmeld

21. marts 2010

Anonym trådstarter

Nåh ja har også lige et andet spørsmål... Har jeg æl selvom jeg har lange cykluser???

Anmeld

21. marts 2010

anna-jonas

Alvorlig overvægt...........altså BMI over 30, kan hæmme evnen til at blive gravid, da kroppen i den vægtklasse producere nogle hormoner, der modarbejder en graviditet. Så vægttab, ville være en fantastisk mulighed for dig/jer. Et BMI under 30..........helst længere ned.

Desuden er det godt at dyrke motion, have et regelmæssigt liv og IKKE ryge. Rygning giver en infertilitets rate på 25 %.............så det er værd at overveje, allerede inden en evt. graviditet.

Håber at du finder overskud og energi, til et vægttab................for så føler du netop at du selv gør noget.

Mange hilsner Mette...............som har undfanget og født 3 børn, som overvægtig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.