Pokkers pluk veér

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2010

Bare mig..

Ja det første jeg tænkte var også "øhhh? hvorfor har de ikke sygemeldt dig!?"

Jeg fik det også i uge 27 ca, og jeg blev omgående sygemeldt fra mit job og halvt fra mit gymnasium. Jeg må KUN komme når jeg slet ikke har nogen. Jeg fik at vide, at det altså kunne blive en alvorlig sag hvis ikke jeg tog det seriøst. For jeg havde det på præcis samme måde.

Jeg håber ikke for dig, at der sker mere ved det, men jeg ville da helt sikkert også banke hårdt i bordet. For det betyder jo at din livmoderhals bliver forkortet, og pludselig kan man risikerer at stå med veer eller man har åbnet sig, og så er der altså intet man kan gøre for at stoppe det, hvis man først er begyndt åbne sig.. - Bare hvad jeg har fået at vide, da jeg havde det på helt samme måde.

Marikka 32+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

Risen

lillemunk skriver:

Rart at høre jeg ikke er den eneste der har det sådan...
Jeg husker slet ikke at jeg havde så mange med mine 2 andre... jo i slutningen lige før termin men ellers ikke.
Ja utroligt man kan få dem selvom man ligger helt Mussestille.

ja det er ret utroligt.. Får dem også rigtigt tit, tror ikke der er noget at være bekymret for så længe de ikke gør rigtigt ondt.. Mine niver bare lidt, men er ikke smertefulde eller regelmæssige.. Det er dine heller ikke vel ? 

Anmeld

20. marts 2010

Malene84

Jeg har dem også - og mine gør ONDT!!!! Har talt med min JM om det, og jeg skal bare slappe af!!! Men jeg gør sgu ikke andet, ligger på sofaen dagen lang, har godt nok lige skrevet en eksamens opgave, men den tog 48timer - come on  Er bare tæt på nu, så tror jeg jo hver gang at det er NUUUU... og blir lidt nervøs. Mine er også begyndt at gå i lænden, vildt ubehageligt. Jeg har 6 uger endnu, og skulle gerne lige nå én opgave mere.

Anmeld

20. marts 2010

lillemunk

TbCp skriver:

Det synes jeg du skal gøre!
Der er vel ofte større risiko for for tidlig fødsel når det er tvillinger, så det synes jeg da bestemt skal tages seriøst.

Da jeg kom på sygehuset fik jeg en sur jordmoder ind som vist bare syntes jeg var en pivet førstegangsfødende.... Så blev der sat vemåler på og hun fik pludselig et noget andet udtryk i ansigtet....

Kan du have blærebetændelse? Det fik jeg at vide kunne give mange plukveer

Blærebetændelse nej, fik tjekket min urin mandag.. og den var blank.
Typisk sådan nogle JM der tror at de har ret,bare fordi man er gravid første gang.

Anmeld

20. marts 2010

lillemunk

Malene84- skriver:

Jeg har dem også - og mine gør ONDT!!!! Har talt med min JM om det, og jeg skal bare slappe af!!! Men jeg gør sgu ikke andet, ligger på sofaen dagen lang, har godt nok lige skrevet en eksamens opgave, men den tog 48timer - come on  Er bare tæt på nu, så tror jeg jo hver gang at det er NUUUU... og blir lidt nervøs. Mine er også begyndt at gå i lænden, vildt ubehageligt. Jeg har 6 uger endnu, og skulle gerne lige nå én opgave mere.

Dejligt at høre du også har dem smukke.
Ja her står den også på sofa det meste af dagen... men trods det kommer de. Så træls.

Anmeld

20. marts 2010

lillemunk

Risen skriver:

ja det er ret utroligt.. Får dem også rigtigt tit, tror ikke der er noget at være bekymret for så længe de ikke gør rigtigt ondt.. Mine niver bare lidt, men er ikke smertefulde eller regelmæssige.. Det er dine heller ikke vel ? 

