den moderne mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.273 visninger
18 svar
0 synes godt om
20. marts 2010

Lone Jakobsen

da jeg igen her til morgen har sagt farvel til min mand, (han skal en tur på arbejde)....kom jeg til at tænke på den moderne mand....kontra den "gammeldags mand"

min mand må absolut være af den moderne slags....og dem troede jeg der var mange af....men jeg oplever en utrolig stor mangel på forståelse for hans valg...og det undrer mig meget.

men for at forstå:

min mand har et job hvor der er meget travlhed for tiden. han arbejder meget over, næsten dagligt, og skal helst arbejde de fleste weekends også. hvor mange ville juble højlydt, står min mand og ærger sig en del. for den ekstra tid på arbejde....tager tid fra hans børn. han føler derfor at han skal være mere intenst sammen med børnene for at indhente lidt af det tabte.

jeg troede dette var meget naturligt for en mand at føle sådan....men oplever folks undren, når jeg prøver at forklare min mands manglende interesse i at arbejde i døgndrift.

er der virkelig få mænd der har det sådan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg forstår nu godt at din mand føler at den ekstra arbejdstid bliver frataget børnene i den sidste ende, og at han derfor føler at han har ekstra tid at indhente når han endelig er hjemme.

Jeg synes mere at det ville være unaturligt, hvis en mand følte det modsatte. Så ville jeg da først stille spørgsmåltegn ved hele situationen

Min mand arbejder også ude det meste af foråret og sommeren, og er stortset ikke hjemme. Jeg ved da at han har det på samme måde som din mand, hvilket jeg kun ser som en ganske naturlig følelse at have.

Ps. Det er kl.14 idag, ik?

Anmeld

20. marts 2010

Lone Jakobsen

dejligt at høre kan også se at det mere er den ældre generation der stiller spørgsmålstegn ved hans måde at reagere på.

men jo jo vi er klar kl 14.... er lige ved at bage muffins

Anmeld

20. marts 2010

nutche skriver:

dejligt at høre kan også se at det mere er den ældre generation der stiller spørgsmålstegn ved hans måde at reagere på.

men jo jo vi er klar kl 14.... er lige ved at bage muffins

Nårh, jamen så kan jeg da bedre forstå - hehe

Det lyder bare fino - har misset en masse, så nu spørger jeg lige; skal vi hver især have noget med?

Anmeld

20. marts 2010

Lone Jakobsen

Mathildesmor skriver:

Nårh, jamen så kan jeg da bedre forstå - hehe

Det lyder bare fino - har misset en masse, så nu spørger jeg lige; skal vi hver især have noget med?

det er helt okay.

nej i skal ikke ha noget med. jeg står for det denne gang...og bliver det en succes kan vi vel skiftes lidt

Anmeld

20. marts 2010

nutche skriver:

det er helt okay.

nej i skal ikke ha noget med. jeg står for det denne gang...og bliver det en succes kan vi vel skiftes lidt

Helt sikkert! Vi ses

Anmeld

20. marts 2010

Diana...

Her går vi meget op i familie tid jeg synes det vigtig at Claus os får noget tid med Lucas så her der er det sjældent der er weekend arbejde heldigvis. Men Min mand har det på samme måde som din.

Anmeld

20. marts 2010

Lone Jakobsen

Di. skriver:

Her går vi meget op i familie tid jeg synes det vigtig at Claus os får noget tid med Lucas så her der er det sjældent der er weekend arbejde heldigvis. Men Min mand har det på samme måde som din.

må være skønt ikke at ha weekend arbejde. min mand tager det også kun de weekends hvor de 4 store ikke er hjemme. men stod det til hans arbejde måtte han gerne komme hver lørdag

Anmeld

21. marts 2010

JustAnotherName

Sådan har min mand det også. Tid sammen med familien fremfor alt.
Men penge er bare også en nødvendighed, desværrre, så der SKAL arbejdes!

Anmeld

21. marts 2010

MariaJ

Min mand er meget indstillet på at ville være hjemme og sammen med vores kommende barn. I første omgang skal han have fem måneder af barselsorloven, fordi han også gerne vil være sammen med vores barn, mens det er lille. Da han sagde det følte jeg mig næsten lidt snydt, fordi det jo betyder at jeg ikke selv får hele barslen og må tilbage på arbejde tidligere. Samtidig kan jeg jo kun være glad over at han faktisk har lyst til at være far og prioritere familien. Så her tror jeg bestemt også han vil være ked at skulle være på arbejde hele tiden.

Når det er sagt, så har vi begge jobs hvor vi i perioder arbejder meget og rejser og håber at vi fortsat kan give hinanden plads til at deltage i noget af det, for det er også den del der gør vores jobs sjove og indsatsen værd. Men det kan vi måske også netop bedre, hvis vi begge er vant til at stå med hele ansvaret herhjemme. Vi får se.

Maria

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.