Berg skriver:
Havde besøg af sundhedsplejersken i går til 8 mdr. undersøgelse af Laurits.
Sidst hun var her fik jeg at vide at han var lang og slank og at jeg skulle starte med at give ham en masse grød med eksta fedtstof i for at han ikke tabte sig yderligere.
I går havde han så taget revance. Han havde kun vokset 3,5 cm men til gengæld taget rigtig meget på (hvilket også kan ses) Han måler nu 69,5 cm og vejer 9 kilo. Synes det virker voldsomt især fordi min datter først vejede 9 kilo da hun var over 1 år gammel.
SP mente at det skyldtes at børn vokser i ryk og at han nok snart taget et højdespring så vægten igen passer til højden.
Er der andre der har oplevet dette? Gjorde I noget ved det?
Vi har været der også...
Syntes da ikke du skal ændre mere, de har jo brug for fedtstof og til at udvilke deres hjene.
At sammenligne er en farlig ting, da ikke 2 børn er ens.
Frederic har altid vokset i ryk og kun taget meget lidt på eller stået stille. Han kunne vokse 1 cm den ene mdr og 7 cm den næste. Da han var 8 mdr var han 75 cm og vejed 9 kg og nu er han 18 mdr er 86,3 cm og 10 kg.
Vi har intet gjordt ud over at vi først nu er begyndt at give ham letmælk istedet for sødmælk, han har altid fået fedtstof i maden, vi prøver stadig at få ham op i vægt. På 6 mdr har han øget sin vægt med 400 g.
Anmeld