Nogle af dem gør ondt især dem der går i lænden.... hvor jeg tænker oki det her føles som en ve.... og de gør mig urolige..... dem der sidder foroven i maven er jeg ikke nervøs for, dem tager jeg stille og roligt.
Men regelmæssige er de ikke...

Anmeld

20. marts 2010

lillemunk

marikka skriver:

Ja det første jeg tænkte var også "øhhh? hvorfor har de ikke sygemeldt dig!?"

Jeg fik det også i uge 27 ca, og jeg blev omgående sygemeldt fra mit job og halvt fra mit gymnasium. Jeg må KUN komme når jeg slet ikke har nogen. Jeg fik at vide, at det altså kunne blive en alvorlig sag hvis ikke jeg tog det seriøst. For jeg havde det på præcis samme måde.

Jeg håber ikke for dig, at der sker mere ved det, men jeg ville da helt sikkert også banke hårdt i bordet. For det betyder jo at din livmoderhals bliver forkortet, og pludselig kan man risikerer at stå med veer eller man har åbnet sig, og så er der altså intet man kan gøre for at stoppe det, hvis man først er begyndt åbne sig.. - Bare hvad jeg har fået at vide, da jeg havde det på helt samme måde.

Marikka 32+2

Ringer og snakker med lægen på Mandag så må han lige tjekke mig.
Jeg skal bestemt ikke føde før tid, slet ikke når jeg er alene med mine 2 piger.
De skal ikke passes ude i gu ved hvor lang tid.
Så han må sørger for jeg bliver tjekket.

Anmeld

20. marts 2010

lillemunk

BlyViol skriver:

plukveer kan nemt komme som en reaktion din krop har efter "hård fysisk arbejde" i form af rengøring eller hvis du har løftet noget tungt... og selvom det er 24-36 timer siden du evt. lavede noget fysisk hårdt for din krop, så kan reaktionen godt komme så lang tid efter... Fik jeg forklaret mig ordentlig?? 

Helt i ro kan jeg jo ikke holde mig.... laver jo mad til pigerne og går og laver små ting... men det "tunge" arbejde er der andre der gør for mig.
Mine veninder er super til at komme og hjælpe mig.

Men jeg snakker med lægen mandag.

Anmeld

21. marts 2010

Sirimor

Hvor er det dejligt at du tager emnet plukkeveer op. Jeg har siden jeg var i uge 11 haft plukkeveer. I første omgang skyldtes de en bakterie (ikke blærebetændelse), som din læge kan tjekke dig for, ved at pode dig i dit underliv. Så få din læge til at tjekke det.

Men nu er plukkeveerne kommet tilbage og er der, hvis jeg laver det mindste, fx. går en kort tur eller står og laver mad. De er der mindst 20 gange dagligt. Nogle dage syntes jeg at de er der hele tiden og ret regelmæssigt.

Jeg har løbet min læge på døren for at få hjælp. Og desværre har jeg et lægehus, hvor jeg grundet sygdom hos dem, er blevet kastet rundt mellem lægerne. Nu har jeg dog bedt om en sygemelding, da jeg ingenting kan uden jeg får plukkeveer, som gør ondt og som minder meget om mine startveer fra sidste gang jeg fødte.

Jeg er nu i uge 20+4 og syntes godt nok at det er hårdt og tager alle mine kræfter med plukkeveerne. Jeg skal forbi lægen på tirsdag og forventer at få underskrevet en mulighedserklæring inden fra min chef og få min læge til at fuldtidssygemelde mig.

Husk at lytte til din krop og skriv, hvad din læge siger i morgen!

Anmeld

22. marts 2010

lillemunk

Ringede og snakke med min læge her til morgen og han ville bestille en tid til UL af min livmoder så vi kunne se om jeg havde åbnet mig....
SÅ skal jeg i morgen kl 10.30

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.