Pokkers pluk veér

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.582 visninger
21 svar
0 synes godt om
20. marts 2010

lillemunk

Hmm jeg døjer med de her pluk veér og har gjort det længe... og hver gang jeg nævner dem, for JM eller Lægen for jeg bare fortalt at jeg skal ligge mig ned og slappe af....
hmmm meget nemt.. men selv om jeg ligger for jeg dem også.... kan sidde stille i min sofa og ligge i min seng så får jeg dem.
Jeg har dem op til 30 gange hvis ikke mere om dagen... Har i andre også det ???
Nogle af dem niver hårdt og sidder under maven og går om i ryggen.. hvor jeg tænker pyyyyha var det en ve

Men så sker der ikke mere... andet end det bliver til en alm. pluk ve næste gang.

Jeg syntes jo ikke det er normalt.. men må jeg tro på lægens ord.
Hva siger i andre???

Krams fra Karin med tvillingerne 28+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

Risen

lillemunk skriver:

Hmm jeg døjer med de her pluk veér og har gjort det længe... og hver gang jeg nævner dem, for JM eller Lægen for jeg bare fortalt at jeg skal ligge mig ned og slappe af....
hmmm meget nemt.. men selv om jeg ligger for jeg dem også.... kan sidde stille i min sofa og ligge i min seng så får jeg dem.
Jeg har dem op til 30 gange hvis ikke mere om dagen... Har i andre også det ???
Nogle af dem niver hårdt og sidder under maven og går om i ryggen.. hvor jeg tænker pyyyyha var det en ve

Men så sker der ikke mere... andet end det bliver til en alm. pluk ve næste gang.

Jeg syntes jo ikke det er normalt.. men må jeg tro på lægens ord.
Hva siger i andre???

Krams fra Karin med tvillingerne 28+4

uhh har det på samme måde, dog ikke sådan at det går over i ryggen men hold op hvor det strammer uanset om man ligger ned eller ej ..

Anmeld

20. marts 2010

TbCp

Hvis du har dem så ofte og hvis de gør ondt så skal læge eller jordmoder dælme tage dig seriøst!

I min graviditet begyndte mine plukveer en dag at gøre ondt + de kom med under 5 min. mellemrum i flere timer.
Jeg blev indlagt, fik vehæmmende pille og sygemeldt resten af graviditeten... Det var et eller andet sted mellem 23. og 28. uge, jeg husker det ikke præcist.

Du skulle jo nødigt risikere at føde for tidligt!

Anmeld

20. marts 2010

lillemunk

Risen skriver:

uhh har det på samme måde, dog ikke sådan at det går over i ryggen men hold op hvor det strammer uanset om man ligger ned eller ej ..

Rart at høre jeg ikke er den eneste der har det sådan...
Jeg husker slet ikke at jeg havde så mange med mine 2 andre... jo i slutningen lige før termin men ellers ikke.
Ja utroligt man kan få dem selvom man ligger helt Mussestille.

Anmeld

20. marts 2010

lillemunk

TbCp skriver:

Hvis du har dem så ofte og hvis de gør ondt så skal læge eller jordmoder dælme tage dig seriøst!

I min graviditet begyndte mine plukveer en dag at gøre ondt + de kom med under 5 min. mellemrum i flere timer.
Jeg blev indlagt, fik vehæmmende pille og sygemeldt resten af graviditeten... Det var et eller andet sted mellem 23. og 28. uge, jeg husker det ikke præcist.

Du skulle jo nødigt risikere at føde for tidligt!

hmmm Ja men det syntes jeg ikke rigtigt de gør.. og der da lidt urolig for dem der går om i ryggen.
Mine kan man ikke sige er faste... men de er der bare.

Anmeld

20. marts 2010

TbCp

lillemunk skriver:

hmmm Ja men det syntes jeg ikke rigtigt de gør.. og der da lidt urolig for dem der går om i ryggen.
Mine kan man ikke sige er faste... men de er der bare.

Ja jeg kan da godt forstå de gør dig urolig, altså selvfølgelig er plukveerne der, men de skal dælme da ikke komme så ofte...

Håber for dig at det ingenting betyder og at tvillingerne bliver der inde en del uger endnu!

Anmeld

20. marts 2010

Vidunderligeunger

øh, jeg har nøjagtig samme symptomer, hvis man kan kalde det det, og min læge sygemeldte mig på stedet, trods jeg kun gik i skole...

Synes du skal tage og banke i bordet hos din læge!! 

Anmeld

20. marts 2010

lillemunk

TbCp skriver:

Ja jeg kan da godt forstå de gør dig urolig, altså selvfølgelig er plukveerne der, men de skal dælme da ikke komme så ofte...

Håber for dig at det ingenting betyder og at tvillingerne bliver der inde en del uger endnu!

Hmmm må prøve at ringe og snakke med min læge mandag... syntes bestemt ikke de bliver mindre af jeg ligger ned det meste af tiden.

Anmeld

20. marts 2010

Vidunderligeunger

lillemunk skriver:

Hmmm må prøve at ringe og snakke med min læge mandag... syntes bestemt ikke de bliver mindre af jeg ligger ned det meste af tiden.

plukveer kan nemt komme som en reaktion din krop har efter "hård fysisk arbejde" i form af rengøring eller hvis du har løftet noget tungt... og selvom det er 24-36 timer siden du evt. lavede noget fysisk hårdt for din krop, så kan reaktionen godt komme så lang tid efter... Fik jeg forklaret mig ordentlig?? 

Anmeld

20. marts 2010

TbCp

lillemunk skriver:

Det synes jeg du skal gøre!
Der er vel ofte større risiko for for tidlig fødsel når det er tvillinger, så det synes jeg da bestemt skal tages seriøst.

Da jeg kom på sygehuset fik jeg en sur jordmoder ind som vist bare syntes jeg var en pivet førstegangsfødende.... Så blev der sat vemåler på og hun fik pludselig et noget andet udtryk i ansigtet....

Kan du have blærebetændelse? Det fik jeg at vide kunne give mange plukveer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.