Er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Berg skriver:

Havde besøg af sundhedsplejersken i går til 8 mdr. undersøgelse af Laurits.

Sidst hun var her fik jeg at vide at han var lang og slank og at jeg skulle starte med at give ham en masse grød med eksta fedtstof i for at han ikke tabte sig yderligere.

I går havde han så taget revance. Han havde kun vokset 3,5 cm men til gengæld taget rigtig meget på (hvilket også kan ses) Han måler nu 69,5 cm og vejer 9 kilo. Synes det virker voldsomt især fordi min datter først vejede 9 kilo da hun var over 1 år gammel.

SP mente at det skyldtes at børn vokser i ryk og at han nok snart taget et højdespring så vægten igen passer til højden.

Er der andre der har oplevet dette? Gjorde I noget ved det?

Vi har været der også...

Syntes da ikke du skal ændre mere, de har jo brug for fedtstof og til at udvilke deres hjene.

At sammenligne er en farlig ting, da ikke 2 børn er ens.

Frederic har altid vokset i ryk og kun taget meget lidt på eller stået stille. Han kunne vokse 1 cm den ene mdr og 7 cm den næste. Da han var 8 mdr var han 75 cm og vejed 9 kg og nu er han 18 mdr er 86,3 cm og 10 kg.

Vi har intet gjordt ud over at vi først nu er begyndt at give ham letmælk istedet for sødmælk, han har altid fået fedtstof i maden, vi prøver stadig at få ham op i vægt. På 6 mdr har han øget sin vægt med 400 g.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

Berg

Frederic's moar skriver:

Vi har været der også...

Syntes da ikke du skal ændre mere, de har jo brug for fedtstof og til at udvilke deres hjene.

At sammenligne er en farlig ting, da ikke 2 børn er ens.

Frederic har altid vokset i ryk og kun taget meget lidt på eller stået stille. Han kunne vokse 1 cm den ene mdr og 7 cm den næste. Da han var 8 mdr var han 75 cm og vejed 9 kg og nu er han 18 mdr er 86,3 cm og 10 kg.

Vi har intet gjordt ud over at vi først nu er begyndt at give ham letmælk istedet for sødmælk, han har altid fået fedtstof i maden, vi prøver stadig at få ham op i vægt. På 6 mdr har han øget sin vægt med 400 g.

Det kan være han snart taget et ryk hvor han vokser i længden, det er jo ikke til at vide.

Det var også dumt af mig at sammenligne med hans storesøster. Ved ikke hvorfor jeg er så nem at få ud af kurs når det drejer sig om min lille dreng. Jeg er ellers meget sej i mange andre situationer.

Han er så fin og rask som han skal være!

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

Berg skriver:

Ha ha, kan lige se det for mig. OG hans små forældre på henholdsvis 165 og 166 cm ved siden af. Griner

Hihi, ja ikke...det kan jo springe generationer over.. jeg er kun 165 cm høj, så mine de store overhalder snart..

Anmeld

20. marts 2010

Amelia<3

Berg skriver:

Havde besøg af sundhedsplejersken i går til 8 mdr. undersøgelse af Laurits.

Sidst hun var her fik jeg at vide at han var lang og slank og at jeg skulle starte med at give ham en masse grød med eksta fedtstof i for at han ikke tabte sig yderligere.

I går havde han så taget revance. Han havde kun vokset 3,5 cm men til gengæld taget rigtig meget på (hvilket også kan ses) Han måler nu 69,5 cm og vejer 9 kilo. Synes det virker voldsomt især fordi min datter først vejede 9 kilo da hun var over 1 år gammel.

SP mente at det skyldtes at børn vokser i ryk og at han nok snart taget et højdespring så vægten igen passer til højden.

Er der andre der har oplevet dette? Gjorde I noget ved det?

Alle børn er forskellige. Min datter vejede 8,5 kg til hendes 8 mdr undersøgelse. Jeg kender 2 Børn som vejede 11 kg da de var 5-6 måneder gamle. Jeg har det sådan når har det godt og at det trives så sys jeg ikke at vægten har så stor betydning. Det skal nok komme. Kender en pige hun er luge blevet 2 år år og hun vejer 10 kg, og hun er meget aktiv og glad du skal bare tro på dig selv for det er dig der kender din søn bedst, så skal du ikke være i tvivl, og jeg er sikker på at du gøre det der er bedst for din søn

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.